האם זה בטוח לאכול 1200 קלוריות ביום?

20 ביוני 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות

יש אנשים שעוקבים אחר תוכניות דיאטה של ​​1,200 קלוריות כדי לקדם אובדן שומן ולהגיע למשקל היעד שלהם במהירות האפשרית.

אמנם זה נכון שקיצוץ קלוריות הוא דרך יעילה לרדת במשקל, אבל מחקרים מראים שהפחתת צריכת הקלוריות בצורה דרסטית מדי אינה טובה לבריאות ארוכת טווח או לירידה במשקל.

מאמר זה סוקר דיאטות של 1,200 קלוריות ומכסה את היתרונות והחסרונות הפוטנציאליים הקשורים לדפוסי תזונה דלי קלוריות.

האם זה בטוח לאכול 1200 קלוריות ביום?

דיאטה של ​​1,200 קלוריות היא דרך אכילה המגבילה את מספר הקלוריות היומיות שאתם צורכים ל-1,200. דיאטה זו נחשבת לדיאטה דלת קלוריות מכיוון שהיא מספקת פחות קלוריות משמעותית ממה שרוב המבוגרים הממוצעים צריכים כדי לשמור על משקלם.

ספקי שירותי בריאות רבים, כולל רופאים ודיאטנים, רושמים דיאטות דלות קלוריות כאסטרטגיה לירידה במשקל.

המלצה נפוצה לעורר ירידה במשקל היא להפחית את צריכת הקלוריות ב-500-750 קלוריות ליום. זה בדרך כלל מתורגם לתזונה דלת קלוריות של 1,200-1,500 קלוריות ליום עבור נשים בוגרות ו-1,500-1,800 קלוריות ליום עבור גברים בוגרים ( 1 ).

שימו לב ש-1,200 קלוריות נמצאות בקצה הנמוך של טווחי הדיאטה דלת הקלוריות המומלצת לנשים.

יש חוקרים שמסווגים דיאטות דלות קלוריות כדפוסי תזונה שמספקים בין 800-1,200 קלוריות ליום, בעוד שדיאטות דלות מאוד מסווגות כדיאטות שמספקות פחות מ-800 קלוריות ביום ( 2 , 3 ).

דיאטות אלו ננקטות בדרך כלל לתקופות קצרות של שבועות עד חודשים כדי לקדם ירידה מהירה במשקל .

דיאטות דלות קלוריות ודלות מאוד קלוריות משמשות בדרך כלל במסגרות קליניות תחת פיקוח רפואי, כגון מרכזי הרזיה, אך הן פופולריות גם בקרב הציבור הרחב.

למעשה, מאמנים רבים להרזיה, מאמנים אישיים ואתרי דיאטה פופולריים מציעים תכניות ארוחות של 1,200 קלוריות, תוך הבטחה שדיאטה של ​​1,200 קלוריות תעזור לך "להצטמצם מהר".

דיאטות אלו בדרך כלל מקדמות את השימוש במזונות "דלי קלוריות", "ללא שומן" ו"מופחת שומן" כדי לעזור לשמור על צריכת קלוריות נמוכה ובדרך כלל כוללות ספירת קלוריות כך שעושים דיאטה לוודא שהם נשארים מתחת למגבלה היומית שלהם.

בעוד שדיאטה של ​​1,200 קלוריות עשויה להתאים לטווח הקצר במצבים מסוימים, 1,200 קלוריות הן מעט מדי עבור רוב המבוגרים.

בנוסף, בעוד שאתה עשוי לחוות בהתחלה ירידה מהירה במשקל כאשר אתה מפחית באופן דרמטי את צריכת הקלוריות שלך, מחקרים מראים שדיאטות דלות קלוריות פועלות רק לעתים רחוקות כדי לשמור על המשקל לתמיד ( 4 , 5 ).

סיכוםדיאטה של ​​1,200 קלוריות נחשבת לדיאטה דלת קלוריות. דיאטות דלות קלוריות משמשות לקידום ירידה מהירה במשקל ולעיתים נרשמות על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות.

האם זה יכול לעזור לך לרדת במשקל?

יצירת גירעון קלורי הכרחית לירידה במשקל. קיצוץ קלוריות ב-500-750 קלוריות ליום, כפי שממליצים כמה אנשי מקצוע בתחום הבריאות, צפוי לעודד ירידה במשקל, לפחות בטווח הקצר.

מחקרים רבים הראו כי הקפדה על דיאטות דלות קלוריות, כולל דיאטות של 1,200 קלוריות, יכולה לקדם ירידה במשקל.

לדוגמה, מחקר שנערך בקרב 2,093 אנשים עם השמנת יתר הראה שדיאטה חלופית לארוחה של 1,200 קלוריות בפיקוח רפואי הביאה לאובדן שומן ממוצע של 4.7% במשך 12 חודשים (6 ) .

במחקר אחר, מבוגרים עקבו אחר תוכנית הרזיה מסחרית שסיפקה 500, 1,200-1,500 או 1,500-1,800 קלוריות ליום.

לאחר שנה, אלו שדיאטת 1,200-1,500 קלוריות ליום חוו ירידה במשקל ממוצעת של 15 פאונד (6.8 ק"ג). עם זאת, 23% מ-4,588 האנשים שעוקבים אחר דיאטת 1,200 קלוריות נשרו מהמחקר ( 7 ).

מחקרים מצאו שבעוד שירידה ראשונית במשקל באמצעות דיאטות דלות קלוריות כמו דיאטות של 1,200 קלוריות היא בדרך כלל מהירה ומשמעותית, היא גוררת לרוב עלייה גדולה יותר במשקל , בהשוואה לדיאטות המשתמשות בהגבלת קלוריות מתונה בלבד.

במחקר ההרזיה המסחרי שהוזכר לעיל, החוקרים הבחינו כי ירידה מהירה במשקל במהלך 3 החודשים הראשונים הייתה קשורה להחזרה רבה יותר במהלך שלב השמירה של הירידה במשקל של 9 חודשים בכל שלוש קבוצות הדיאטה (7 ) .

מחקר נוסף שנערך בקרב 57 אנשים עם עודף משקל או השמנת יתר ציין כי לאחר שהקפידו על דיאטה דלה מאוד של 500 קלוריות או דיאטה דלת 1,250 קלוריות במשך 5 ו-12 שבועות, בהתאמה, משתתפי המחקר החזירו לעצמם 50% מהמשקל שהם ירדו במשך 10 חודשים, בממוצע. ( 8 ).

הסיבה לכך היא שדיאטות דלות קלוריות גורמות לשינויים מטבוליים ששומרים על אנרגיה ומונעים ירידה במשקל, כולל תיאבון מוגבר, אובדן מסת גוף רזה והפחתה במספר הקלוריות הנשרפות, כל אלו מקשים על השמירה על המשקל לטווח ארוך ( 9 , 10 , 11 ).

זה הוביל מומחי בריאות רבים להמליץ ​​על דפוסי אכילה המשתמשים רק בהפחתות קטנות בצריכת הקלוריות כדי לקדם ירידה במשקל תוך מזעור ההתאמות המטבוליות השליליות הקשורות לדיאטות דלות קלוריות (12 ) .

סיכוםלמרות שהקפדה על דיאטה דלת קלוריות של 1,200 קלוריות עשויה לגרום לירידה במשקל, הסיכוי לשמור על המשקל קלוש.

יתרונות פוטנציאליים של דיאטה של ​​1,200 קלוריות

הקפדה על דיאטה של ​​1,200 קלוריות עשויה לספק יתרונות בריאותיים מסוימים, אך חשוב לציין שהיתרונות הללו קשורים להגבלת קלוריות, באופן כללי, ולא ספציפית לתוכניות ארוחות של 1,200 קלוריות.

צריכה קבועה של יותר קלוריות ממה שהגוף שלך צריך יכול להוביל להשלכות בריאותיות רבות, כולל עלייה במשקל , גורמי סיכון מוגברים למחלות לב וסוכרת ( 13 ).

תדלוק הגוף שלך עם המספר הנכון של קלוריות חיוני לשימור הבריאות הכללית הטובה.

מחקרים רבים הראו שהפחתת קלוריות, באופן כללי, יכולה להועיל לבריאות על ידי קידום ירידה במשקל, הפחתת גורמי סיכון למחלות לב כמו כולסטרול LDL (רע), והפחתת רמות הסוכר בדם ודלקות ( 14 , 15 , 16 , 17 , 18 , 19 ).

אין ספק שלאיבוד משקל הגוף העודף יש השפעות חיוביות על הבריאות ושההישארות בתוך צרכי הקלוריות האישיים שלך היא הטובה ביותר עבור הגוף שלך.

עם זאת, השיטות המשמשות לקידום הירידה במשקל משפיעות, ושימוש בשיטות דיאטה מגבילות דל מאוד בקלוריות קשורות מאוד עם סיכויים מוגברים לעלייה במשקל לאורך זמן.

לכן, בעוד שירידה במשקל הגוף העודף יכולה להועיל לבריאותך הכללית, חשוב לבחור שיטות הרזיה בריאות ובעלות קיימא על פני דפוסי תזונה קיצוניים יותר.

יש לציין שמחקרים מסוימים הראו שאנשים עם השמנת יתר או השמנה חולנית העוקבים אחר דיאטות דלות קלוריות או דלות מאוד קלוריות בפיקוח רפואי מאבדים משקל ומשפרים את פרופיל הסוכר והשומנים בדם, מה שיכול לשפר את הבריאות הכללית (20 ) .

ובכל זאת, דיאטות אלו ננקטות בדרך כלל לתקופות קצרות ובדרך כלל קשורות לשיעורי נשירה גבוהים בשל האופי המגביל שלהן.

עם זאת, אם אתה מעוניין לעקוב אחר דיאטה דלת קלוריות לירידה במשקל, חשוב לדבר עם ספק שירותי בריאות מוסמך לייעוץ.

סיכוםאיבוד משקל גוף עודף ותדלוק הגוף שלך במספר קלוריות נכון חשוב לבריאות הכללית. למרות שדיאטות של 1,200 קלוריות קשורות ליתרונות בריאותיים מסוימים, יתרונות אלו קשורים להפחתת קלוריות באופן כללי.

חסרונות פוטנציאליים

צרכי הקלוריות הם מאוד אינדיבידואליים ותלויים בגורמים רבים, כולל גודל גוף, גיל ורמות פעילות. דיאטה של ​​1,200 קלוריות אינה מתאימה לרוב המבוגרים, כולל נשים קטנות יותר.

למרות שדרישות הקלוריות משתנות מאדם לאדם וניתן לקבוע צרכים מדויקים רק באמצעות ציוד או חישובים ספציפיים, אישה מבוגרת ממוצעת זקוקה לכ-2,000 קלוריות ביום כדי לשמור על משקלה, בעוד שגבר צריך כ-2,500 (21 , 22 ) .

שוב, המספרים הללו הם ממוצעים בלבד ואינם משקפים את ההבדלים בצרכי הקלוריות עקב גורמים כמו גיל, רמות פעילות וגובה. עם זאת, הערכות צריכת קלוריות ממוצעות אלו נותנות לך מושג כמה נמוך 1,200 קלוריות.

דיאטה של ​​1,200 קלוריות היא הרבה יותר מדי נמוכה עבור רוב האנשים ועלולה לגרום לתופעות לוואי שליליות כמו סחרחורת, רעב קיצוני, בחילות, מחסור במיקרו-נוטריינטים, עייפות, כאבי ראש ואבנים בכיס המרה (23 ) .

יתר על כן, דיאטה של ​​1,200 קלוריות יכולה לגרום לך לכישלון אם ירידה במשקל לטווח ארוך היא המטרה שלך.

הגבלת קלוריות מובילה לשינויים מטבוליים בגוף. אלה כוללים עלייה בהורמונים כמו גרלין וקורטיזול, המניעים רעב, כמו גם ירידה בקצב חילוף החומרים במנוחה (RMR), או הקלוריות שאתה שורף בזמן מנוחה (12 , 24 ) .

זה מוביל לסיכויים גבוהים יותר של עלייה במשקל לאורך זמן, כמו גם למעגל הקסמים של תקופות חוזרות ונשנות של ירידה במשקל ואחריה עלייה במשקל שחווים כל כך הרבה דיאטנים כרוניים – מה שמוביל בדרך כלל לתחושות ייאוש.

רכיבה על אופניים במשקל מזיקה לבריאות הנפשית, ומחקרים הראו שדיאטות חוזרות ונשנות ורכיבת משקל עלולים להלחיץ ​​את הלב ועלולים להוביל לסיכון גבוה יותר להפרעות אכילה, סוכרת מסוג 2 ולתמותה מוגברת (25 , 26 ) .

סיכוםקיצוץ חמור מדי בקלוריות עלול להוביל לתופעות לוואי שליליות כמו מחסור ברכיבים תזונתיים ועייפות. דיאטות דלות קלוריות פועלות רק לעתים רחוקות לירידה במשקל לטווח ארוך ויכולות להוביל לרכיבה על אופניים במשקל, מה שמשפיע לרעה על הבריאות הכללית.

אלטרנטיבות טובות יותר

לעתים קרובות ספקי שירותי בריאות ואנשים המעוניינים לרדת במשקל בוחרים בדיאטות על סמך המהירות שבה הם יכולים להפיק את התוצאות הרצויות, ולא מתחשבים בהשלכות הבריאותיות ארוכות הטווח של הגבלת קלוריות יתר.

בעוד שבחירה בדיאטה מגבילה ודלת קלוריות שמספקת הרבה מתחת לצרכי הקלוריות היומי שלך צפויה לגרום לירידה מהירה במשקל, זכור שחלק מהירידה במשקל היא בצורה של מסת שריר. אובדן שרירים והתאמות מטבוליות אחרות יכולים להוריד את ה-RMR שלך ( 12 ).

גירעון קלורי גדול לא רק מוביל לשינויים שליליים שהופכים את השמירה על הירידה במשקל לקשה יותר, אלא גם עלול לגבות מחיר רציני מהרווחה הרגשית שלך.

רוב המחקרים מצביעים על כך שדיאטה לא עובדת ושימוש בשיטות הרזיה בריאותיות ופחות קיצוניות היא בחירה טובה יותר לתמיכה בירידה במשקל ובשמירה על ירידה במשקל לאורך זמן.

לדוגמה, במקום להפחית את צריכתך ל-1,200 קלוריות, שבדרך כלל כרוכה במעקב אחר כל פיסת מזון שחוצה את השפתיים שלך, נסה כמה מהטיפים הבאים לירידה במשקל, מבוססי ראיות:

  • לאכול מזון מלא. מזון מלא, כולל ירקות, פירות, שעועית, דגים, אגוזים, זרעים וביצים, צריכים להוות את רוב צריכת הקלוריות שלך. מזון מלא עמוס בסיבים, חלבונים ושומנים בריאים שהגוף שלך צריך כדי לשגשג.
  • חותכים את תוספת הסוכר והשומנים. הפחתת צריכת השומן והסוכר שלך היא דרך בריאה לקדם ירידה במשקל. מזונות נפוצים עתירי סוכר ו/או שומן כוללים סודה, עוגות, גלידה, ממתקים ודגנים ממותקים ( 27 ).
  • לבשל יותר ארוחות בבית. הסתמכו פחות על אוכל לקחת, מסעדות ומזון מהיר ותבשלו יותר ארוחות בבית. אנשים שמבשלים יותר ארוחות בבית נוטים לשקול פחות ויש להם תזונה בריאה יותר מאלה שאוכלים יותר ארוחות מחוץ לבית ( 28 ).
  • הגבר את הפעילות היומיומית. אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם ירידה בריאה ובת קיימא במשקל היא ליצור גירעון קלורי על ידי הגדלת מספר הקלוריות שאתה שורף . נסה להוסיף טיולים יומיים בחוץ, לקחת שיעורי התעמלות או להצטרף לחדר כושר ( 29 ).
  • עבודה עם ספק שירותי בריאות בעל ידע רב. ירידה במשקל יכולה להיות מפחידה ומלחיצה. דיאטן בעל ידע או ספק שירותי בריאות מיומן אחר יכול לעזור לך לרדת במשקל בצורה בריאה ללא הגבלה קיצונית.
  • מדריך איך משנים שם בפייסבוק

בעוד שירידה במשקל באמצעות גישות תזונתיות בריאות ובעלות קיימא עשויה לקחת יותר זמן, היא מפחיתה את ההתאמות השליליות המתרחשות במהלך הגבלת קלוריות קיצונית ויכולה לעזור להגדיל את הסיכויים שלך לשמור על המשקל לתמיד.

כמה קלוריות צריך לאכול ביום סיכום

כאשר מנסים לרדת במשקל, שימוש בשיטות פחות מגבילות יכול לעזור לך להגיע לירידה בריאה ובת קיימא במשקל.

סגור לתגובות על האם זה בטוח לאכול 1200 קלוריות ביום?

מאת:

קרית טק kiryatech כל הפתרונות הדיגיטליים במקום אחד: שיווק בפייסבוק שיווק בגוגל בניית חנות וירטואלית בניית אתר תדמית בניית דף נחיתה אחסון אתרים מוצרים בניית אתרים תחזוקת אתרים עיצוב לוגו קידום אתרים אורגני ניהול מוניטין ברשת כתיבת תוכן שיווקי

פרסם באתר כ - 128 מאמרים.

.

דילוג לתוכן