איך יודעים שיש עכבר בבית?

23 בינואר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בית ומשפחה

גללים, סימני כרסום, התנהגות חשודה של חיות מחמד וגם עקבות וכתמי שתן יכולים להעיד על ביקור לא רצוי של עכברים באזורים שונים של הבית. אז מה עושים במקרים כאלה ולמי פונים? הנה כל התשובות

מכרסמים משאירים אחריהם סימנים שאותם אנחנו צריכים לדעת איך לזהות. ככל שמזהים מוקדם יותר שיש עכבר בבית, כך עולה הסיכוי ללכוד אותו ולהיפטר מהבעיה. אז קודם כל, עלינו לזכור שהעכברים הם יונקים.

כתוצאה מכך, יש להם הרגלי קינון: הם מרפדים את אזור המגורים שלהם בצמחים, משתמשים חתיכות נייר וקרטונים ובעיקר מחפשים כל דבר שהם יכולים לגרוס ולסחוב למאורה. אז אם מזהים שאריות של חומרים חשודים כאלה מרוכזים באותו מקום ולא רואים אף סיבה אחרת לכך, מדובר ככל הנראה על קן עכברים. מכאן והלאה, הדבר הבא שצריך לעשות הוא כמובן לקרוא למדביר.

איזה עוד סימנים מעידים על הימצאות העכבר?

השימוש בהרגלי הקינון של עכברים על מנת לזהות את ההימצאות שלהם בתוך הבית היא כמובן רק חלק מתוך רשימת פעולות ארוכה יותר שאותן ניתן לבצע. הנה למשל עוד כמה סימנים שיעזרו לכם לדעת שהגיעו לבקר אורחים לא רצויים:

א. גללי עכברים – גללי עכברים דומים לגרגירי אורז והמבנה שלהם הוא קטן ומוארך. בדרך כלל העכברים עושים את היציאות שלהם לאורך נתיבי ההליכה מהמחבוא ועד המזון, לכן כדאי לחפש אותם בעיקר על פאנלים, מאחורי רהיטים ומוצרי חשמל, בתוך הכיור או ליד ארונות המזווה והמטבח. אם לעומת זאת תמצאו גללים עבים וגדולים יותר, כנראה שהם שייכים לחולדה.

ב. סימני כרסום – זה נשמע מובן מאליו, אבל דווקא את סימני הכרסום של העכברים רובנו מפספסים. הפתרון הוא להיות ערניים לחפצים שיש לנו בבית ולפתע מופיעים עליהם סימנים כאלה, כמו למשל רגליים של רהיטים או אפילו כבלים ואריזות של מזון. כמו כן, סימני הכרסום עשויים להיות מלווים בצבע וככל שהגוון שלהם בהיר יותר כך הם טריים יותר.

ג. חיות מחמד – יש לכם בבית חיות מחמד? זו הזדמנות מעולה להשתמש בחושים החדים שלהם ובעיקר ביכולת להריח עכברים. אם רואים את חיית המחמד מסתובבת נרגשת באזורים שבדרך כלל לא מזוהים איתה, כדאי לבדוק עם פנס האם יש בבית עכבר. חוץ מזה, כמות גדולה במיוחד של עכברים בבית לרוב תלוו בריח לא נעים שגם אתם תוכלו לזהות בקלות.

לסיכום, יש דרכים שונות לדעת שמסתובב עכבר בבית. העכברים אמנם פעילים בעיקר בלילה, אבל הסימנים שלהם מופיעים לאורך היום. מבחינתו, הדבר החשוב הוא להיות ערניים וכמובן להזמין מדביר מקצועי בכל מקרה של דילמה או התלבטות. מעבר לכך, יש לוודא שמדובר על מדביר מורשה שעובד ברישיון ויש לו את הכלים ואת השיטות למניעת נזקים נוספים.

סגור לתגובות על איך יודעים שיש עכבר בבית?

מאת:

פרסם באתר כ - 109 מאמרים.

.

דילוג לתוכן