מה הסיכוי שיעשו בבניין שלי תמ"א 38?

11 באוקטובר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בניה שיפוצים ונדל"ן

אנשים רבים שמעו ושומעים על בניינים ישנים שעשו להם תמ"א 38 והדיירים הוותיקים שלהם נכנסו בתום תקופת הבנייה לדירה חדשה. זה באמת תהליך מפתה מאוד כי בדרך כלל מדובר בבניינים ישנים מאוד שאינם עומדים בתקנים ושיש בהם אזהרה על סכנת קריסה. נשאלת השאלה, מה הסיכוי שגם בבניין שלכם יעשו תמ"א 38? מי קובע איזה בניין יזכה באפשרות לתמ"א ואיזה לא? במאמר הבא נסביר זאת.

מה זה אומר תמ"א 38?

תמ"א 38 היא למעשה תכנית מתאר ארצית מספר 38 שבה מבנים שהוקמו לפני שנת 1980 אינם עומדים בתקנים של רעידות אדמה חמורות. אפשר לומר שמדובר בתכנית שמצילה את הבניינים מפני קריסה במצבים בעייתיים אלו. בכל עיר ועיר, יש בעירייה מחלקת הנדסה ושם מתוכננת תכנית המתאר של העיר בהתאם לתכנית הארצית.

תמ"א 38 ברמת גן ובכל הערים בארץ, מאפשרת להגדיר בכל בניין איזה סוג של תמ"א יתרחש בו. יש בניינים שבהם יבצעו תמ"א 38 1. בתמ"א זו מבצעים את התיקונים על הבניין עצמו. לרוב מדובר בבניינים שמצבם יחסית טוב ויש לדאוג ליצור בהם חדרי ממ"ד ושיפור החזות החיצונית של הבניין. לפעמים בבניינים אלו ימשיכו בנייה לגובה.

תמ"א 38 2 הוא פרויקט שבו מבצעים הריסה של הבניין הקיים ובנייה מחדש. בדרך כלל אלו בניינים ישנים יותר שמצבם מחייב הריסה.

מי קובע אילו בניינים זכאים?

מחלקת ההנדסה בעירייה היא זו שמאשרת את תכנית המתאר של העיר וזאת לפי תכנית המתאר הארצית. יש ערים שיותר תומכות בתכנית ויש כאלו שפחות. בעיר רמת גן נראה כי יש פעילות רחבה של פרויקטי תמ"א 38 והעירייה מאוד תומכת בהם.

אם אני גר ברמת גן, מה הסיכוי שלי לתמ"א 38?

ברמת קיים לכם סיכוי גבוה לפרויקט של תמ"א 38 2. בניינים רבים נהרסו ונבנו ודיירים רבים זכו בדירות חדשות. כמובן שלא רק הדיירים זכו. בפרויקט כזה כולם מרוויחים. העירייה מרוויחה התחדשות עירונית, היזם מרוויח כסף על דירות נוספות שבנה לגובה והדיירים גרים בבניין חדש ותקין מבחינת תקני הבטיחות המותאמים לשנת 2022.

לסיכום, אם יש לכם הזדמנות לתמ"א 38, זה בהחלט פרויקט שהוא כדאי עבורכם. פרויקט כזה יאפשר לכם לקבל דירה חדשה הכוללת ממ"ד, מרפסת ובגודל יותר גדול ממה שהיה לכם קודם. זו בהחלט הזדמנות חד פעמית שכדאי לנצל. אם הציעו לכם, בדקו היטב ואם הכל כשר לכו על זה.

סגור לתגובות על מה הסיכוי שיעשו בבניין שלי תמ"א 38?

מאת:

פרסם באתר כ - 204 מאמרים.

.

דילוג לתוכן