מעקב אחר אבות באינטרנט – האם זה קל מדי?

19 בינואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אינטרנט

המלץ על מאמר מאמר הערות הדפס מאמרשתף מאמר זה ב-Facebook1שתף מאמר זה בטוויטר1שתף מאמר זה ב-Linkedinשתף מאמר זה על Delicious1שתף מאמר זה על Digg1שתף מאמר זה על Redditשתף מאמר זה על PinterestExpert ת Rosamunde Bott
התחלתי להתחקות אחר אבות קדמונים עוד בתחילת שנות ה-80, כשהאינטרנט עדיין לא נולד, והמחשב עדיין לא הפך לפריט ביתי. כשהתחלתי להתעניין במורשת שלי, המקום הראשון לבקר בו היה בית סנט קתרין ליד ה-Aldwych בלונדון, שבו ניתן היה לחפש באינדקסים של רישום אזרחי ותעודות להזמין. זה היה לי קל יותר מרוב האנשים כי גרתי בלונדון ועבדתי ליד ה-Aldwych באותה תקופה. תמלול דיונים

כמעט בכל ארוחת צהריים נהגתי להסתובב בפינה ולהקדיש שעה למעבר על המדדים. אלה היו בספרים גדולים וכבדים המסודרים לפי סדר תאריך לאורך שורות של מדפים. אני עדיין זוכר את קולם של חבטה מתמשכת ונייר מרשרש כאשר חבריי לחוקרים הורידו את הספרים הללו ועיינו בקפידה בעמוד אחר עמוד. זו הייתה עבודה קשה, ומעשה ההרמת הכבדים האלה גרם לי לכאבים בידיים אחרי שעה של חיפוש אחר פרטי הלידה של סבתי, שנראה היה שחמק ממני ללא הרף.

לפני עידן המחשבים, היית צריך לנסוע אם רצית להתחקות אחר אבות אנגלים. זה יהיה ללונדון, למשרד הרישום הרלוונטי של המחוז כדי לעיין ברישומי מפקד האוכלוסין, ולעתים קרובות לכנסיית הקהילה המקומית שבה עדיין נערכו פנקסי קהילה רבים. פירוש הדבר לעתים קרובות היה עליך ליצור קשר עם מנהל הכנסייה המקומי ולבקש רשות לעיין בפנקסים.

היום, קל לנו. עם גישה לאינטרנט תוכלו לשבת בנוחות הכורסה שלהם עם מחשב נייד ולחפש באינדקס הרישום האזרחי בכמה לחיצות. אתה יכול אפילו להזמין אותם באינטרנט מבלי לרדת מהכיסא.

אתה יכול גם לראות את כל רישומי המפקד, והאינדקסים מסודרים כך שאתה יכול לחפש אב קדמון מסוים מבלי שתצטרך לסרוק דרך קהילה שלמה כדי למצוא את משק הבית שאתה רוצה. יש גם תמלול אם אתה מתקשה לפענח חלק מהכתיבה.

ייתכן שפנקסי הקהילה עדיין זקוקים למסע. עם זאת, הרוב המכריע של הרשמים מתגוררים כעת במשרדי התיק המחוזיים המקומיים, ולא בכנסיית הקהילה, ואם זה רחוק מדי בשבילך לנסוע כדי לחפש אב קדמון שרק עשוי להיות שם, אתה עדיין יכול להשתמש באינטרנט כדי לחפש האינדקס הגנאלוגי הבינלאומי המקוון שסופק על ידי כנסיית קדושי אחרון הימים כדי לעזור בחיפושי הקהילה שלך.

אין זה פלא שהגנאלוגיה עלתה בפופולריות במהלך העשורים האחרונים. זה בהחלט אפשרי למצוא אבות קדמונים שחזרו לשנת 1837 מבלי שתצטרך לצאת מדלת הכניסה שלך! תמלול דיבור

אבל קל יותר לא אומר בהכרח טוב יותר. אתה צריך להיזהר הרבה יותר כשאתה מחפש באינטרנט. חלק מהרשומות באינטרנט תומללו ברשלנות, והאינדקסים באתרים מסוימים אינם מדויקים. המשמעות היא שלא תמיד תמצא את האב הקדמון שלך בניסיון החיפוש הראשון שלך. אם השם נכתב בצורה שגויה מכיוון שהמתמלל טעה ב-'t' ל-'l' או 'a' ל-'o', ייתכן שהוא לא יופיע באינדקס כלל, אפילו כשהחיפוש שם פונטי שונה עַל.

היזהרו גם מהיסטוריות משפחתיות שהועלו לאתרי אינטרנט המתיימרים לחזור מאות שנים אחורה. אם אתה מוצא את אחד מאבותיך על העצים הללו, ודא שהחוקר המקורי עשה עבודה מקצועית ושהמידע מגובה בראיות מוצקות.

האינטרנט בהחלט הקל על מעקב אחר אבות קדמונים, אבל עצם העובדה שזה קל יותר נוטה לעודד אנשים להניח הנחות – וכגנאלוג מקצועי אני מכיר את המלכודות של זה. לעולם אל תניח הנחות. נסה תמיד, ככל שאתה יכול, לגבות את כל האפשרויות בעובדה קשה. תהנה להתחקות אחר אבות קדמונים באינטרנט, אבל היזהר שם בחוץ!

סגור לתגובות על מעקב אחר אבות באינטרנט – האם זה קל מדי?

מאת:

פרסם באתר כ - 386 מאמרים.

.

דילוג לתוכן