הגורמים העיקריים לפיגמנטציה

16 במרץ 2021 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות

יש לא מעט גורמים לפיגמנטציה, אם עד היום היה נהוג לחשוב שזה משהו שקורה בעיקר לנשים, היום לא מעט גברים גם סובלים מכתמי פיגמנטציה, למרות שעדיין רוב אלו הסובלים מפיגמנטציה הן נשים.

הסיבה העיקרית לפיגמנטציה היא ייצור יתר מלנין שגורם להצפת העור וממנו נוצרים כתמים חומים. התפקיד של המלנין הוא להגן על עור הגוף שלנו מפני חשיפת יתר שמש, חשיפה כזאת לשמש עלולה להיות מסוכנת לא רק מבחינת יצירת פיגמנטציה על העור אלא לגרום למחלות קשות יותר.

םגימנטציה היא אמנם בעיה אסתטית בלבד, אך יחד עם זאת יש לבחון היטב את מצב העור אצל רופא ולוודא שאולי לא מדובר על משהו קיצוני והרבה יותר קשה.

הגורמים לפיגמנטציה:

חשיפה לשמש : קרני השמש וחשיפה מרובה לשמש חזקה יכולים ליצור פיגמנטציה.

חשיפה לאור : חשיפה ממושכת לתאורת נאון עלולה להוביל לכתמי פיגמנטציה, נורות אלו פולטות קרינה אקולוגית שבאופן ישיר גם תשפיע על עור הגוף שלנו.

שינויים הורמונילים : לכן רבים מייחסים את הפיגמנטציה לבעיה של נשים בגלל השינויים ההורמונלים, נשים רבות שהתחילו לקחת גלולות דיווחו גם על כך שנוצרו בגופן כתמי פיגמנטציה.

מצבי לחץ וטראומה : מצבי רוח המושפיעם מטראומה ולחץ יכולים להוביל להיווצרות של כתמי פיגמנטציה.

גיל המעבר : תופעת גיל המעבר מלווה איתה לא פעם גם בכתמי פיגמנטציה.

ישנן לא מעט שיטות לבצע טיפול בכתמי פיגמנטציה, מדובר על תכשירים להבהרת העור, אבל רגע אחד לפני שאתם מסתערים על המוצר הראשון שאתם בטוחים שהוא נוסחת הפלא כמו שמשווקים לכם, יש להתייעץ עם רופא ולבחון את המצב ולוודא שאכן אתם מטפלים נכון בבעיה או שמדובר על בעיית עור אחרת שנוצרה גם פיגמנטציה שמלווה אליה.

סגור לתגובות על הגורמים העיקריים לפיגמנטציה

מאת:

פרסם באתר כ - 181 מאמרים.

.

דילוג לתוכן