בחירה נכונה של משרד לתיווך דירות עשויה לסייע לבעל העניין

13 במרץ 2024 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נדלן

הידעתם כי בחירה נכונה של משרד לתיווך דירות בתל אביב עשויה לחסוך למוכר הנכס והן לקונה, דמים רבים בהיקף של עשרות ומאות אלפי שקלים?

בפתח הדברים וכפי שמובא בכותרת לעיל, קמה חשיבות של בחירת מתווך דירות נכון, בעסקאות של דירות למכירה בין מוכר לקונה. לא אחת אנו עדים כי מוכרי דירות רבים מחזיקים בתזה שלהלן, מה זה משנה איזה מתווך דירות בתל אביב אנו בוחרים העיקר שיגבה התשלום מהקונה…

זה הרי דירה למכירה בצפון הישן ו/או החדש למשל, שממוקמת בפריים לוקיישן.

ובכן פעמים רבות אנו שומעים זאת יחד עם משפט נוסף – חשוב לנו שכר הטרחה, כלומר מהו שכר טרחה של מתווך דירות שיטפל בדירה.

הרי תסכימו אתנו שתגי מחיר זולים ישנם וקיימים תמיד אך נשאלת השאלה מהו תג המחיר האמיתי שקונה ו/או מוכר משלם כשהוא בוחר מבין שלל משרדי התיווך בצפון תל אביב – מתווך דירות על פי מחיר נמוך וזול יותר?

התשובה: מחיר יקר מאד!

יש דברים שרק מתווך דירות מיומן יכול לעלות ולבדוק, כמו לדוג' מקרה שהגיע אלינו עוד בשנת 2019, בעסקה מסוג של דירה למכירה בצפון הישן.

יחידת דיור שמצויה במבנה ותיק וישן שנבנה בתחילת שנות ה-50, הדירה נרשמה על המוכר כדין בפנקס הבתים המשותפים ועל פי בדיקתנו כאמור, במבנה זה נמכרו מעת לעת נכסים במועדים שונים ובמספר פעמים.

לאחר בדיקה תכנונית קצרה נתגלה כי מספר יחידות הדיור שנרשמו בספרי המקרקעין, לא התאימו למספרי יחידות דיור הקיימות ש- בתשריטים המצויים בארכיון עיריית תל אביב. דהיינו יחידת דיור קיימת המופיעה כיחידת דיור מספר 3 בטאבו, הייתה בכלל רשומה בהיתר הבניה כיחידת דיור מספר 4 – כלומר דירה זו לא באמת הייתה רשומה על שמו של המוכר.

מכאן ובהתאם לממצאים שנתגלו, המלצנו לקונה שלא לרכוש את הנכס ולצורך גיבוי ביקשנו מהקונה הפוטנציאלי לקבל חוות דעת (שמאית משפטית) נוספת בנדון משמאי מטעמו ומאת עורך דינו.

הערת אגב: אלו דברים שמתווכים משפטנים, יכולים למנוע!

לכן חשוב – ובכדי שלא תפספסו הצעות טובות לרכישת הדירה, לצד מקצועיות ויסודיות ברקע, בחרו מבין שלל משרדי תיווך בצפון תל אביב, את האחד שהוא מומחה בעסקאות של דירות למכירה בצפון תל אביב, זה שעם הרבה מאד ידע וניסיון בנדלן ולאו דווקא לתעדף מתווכים בתל אביב שמוכנים לגבות תשלום ‏ ‏מגוחך רק מהקונה.

הזול בסופו של יום הוא יקר.

אמינות ויושרה הן הפרמטרים המהותיים ביותר עבורנו!

סיפור נוסף והפעם של המייסד, ברק בר לב שמצטט: כי לא פעם אני נתקל במוכרי דירות שבוחרים במתווך רק בגלל ששכרו נמוך יותר. ועל זה נאמר ש- מה שזול בסוף עלול לעלות ביוקר.

סיפור מקרה מיום 31. במרץ 2022: במועד הרלוונטי קיבל בר-לב שיחת טלפון *ממוכר דירה שדירתו ממוקמת גם בצפון הישן בתל אביב* שהציג עצמו כשחקן כדורגל בליגת העל, שמקושר לאנשי עסקים רבים שאני בקשר איתן יומיומי.

מוכר הדירה הציג בפני בר-לב בעייתיות מסוימת לגבי דירתו שהוא מעוניין למכור והבין שהוא צריך לגייס לשורותיו מתווך תל אביבי מקצועי שיציג את דירתו לרוכשים רבים כדי שבסופו של הליך ימכור את דירתו, לרוכש הנכון.

תחילה בפתח דבריו ציין כי שמע על ברק הרבה ומיד הציע לשלם לו שכר טרחה כפול אם ימכור את דירתו היחידה. ובכן, תוך כדי שיחה עמו ולאחר שבחן בר-לב את נתוני הדירה, לא תודה השיב,  מהטעם כי לנכס של המוכר יש פגם בוטה בדמות של חריגת בנייה במטבח, ולנו אין לקוחות לנכסים מסוג אלה.

בר-לב בוא תנסה, מה אכפת לך תוכל להרוויח יותר? מוכר הדירה לא הרפה, והוסיף כי הרבה מתווכים בתל אביב בעניין. בוא רק ניפגש…

האם נפגש עמו?

כמובן שלא נפגש אתו ולא בעד כל הון שבעולם!

כחברת תיווך מובילה בתל אביב נדגיש כי אנו לא חייבים דבר בעולם הזה לשום מוכר דירה ובטח שאנו לא מקבלים כל דירה לבלעדיות וכמו גם שאנו לא מעוניינים בשום תמורה נוספת מעבר למה שמוקבל בענף. ומדוע שנסכם בכתב ומראש עם בעל הנכס שאנחנו מייצגים? לא מעל ובטח שלא מתחת לשולחן.

הכול חייב להיות גלוי ועל השולחן.

כאן המקום לציין כי מתווך המייצג מוכרים/קונים, ראשית צריך להיות נאמן להם ורק להם, ובמצבים מסוימים להרגיש חופשי לסרב ואפילו לתקוף מוכרי דירות שמנסים להציג נכס עם מום. זה לא יכול לעבוד כשאותו מתווך מקבל מהצד תוספת לשכר טרחה (בין אם מהקונה ובין אם מהמוכר). מבחינתנו מתווך שבוחר לנוהג כך מועל בתפקידו וצריך לשלול לו את רישיון התיווך.

מה שכן, גם קונים לא פעם מנסים להכפיל את שכר טרחה של המתווך כדי לקבל זכות ראשונים – אז לסיכום נאמר, כי אנו מאמינים גדולים ודוגלים בדרכים של אמינות ויושרה ולמצוינות אליה אנו מחויבים מתוך הכרה כי הדירה של המוכר הוא הדבר היקר ביותר לו.

ונוסיף,

עסקת קנייה ו/או מכירת נכס מקרקעין היא עסקה הגדולה ביותר בחייו של אדם. אנשים מוכנים לשלם ולקבל 3-8 מלש ח ואפילו יותר רק כדי למכור או לרכוש דירה שמאד אוהבים –

אבל מאידך סבורים שיש לחסוך בתשלום של מתווך הדירות הנכון – רק דעו לכם, כי אותו מתווך דירות בתל אביב יכול לחסוך הן למוכר הנכס והן לקונה דמים רבים בהיקף של עשרות ומאות אלפי שקלים.

סגור לתגובות על בחירה נכונה של משרד לתיווך דירות עשויה לסייע לבעל העניין

מאת:

הכותב הוא ברק בר-לב, המייסד והבעלים של בר-לב נדל"ן, משרד מוביל לשיווק ותיווך של דירות יוקרה בצפון תל אביב. ומשרדו של ברק ניחן במומחיות ייחודית במקרקעין ובמימוש מהיר של נכסים למכירה (60 יום לכל היותר),. ברק מתמקד בעיקר בעסקאות מכר של מגורי יוקרה בצפון תל אביב ובעסקאות של ארגון דיירים בהיקף מתחמי בתחום להתחדשות עירונית. ברק הוא בין החולצים בתחום. ניסיונו העשיר של ברק בר-לב ויכולותיו המרשימות שצבר בתחום הנדל"ן למגורים ובתחום ההתחדשות העירונית, מקנים לצוות משרדו מעמד בולט ואת המחויבות לספק ללקוח את הטוב ביותר, בין היתר על-ידי רשת ביטחון אישית ומקצועית, כזאת שמשיגה תוצאות מעולות.

פרסם באתר כ - 19 מאמרים.

.

דילוג לתוכן