תוכן מקצועי | היעדר זכות ערר בתוכניות הרובעים בתל אביב

12 במרץ 2024 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נדלן

בבקשה להיתר התואמת לתוכנית רובע 4 אין חובת פרסום ואין למתנגדים זכות ערר.

לאחרונה הוגש ערר כנגד אישור בקשה להיתר של פרויקט של אחד היזמים שאנו מלווים, התואמת את הוראות תוכנית רובע 4.

במסגרת הדיון בערר עלתה השאלה אם קיימת זכות ערר על החלטה לאשר היתר התואם את תוכנית הרובע.

מכאן ועדת הערר סילקה את הערר על הסף וקבעה כי – הבקשה להיתר נשוא הערר דנן תואמת את הוראות תכנית רובע 4, ועל כן לעוררים, בוודאי לאחר כניסתה לתוקף של תכנית רובע 4, אין זכות ערר.

תכנית רובע 4 למשל –  היא תכנית מפורטת. בקשה להיתר התואמת את הוראותיה אינה מצריכה פרסום, כך בהתאם לרציונל העומד בבסיסה, בהתאם למטרותיה והוראותיה וכך ניתן אף ללמוד מלשונו המפורשת של סעיף 27 ו-23א' לתמא 38.

כידוע, המקור והבסיס החוקי לזכות הערר לוועדת הערר, על החלטה של הוועדה המקומית בנושא היתרי בניה, מצוי בסעיף 152 לחוק התכנון והבניה… סעיף 152 ממצה את זכות הערר (לעניין היתר בניה), ואם אינו חל – לא קיים מקור אחר המקים לעורר זכות ערר על החלטת ועדה מקומית לפי חוק התכנון והבניה, והרי זכות הערר לא קיימת אלא אם עוגנה בדין…

הבקשה נשוא הערר תואמת את הוראות תכנית רובע 4, נבחנה על פיה ואושרה בכפוף לכניסתה לתוקף, ועל כן, אין לעוררים זכות להגיש ערר מכוח של סעיף 152לחוק.

ערר 1021/0218 ניתן ביום 25.11.19 בוועדת הערר לתכנון ובניה מחוז תל אביב. יור: עוד הילה סירוטה ליבנה.

עצה ו/או חוות דעת מקצועית בנושאי תמא 38 ו/או התחדשות עירונית התקשרו

077-449-0338 ואנו נשמח לסייע בנדון.

הכותב ברק בר-לב הוא מהוותיקים והבולטים בתחום הנדלן, ההתחדשות העירונית, בעל ידע וניסיון נרחב בתחום המקרקעין והתכנון והבניה, והינו הבעלים והמייסד של חברת נדלן מובילה בתל אביב, בר-לב נדלן

סגור לתגובות על תוכן מקצועי | היעדר זכות ערר בתוכניות הרובעים בתל אביב

מאת:

הכותב הוא ברק בר-לב, המייסד והבעלים של בר-לב נדל"ן, משרד מוביל לשיווק ותיווך של דירות יוקרה בצפון תל אביב. ומשרדו של ברק ניחן במומחיות ייחודית במקרקעין ובמימוש מהיר של נכסים למכירה (60 יום לכל היותר),. ברק מתמקד בעיקר בעסקאות מכר של מגורי יוקרה בצפון תל אביב ובעסקאות של ארגון דיירים בהיקף מתחמי בתחום להתחדשות עירונית. ברק הוא בין החולצים בתחום. ניסיונו העשיר של ברק בר-לב ויכולותיו המרשימות שצבר בתחום הנדל"ן למגורים ובתחום ההתחדשות העירונית, מקנים לצוות משרדו מעמד בולט ואת המחויבות לספק ללקוח את הטוב ביותר, בין היתר על-ידי רשת ביטחון אישית ומקצועית, כזאת שמשיגה תוצאות מעולות.

פרסם באתר כ - 19 מאמרים.

.

דילוג לתוכן