ברברה ופיטר, הטי-רקס הנקבי והזכרי הראשון אי פעם שמוצג יחד, שוברים את כל השיאים

4 בדצמבר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הודעות לעיתונות

 

ברברה ופיטר, הטי-רקס הנקבי והזכרי הראשון אי פעם שמוצג יחד, שוברים את כל השיאים

 

קטע מדיה הנלווה להודעה זו זמין על ידי לחיצה על קישור זה.

*תערוכת הדינוזאורים המצליחה ביותר בכל הזמנים

*יותר מ -1.5 מיליון מבקרים ראו את ברברה ופיטר – זיווג טי-רקס זכר ונקבה הראשון בעולם

*ברברה היא אחת משלוש נקבות הטי-רקס היחידות שהתגלו אי פעם

*מוזיאון אוקלנד פורץ דרך חדשה על ידי פרסום בגישה פתוחה של מחקר מדעי של הדגימות

*מספר מבקרים שווה ערך לשליש מאוכלוסיית ניו זילנד ראה את התערוכה ברברה ופיטר טי רקס

אוקלנד, ניו זילנד ולונדון, 4 בדצמבר 2023, (GLOBE NEWSWIRE):

כשנותרו ימים ספורים עד הסגירה, התצוגה הראשונה בעולם של טי-רקס בוגר זכר ונקבה זה לצד זה נחשבת לתערוכת הדינוזאורים המוצלחת ביותר בכל הזמנים.

1.5 מיליון איש כבר ביקרו במוזיאון אוקלנד כדי לראות את התערוכה המרהיבה הזו, שרצה כבר שנה, ותנעל ב-10 בדצמבר 2023. בהתחשב בכך שבניו זילנד עצמה יש אוכלוסייה של 5.1 מיליון תושבים בלבד, מספר הצופים שבאו לראות את שני הדינוזאורים של הטי-רקס, ששמם ברברה ופיטר, הם חסרי תקדים.

דיוויד ריבס, מנכ"ל מוזיאון אוקלנד, שיבח את השפעת התערוכה: "לא רק שראינו מספר מבקרים שווה ערך כמעט לכל אוכלוסיית אוקלנד המונה 1.6 מיליון איש נכנס דרך הדלתות, אלא שברברה ופיטר סיפקו חוויה חינוכית של פעם בחיים לאלפים רבים של תלמידי בית ספר. זה היה משמח לראות את התגובות של אנשים כשהם נתקלים בדגימות המרהיבות האלה בפעם הראשונה".

מאובני טירנוזאורוס רקס הם נדירים ביותר, ורק כ-20 טי-רקס מוצגים במוזיאונים ברחבי העולם. אלה היו תערוכות הטי רקס הראשונות בחצי הכדור הדרומי. הדינוזאור המפורסם ביותר בעולם הוא כה נדיר שאין טי רקס בתצוגת קבע במזרח התיכון, בכל אסיה, אפריקה או אמריקה הלטינית. באירופה מוצגים רק ארבעה טי-רקס.

נקבות טי-רקס נדירות עוד יותר, כאשר ברברה מייצגת רק את  שלד הדינוזאור טירנוזאורוס רקס השלישי שהתגלה אי פעם. שלד ברברה כולל 44.7 אחוזים, מה שהופך אותה לטי רקס ה-8 הכי שלם  בעולם. אורכה מרשים 11.7 מטרים וגובהה 3.4 מטרים.

צפייה מקרוב בטי-רקס חושפת כמה מהמאפיינים האנטומיים המדהימים של אחד מטורפי היבשה הגדולים בכל הזמנים ומציעה את היכולת לבחון פציעות שממצאים פתולוגיים חשפו, במיוחד פציעה ברגלה של ברברה, שככל הנראה נגרמה על ידי טי-רקס אחר. זה מדהים שבעל חיים מסיבי כמו ברברה, שהסתמך על הליכה או ריצה על שתי רגליים כשיטת התנועה העיקרית, יכול לשרוד פציעה כזו. היא חיה תקופה ארוכה לאחר הפציעה, כפי שניתן לראות בעדויות לפציעה בכף הרגל שנרפאה.

ד"ר אנדרה לוג'אן, נשיא האגודה למדעים פליאונטולוגיים יישומיים, אמר: "יש לברך את מוזיאון אוקלנד על התערוכה הראשונה פורצת הדרך בעולם של טי-רקס זכר ונקבה  יחד. מספרי המבקרים מראים שאחוז עצום מילדי ניו זילנד זכו לראות את הדגימות המרהיבות האלה, וזו השראה נפלאה לדור הבא של הפליאונטולוגים".

לצד הצגתם של ברברה ופיטר, מוזיאון אוקלנד פרסם את המחקר המדעי הראשוני על הדגימות, שנערך על ידי אקדמאים מומחים. לדברי דיוויד ריבס: "פרסום מחקר זה, המונגש למוזיאון ולמבקרים בו, הוא רעיון חדשני ובעל חשיבות עצומה, שנועד לגשר על הפער עבור המתבונן מן השורה בין הדוחות האקדמיים המלומדים, שעברו ביקורת עמיתים, לבין הנתונים המוגבלים מאוד המסופקים בדרך כלל למבקרים על ידי מוזיאונים התומכים בתערוכות כאלה. זה באמת הצית את דמיונם של מדענים צעירים בניו זילנד".

מחקרים ראשוניים אלה הוכנו על ידי שניים מהפליאונטולוגים התרופודים המובילים בעולם, ד"ר דיוויד ברנהם (המכון למגוון ביולוגי באוניברסיטת קנזס והמוזיאון להיסטוריה של הטבע) וד"ר ג'ון נודס (המחלקה למדעי כדור הארץ והסביבה, אוניברסיטת מנצ'סטר), שחקרו הן את ברברה והן את פיטר במעבדות האוניברסיטה שלהם במשך חודשים רבים.

ד"ר נודס אמר: "מחקרים אלה נועדו לעודד ילדים ובני נוער ללמוד על העולם יוצא הדופן של התרופודים, נושא שריתק אותי במשך כל חיי המקצועיים".

ד"ר ברנהם הוסיף: "ברברה ופיטר מייצגים כל אחד חיה אינדיבידואלית שהייתה אורגניזם חי ונושם. לימוד ודיווח פומבי על כל פרט פירושו שהוא הופך לחלק מכלל הידע על טירנוזאורוס רקס.לכן, כל  פרט מתועד נחשב מאוד, לא מעט בגלל שיש כל כך מעט".

תצוגה ייחודית זו, יחד עם מחקרים שפורסמו, העניקה לציבור הבנה מעמיקה יותר של ההיסטוריה והמסתורין  של הטירקס, וסיפקה תובנות לגבי מקורותיהם, חייהם והתהליך יוצא הדופן של מציאת והרכבה של דגימות מאובנים.

התערוכה תינעל בקרוב, אבל כבר 1.5 מיליון איש התרגשו מההזדמנות של פעם בחיים לעמוד פנים אל פנים מול שני טי-רקס אמיתיים, שנפגשו לראשונה מזה 66 מיליון שנה.

למידע נוסף

Seven Dials City

Simon Kelner
[email protected]
+44 7775 788898

James Devas
[email protected]
+44 7885 813 114

אודות AUCKLAND WAR MEMORIAL MUSEUM

מוזיאון הזיכרון למלחמת אוקלנד (Auckland War Memorial Museum ) הוא אחד המוזיאונים הראשונים בניו זילנד. המוזיאון מספר את סיפורה של ניו זילנד, מקומה באוקיינוס השקט ואנשיה. המוזיאון הוא אנדרטת מלחמה למחוז אוקלנד ומחזיק באחת משלוש ספריות המורשת המובילות בניו זילנד. יש בו אוספים בולטים של המאורים והפסיפיק, משאבי טבע משמעותיים ואוספי היסטוריה חברתית וצבאית חשובים, כמו גם אומנויות דקורטיביות ואוספים ציוריים.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire

סגור לתגובות על ברברה ופיטר, הטי-רקס הנקבי והזכרי הראשון אי פעם שמוצג יחד, שוברים את כל השיאים

מאת:

פרסם באתר כ - 1266 מאמרים.

.

דילוג לתוכן