מדד CBI 2023 – כלי ההשקעה חוצה תחומי השיפוט האולטימטיבי שהושק

14 בספטמבר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הודעות לעיתונות

מדד CBI 2023 – כלי ההשקעה חוצה תחומי השיפוט האולטימטיבי שהושק

הצגת המדינות הטובות ביותר להשקיע בהן השנה

לונדון, 14 בספטמבר 2023, (GLOBE NEWSWIRE):

היום הושקה המהדורה השביעית של מדד CBI, המספקת תובנות מרתקות לגבי תוכניות הגירת ההשקעות המובילות בעולם בשנת 2023.

מראשיתו, מדד CBI, שפורסם בשיתוף עם מגזין Private Wealth של הפייננשל טיימס,  מדרג באופן מקיף תוכניות אזרחות לפי השקעה (CBI) מבצעיות במשך כמעט עשור – מה שהופך אותו לכלי ההשקעה חוצה תחומי השיפוט האולטימטיבי עבור משקיעים גלובליים. מדד CBI הוא מקור מהימן הן עבור אלה המעוניינים להשוות תוכניות CBI בכללותן, והן עבור אלה המעוניינים להשוות היבטים ספציפיים של כל תוכנית.

המדד התפתח להיות יותר מסתם כלי דירוג, עם השנים הוא ביסס את עצמו כקול מהימן בענף, מנתח ומלקט תובנות ומגמות חשובות המניעות את מגזר הגירת ההשקעות. השנה זה לא שונה, התעשייה חוותה את הטלטלה הגדולה ביותר מאז המגפה והמשקיעים זקוקים ללוח תהודה לגיטימי שאיתו יוכלו לבסס את החלטות ההשקעה שלהם.

"מדד CBI נותר כאחד מכלי התכנון החשובים ביותר עבור משקיעים גלובליים המעוניינים לכלול אזרחות באמצעות מוצרי השקעה בתיקי ההשקעות שלהם. ידוע היטב כי תעשיית CBI היא מפוצלת, עם מדינות שונות המנהלות תוכניות ייחודיות משלהן, כל אחת עם הטבות, דרישות ותקנות שונות. כתוצאה מכך, זה יכול להיות מאתגר עבור משקיעים להעריך את היתרונות היחסיים של כל תוכנית. מטרת מדד CBI היא, אם כן, להביא ערך לתעשיית CBI על ידי מתן כלי מונחה נתונים ומעשי להערכת תוכניות ולהקל על תהליך קבלת ההחלטות עבור אנשים השוקלים אותן", אומר ג'יימס מקיי, יוצר מדד CBI ויועץ מחקר עצמאי עם מומחיות בניתוחי מגמות עולמיות.

מדד CBI מעריך את הביצועים והאטרקטיביות של תוכניות CBI במגוון רחב של אינדיקטורים ומדדים על ידי בידוד גורמים – או "עמודי תווך" – המודדים תכונות תוכנית ואת הכדאיות של תחומי שיפוט שונים. עמודי התווך נבחרו בשל הרלוונטיות שלהם ומידת המדידה המקיפה שלהם, והם כוללים:

  1. רמת חיים
  2. חופש תנועה
  3. הוצאה מינימלית להשקעה
  4. נסיעה או מגורים חובה
  5. ציר הזמן של האזרחות
  6. קלות עיבוד
  7. בדיקת נאותות
  8. משפחה
  9. ודאות המוצר

השילוב המורכב של בנצ'מרק, ניתוח סטטיסטי וחקירה השוואתית הוא מה שהופך את מדד CBI לכלי מספר אחת לתכנון חוצה תחומי שיפוט עבור משקיעים המעוניינים להקים את עסקיהם, להגדיל את נכסיהם ואף למצוא בית חדש למשפחותיהם בשווקים שונים.

מדינות האיים הקריביים עדיין שומרות על המקומות הראשונים

השנה, סנט קיטס ונוויס תפסו את המקום הראשון הנחשק, וגברו על 11 מדינות אחרות עם תוכניות CBI פעילות כולל אנטיגואה וברבודה, אוסטריה, קמבודיה, דומיניקה, מצרים, גרנדה, ירדן, מלטה, סנט לוסיה, טורקיה וונואטו.

המדינות הקריביות סנט קיטס ונוויס, דומיניקה, גרנדה, סנט לוסיה ואנטיגואה וברבודה תפסו את חמשת המקומות הראשונים במדד CBI לשנת 2023, מה שמצביע שוב על כך שלקריביים יש את תוכניות CBI האטרקטיביות ביותר בעולם.

למרות האתגרים הגלובליים בתעשייה, סנט קיטס ונוויס תפסה את המקום הראשון עם 86 אחוזים והגיעה לציונים גבוהים כמעט בכל עמודי התווך, כשהיא מבססת את עצמה שוב כמובילה בתעשייה. כל אחד מתשעת עמודי התווך הוא ניקוד מתוך מקסימום של עשר נקודות וסנט קיטס ונוויס קיבלו ציונים מלאים עבור נסיעות חובה או מגורים, קלות עיבוד, בדיקת נאותות וודאות המוצר.

דומיניקה תפסה את המקום השני, עם 83% והשיגה ציונים מלאים עבור הוצאה מינימלית להשקעה, נסיעות חובה או מגורים וקלות עיבוד.

גרנדה וסנט לוסיה חלקו את המקום השלישי ב-80 אחוזים, בעוד אנטיגואה וברבודה תפסו את המקום החמישי, עם 73 אחוזים.

בדיקה גלובלית מוגברת דורשת פתרונות מהירים וגמישים

שנה זו הייתה אחת המאורעות ביותר עבור תעשיית הגירת ההשקעות, הודות ללחצים מצד ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי, שהפעילו את כוחם בדרישה ממדינות CBI להוכיח שהתוכניות שלהן אכן אינן מספקות שער לדמויות לא חוקיות.

לחץ פוליטי להשעות את תוכניות CBI גרם לחרדה רבה בתעשייה – איום על קיומן של תוכניות רבות שהן חיוניות לתיעול השקעות זרות ישירות נחוצות למדינות איים קטנות.

סנט קיטס ונוויס שמרה על מעמדה העליון בקטגוריית בדיקת הנאותות מכיוון שהיא המדינה המובילה את הדרך בחיזוק המסגרת החקיקתית לתוכנית שלה, סגירת כל הפרצות הקשורות להשקעות נדל"ן ופרויקטים של פיתוח. תוכנית סנט קיטס ונוויס עומדת כאחת המוסדרות ביותר בתעשייה, ומציגה את הרצינות של האי התאום בכל הנוגע ליושרה של ההיצע שלו.

למרות לחצים חיצוניים, יש לציין, דומיניקה הייתה המדינה הראשונה בקריביים שיישמה את כל  "ששת העקרונות" שסוכמו עם ארצות הברית בשולחן העגול שנערך בפברואר 2023. "ששת העקרונות" כוללים ראיונות חובה למועמדים בני 16 ומעלה ושלילת דרכונים מאזרחים שלא היו ישרים בבקשותיהם.

מדינות אחרות באיים הקריביים הלכו בעקבותיהן, ונקטו גישה זריזה ומשתפת פעולה בתגובה למערב הגלובלי.

מדד CBI, עדיין הכלי המהימן ביותר לתכנון חוצה תחומי שיפוט

מדד CBI מתפרסם מדי שנה במשך שבע שנים ונותר כמקור המהימן ביותר עבור משקיעים גלובליים המעוניינים להרחיב את תיקי ההשקעות שלהם באמצעות אזרחות באמצעות השקעה.

כל 12 תוכניות CBI נמדדות על פי תשעה עמודי תווך, תוך הסתמכות על מקורות רשמיים ופרסומי נתונים ממוסדות בעלי המעמד הבינלאומי הגבוה ביותר, כמו גם על תשומות מיוחדות של מומחים בתעשייה, שתרומותיהם ותגובותיהם שימשו להשגת ופירוש נתונים איכותיים וכמותיים המשמשים לבניית מדד CBI.

במדד CBI לשנת 2023, עמוד חופש התנועה מודד את כוחה היחסי של אזרחותה של כל מדינה על בסיס שלושה גורמים משוקללים במידה שווה: מספר היעדים שאליהם דרכון של מדינה מאפשר נסיעה ללא הגבלה; מספר מרכזי העסקים העיקריים שאליהם היא מספקת גישה; והמידה שבה אזרחות נתונה מעניקה זכויות התיישבות במדינות אחרות.

עמוד רמת החיים הוא מדד לרמת העושר, הנוחות והסחורות החומריות המוצעות על ידי 12 תחומי השיפוט של CBI הנמצאים בהערכה. עמוד תווך זה חיוני למי שמשתוקק לרילוקיישן ולהבטיח אורח חיים משגשג ומספק, כמו גם למי שרוצה לנצל הזדמנויות עסקיות מקומיות או מחפש גיוון גיאוגרפי נוסף לנכסיו.

עמוד הוצאות ההשקעה המינימליות מודד את אחד השיקולים המעשיים והחשובים ביותר של CBI: כמה הון נדרש למשקיע כדי להפוך למועמד זכאי לתוכנית לבחירתו.

 עמוד הנסיעה או המגורים המנדטורי בוחן את תנאי הנסיעה או המגורים המוטלים על המועמדים לפני ואחרי הענקת האזרחות. לעתים קרובות עסוקים בניהול עסקים או נסיעות בינלאומיות, לאזרחי העולם יש מעט זמן למלא את דרישות השהייה המינימליות.

עמוד ציר הזמן של האזרחות  בוחן את הזמן הממוצע שנדרש להבטחת האזרחות על ידי המבקש. זמן עיבוד טפסי הבקשה והתיעוד התומך, והשלבים הכרוכים באישור בקשה, משתנים בין תוכניות. לכן, נעשתה בדיקה יסודית של החוקים, התקנות והמדיניות הרלוונטיים כדי לקבוע את זמני הטיפול הרשמיים הנדרשים על ידי כל תחום שיפוט.

עמוד קלות העיבוד מודד את המורכבות מקצה לקצה של תהליך הגשת הבקשה ל- CBI. בתחומי שיפוט מסוימים, תהליך הבקשה יכול להיות משימה עתירת עבודה וקפדנית שגוזלת זמן רב עבור המבקש; במקרים אחרים, זה מתייעל, והמבקש מקבל הנחיות ברורות כיצד להמשיך.

עמוד בדיקת הנאותות, אחד החשובים ביותר, מתמקד במחויבות של כל מדינה להבטיח שהתוכנית שלהם תישאר שקופה ויעילה בהערכת מועמדים פוטנציאליים לאזרחות. זהו, אם כן, מדד ליושרה של כל תוכנית.

עמוד המשפחה מודד את המידה שבה משקיעים יכולים לקבל אזרחות עבור משפחתם הקרובה והמורחבת. מדד CBI מכיר בכך שעלייתם של יחסים משפחתיים מורכבים יותר ויותר דוחפת משקיעים לחפש תוכניות המאפשרות לכלול מגוון רחב יותר של בני משפחה תחת יישום ראשוני. בעוד שרוב תוכניות CBI מספקות הכללת בני זוג וילדים קטינים, רק קומץ מדינות עושות זאת עבור ילדים בוגרים ומשפחה מורחבת.

עמוד הוודאות של המוצר כולל מגוון גורמים המודדים את הוודאות של תוכנית בחמישה ממדים שונים: אריכות ימים, פופולריות ומוניטין, יציבות, מוניטין ויכולת הסתגלות. כאשר תעשיית CBI נמצאת כעת במצב של שטף בתוך נוף רגולטורי מתהדק, חשוב יותר מתמיד לספק למשקיעים אמצעי לבדל את החוסן היחסי של התוכנית.

קובץ מצורף

  • 2023 CBI Index Rankings

למידע נוסף:

CBI Index Communications

CBI Index

+44(0)2073184343

[email protected]

 

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire

סגור לתגובות על מדד CBI 2023 – כלי ההשקעה חוצה תחומי השיפוט האולטימטיבי שהושק

מאת:

פרסם באתר כ - 1266 מאמרים.

.

דילוג לתוכן