תוכנית הכשרה גלובלית לרפואה גנומית קלינית וייעוץ גנטי באיחוד האמירויות הערביות

21 בנובמבר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הודעות לעיתונות

 

המרכז הבינלאומי למחלות גנטיות ו-  Mass General Brighamמשיקים תוכנית הכשרה גלובלית לרפואה גנומית קלינית וייעוץ גנטי באיחוד האמירויות הערביות

שיתוף פעולה בין המרכז הבינלאומי למחלות גנטיות ומשרד הבריאות באבו דאבי, מקדם גישות וטכניקות מתקדמות של רפואה מדויקת, תוך התאמת מניעה, אבחון וטיפול במחלות לאוכלוסייה האמירתית. שיתוף פעולה זה כולל שלושה עמודי תווך אסטרטגיים: מחקר קליני ותרגומי, בניית יכולות והעברת טכנולוגיה, ומסחור

בוסטון, מסצ'וסטס, 20 בנובמבר 2023 (GLOBE NEWSWIRE):

רפואה גנומית, הידועה גם בשם רפואה מדויקת, מציעה הזדמנויות טרנספורמטיביות לעצב מחדש את שירותי הבריאות ובריאות הציבור מגישה של "מידה אחת מתאימה לכולם" לגישה המשתמשת בפרופיל הגנטי של הפרט, ומיידעת את מסלול הטיפול האישי שלו ממניעה ואבחון, לטיפול במחלות ופיתוח תרופות חדשניות ויעילות יותר. כדי לסייע בקידום ההבטחה הגלובלית של הרפואה הגנומית, המרכז הבינלאומי למחלות גנטיות (iCGD)  בבית החולים בריגהם ונשים (חבר מייסד של מערכת Mass General Brigham) ובית הספר לרפואה של הרווארד, משיקים תוכנית ארצית בת שישה חודשים להכשרת 100 רופאים ברחבי איחוד האמירויות הערביות ברפואה גנומית קלינית ובייעוץ גנטי. תוכנית הכשרה זו מיושמת בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות – אבו דאבי ואוניברסיטת ח'ליפה למדע וטכנולוגיה. השותפות המקיפה בין iCGD, Mass General Brigham, ומשרד הבריאות – אבו דאבי תסייע לקדם את מדעי החיים ואת תוצאות שירותי הבריאות ברחבי העולם תוך מינוף יכולות הגנומיקה המתקדמות של האמירות.

עם דגש על סינון, אבחון וטיפול במגוון רחב של מצבים גנטיים, רופאים יהיו בעלי הידע והכישורים הדרושים כדי להתמודד עם אתגרים גנטיים וגנומיים בסביבה קלינית. בנוסף, התוכנית מבטיחה את ביצועה המוצלח של תוכנית הגנום האמירתית, ומביאה את הרפואה המדויקת לחזית גיבוש ויישום מדיניות בריאות הציבור ברחבי איחוד האמירויות.

"אנו שמחים לשתף פעולה עם משרד הבריאות – אבו דאבי כדי להשיק תוכנית הכשרה טרנספורמטיבית זו", אמר ד"ר עלירזא האגיגי, MD, DPhil, FACMG, המנהל המייסד של המרכז הבינלאומי למחלות גנטיות. "כאחת התוכניות החינוכיות הגדולות והמקיפות ביותר בעולם בתחום הגנומיקה, המטרה העיקרית היא לשפר את הידע והמומחיות של הרופאים האמירתיים. יוזמה זו נועדה לשלב גנטיקה וגנומיקה בטיפול בחולים ביעילות, ומדגישה את מסירותנו לשיפור הרפואה הגנומית ברחבי העולם. השותפות המקיפה שלנו עם משרד הבריאות – אבו דאבי לא רק שואפת לקדם את מדעי החיים, אלא גם לשפר את רווחתה של אוכלוסיית איחוד האמירויות".

התוכנית, המועברת על ידי מומחים בעלי שם עולמי המסונפים להרווארד במערכת Mass General Brigham ובמקומות אחרים, תשפר את הידע והמומחיות של רופאים אמירתיים, אשר לאחר מכן יוכלו לשלב עוד יותר את החידושים האחרונים ברפואה גנומית וייעוץ גנטי בטיפול הקליני בחולים. ה- iCGD תכנן את התוכנית כדי לענות באופן ספציפי על צרכי בריאות הציבור של איחוד האמירויות הערביות.

"אנו מחויבים לשיפור הטיפול בחולים, למניעת מחלות ולקידום האימוץ הנרחב של רפואה גנומית, הן מקומית והן גלובלית", אמר ד"ר רוברט ס.ד. היגינס, MD, MSHA, נשיא בית החולים בריגהם ונשים וסגן נשיא בכיר ב- Mass General Brigham. "המרכז הבינלאומי שלנו למחלות גנטיות מספק פלטפורמה אידיאלית למימוש מטרות אלה. תוכנית הכשרה טרנספורמטיבית זו נועדה לטפח כוח עבודה מקצועי באיחוד האמירויות הערביות בחזית המחקר הגנומי והיישומים הקליניים".

בטקס ההשבעה, שנערך באבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, ב-30 באוקטובר, השתתפו בכירים אמירתיים, ביניהם מנצור איברהים אל מנסורי, יו"ר משרד הבריאות – אבו דאבי; ד"ר נורה אל ר'ייתי, תת-מזכירת משרד הבריאות – אבו דאבי; פרופ' סר ג'ון אוריילי, נשיא אוניברסיטת ח'ליפה; והוד מעלתו חומייד אל שימרי, סגן יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת ח'ליפה.

"תוכנית זו באה כהמשך לשיתוף הפעולה שלנו עם המרכז הבינלאומי למחלות גנטיות (iCGD) ובית הספר לרפואה של הרווארד שהחל מוקדם יותר השנה, ומספק לעולם פתרונות גנומיים העונים על אתגרים וצרכים בריאותיים בינלאומיים", אמרה ד"ר נורה אל גאיתי, תת-מזכירת משרד הבריאות באבו דאבי. "זה עולה בקנה אחד עם מאמצי משרד הבריאות לפתוח הזדמנויות לכישרונות מקומיים ולהבטיח את הקיימות של מגזר הבריאות שלנו. צעדים מתמשכים אלה מבססים עוד יותר את מעמדה של אבו דאבי כיעד מוביל בתחום הבריאות".

"אנו שמחים להצטרף לשותפים שלנו כדי להשיק את הקורס גנומיקה קלינית וייעוץ גנטי בתחום הבריאות באוניברסיטת ח'ליפה", אמר פרופסור סר ג'ון אוריילי, נשיא אוניברסיטת ח'ליפה. "התפתחויות בתחום זה מייצגות קפיצה אדירה לקראת העצמת אנשים עם הבנה מעמיקה של המארג הגנטי שלהם".

ההתקדמות בגנומיקה, שיטות אבחון קליניות וטיפולים מזינה כעת את שירותי הבריאות. על ידי שילוב נתונים קליניים ומידע גנטי, ספקי שירותי בריאות יכולים לשפר את סינון האוכלוסייה, אבחון, פרוגנוזה, ניהול סיכונים, ובמקרים מסוימים, להציע טיפול ממוקד חדש וחדשני למצבים כגון מחלות לב וכלי דם, המוגלובינופתיה, הפרעות שומנים, סוכרת, סרטן, בין תחלואה מורכבת קלינית רבים אחרים.

אודות המרכז הבינלאומי למחלות גנטיות (iCGD)

The International Center for Genetic Disease – המרכז הבינלאומי למחלות גנטיות (iCGD) בבית החולים בריגהם ונשים ובית הספר לרפואה של הרווארד מוקדש לשיפור הרפואה הגנומית ברחבי העולם, תוך התמקדות בניתוח אוכלוסיות ממקומות שונים בעולם לצורך מחקר גנטי על בריאות האדם ומחלות, במטרה הסופית לשפר את בריאות הציבור. iCGD משמשת כקשר,  שילוב של ידע ומומחיות שאין שני להם, כמו גם מסירות ללא תחרות למחקר רב-תחומי, טכנולוגיה חדשנית ושיטות חדשניות לגישור על פערי ידע ופרקטיקה בתחום הרפואה הגנומית. iCGD יוצרת שותפויות עם הממשלה, מוסדות אקדמיים ותעשייה, תוך התמקדות במחקר תרגומי וקליני, בניית יכולות והעברת טכנולוגיה, במטרה לשפר את הגישה לרפואה גנומית לכולם, לא רק לעשירים או ברי מזל. למידע נוסף, אנא בקרו באתר https://icgd.bwh.harvard.edu/

אודות Mass General Brigham

 

Mass General Brigham היא מערכת בריאות אקדמית משולבת, המאחדת מוחות גדולים כדי לפתור את הבעיות הקשות ביותר ברפואה עבור הקהילות שלנו והעולם. Mass General Brigham מחבר רצף טיפולי מלא על פני מערכת של מרכזים רפואיים אקדמיים, בתי חולים קהילתיים ומתמחים, תוכנית ביטוח בריאות, רשתות רופאים, מרכזי בריאות קהילתיים, טיפול ביתי ושירותי סיעוד. Mass General Brigham הוא ארגון ללא מטרות רווח המחויב לטיפול בחולים, מחקר, הוראה ושירות לקהילה. בנוסף, Mass General Brigham הוא אחד מארגוני המחקר הביו-רפואי המובילים בארה"ב עם מספר בתי חולים להוראה בבית הספר לרפואה של הרווארד. למידע נוסף, אנא בקרו באתר massgeneralbrigham.org.

לפרטים נוספים:

Noah Brown

Mass General Brigham

[email protected]

 

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire

סגור לתגובות על תוכנית הכשרה גלובלית לרפואה גנומית קלינית וייעוץ גנטי באיחוד האמירויות הערביות

מאת:

פרסם באתר כ - 1266 מאמרים.

.

דילוג לתוכן