גלאי עשן מצפצף כל דקה – מה עושים?

17 בנובמבר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בטיחות ובטחון

 צפצוף הוא אמצעי שבו גלאי עשן משתמש על מנת להתריע בפנינו על התלקחות, שריפה או דליקה. אבל מה עושים כאשר הגלאי מצפצף ואיך מוודאים שלא מדובר על תקלה? הנה כל התשובות!

גלאי עשן הוא פתרון מעולה לקבלת התראה על שריפה. כאשר הגלאי פועל נכון ואפקטיבית, הוא משאיר לנו יותר זמן להתפנות ואף להציל חיי אדם. כפועל יוצא מכך, גלאי עשן יכול וצריך להיות משולב בכל אזור עבודה, מגורים, פנאי, תרבות ועוד. כמו כן, הגלאי הוא אמצעי לא יקר אך יעיל שאת החיווי שלו שומעים היטב.

התפקיד של הגלאי הוא לצפצף כאשר הוא מזהה סכנה. רמת הרגישות של הגלאי תלויה במידה רבה במפרט הטכני המלא שלו, אך הוא יעיל גם במקומות גדולים וכמובן גם בחדרים סגורים וקטנים. כמו כן, צפצוף של גלאי עשן נוטה להיות חזק ולא לא צריך להיערך אליו בצורה מיוחדת על מנת לשמוע אותו.

מה עושים כאשר גלאי עשן מצפצף?

השאלה המתבקשת היא מה צריך לעשות כאשר גלאי עשן מצפצף. במקרים כאלו, חשוב לשמור על סדר הפעולות הבא:

א. להתקרב בזהירות אל מקור הרעש

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק למה שומעים צפצוף. בשביל לעשות את זה, מתקרבים בזהירות אל מקור הרעש. אם יודעים איפה הגלאי נמצא, ניתן להיעזר בזה. אם לא, צריך לעקוב אחר כל צפצוף שהוא משמיע.

ב. לבדוק האם יש עשן

הדבר השני שצריך לעשות הוא לבדוק האם יש עשן. במידה וקיים עשן, צריך לוודא שהוא לא מגיע ממקור התלקחות או שריפה.

ג. פינוי

במקרים של צפצוף בגלל שריפה, התלקחות או דליקה, צריך לפעול אקטיבית על מנת להתפנות. אם יש באזור מטף, ניתן לנסות להשתמש בו כדי לכבות את השריפה ולהשתלט עליה. בנוסף, צריך להזעיק את כוחות הביטחון.

למה גלאי עשן עלול לצפצף?

אנחנו עלולים לשמוע צפצוף של גלאי עשן גם בלי סיבה נראית לעין. זה למשל מתרחש אם הסוללות של הגלאי הסתיימו והוא מעוניין להתריע על כך, או במקרים שבהם הוא פשוט אינו תקין. יתרה על כך, קיימים המון מקרים שבהם גלאי עשן מצפצף במטבח אחרי שבישלנו ויצרנו עשן ואדים.

תחזוקה נכונה של גלאי עשן מונעת צפצוף מיותר. אם לא רוצים ליצור בהלה בבית או במשרד, צריך לתחזק את הגלאי לפי הנחיות היצרן המפורטות על כל מוצר.

איך פותרים את הבעיה?

הפתרון של כל בעיה תלויה בסיבה שבגללה היא נגרמה. אם גלאי מצפצף בגלל שאין בו סוללות או שהן חלשות, צריך להחליף אותן.

במידה וממשיכים לשמוע צפצוף, יכול להיות שמדובר על גלאי לא תקין. בכל מקרה, רכישה של גלאי עשן חדש משתלמת גם מבחינת השקט הנפשי שהיא מעניקה וגם מבחינה פרקטית.

סגור לתגובות על גלאי עשן מצפצף כל דקה – מה עושים?

מאת:

פרסם באתר כ - 111 מאמרים.

.

דילוג לתוכן