מינוביה תרפיוטיקס ממנה את מהא ראדהאקרישנן, מנהלת רפואית בביוג'ן, לחברת הנהלה

5 בינואר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הודעות לעיתונות

 

 

מינוביה תרפיוטיקס ממנה את מהא ראדהאקרישנן, מנהלת רפואית בביוג'ן, לחברת הנהלה

 

טירת הכרמל, 5 בינואר 2023, (GLOBE NEWSWIRE) :

 

Minovia Therapeutics (Minovia), חברת ביוטכנולוגיה גלובלית בשלב הקליני המתמקדת בפיתוח טכנולוגיית הגדלה מיטוכונדריאלית חדשנית (MAT) למאבק במחלות מיטוכונדריאליות, הודיעה על מינוי לדירקטוריון.

 

ד"ר מהא ראדהאקרישנן, מצטרפת לדירקטוריון בתקופה שבה החברה מקדמת תוכניות קליניות במחלות מיטוכונדריאליות ראשוניות והפרעות המטולוגיות הקשורות לתפקוד לקוי של המיטוכונדריה. כרופאה בהכשרתה, מהא היא מנהלת בכירה עם ניסיון נרחב בתחום התרופות והביוטכנולוגיה המכסה פיתוח קליני, פעילויות רגולטוריות לאחר שיווק, עניינים רפואיים, בטיחות ודרישות החזרים. מהא היא המנהלת הרפואית הראשית של ביוג'ן, ובתפקידיה הקודמים כיהנה כסגנית נשיא בכירה וראש יחידה עסקית לרפואה ראשונית בסנופי, סגנית נשיא בכירה וראש תחום הרפואה העולמית ב- Bioverativ Therapeutics Inc, ומנהלת תחום הרפואה של אירופה וקנדה ו- US Medical בביוג'ן. היא עבדה גם ב-Bristol Myers Squibb, Cephalon ובקבוצת United Health לפני שהצטרפה לראשונה לביוג'ן בתחילת 2013.

למהא ניסיון משמעותי במגוון רחב של תחומים ודיסציפלינות טיפוליות, כולל מערכת העצבים המרכזית (נוירולוגיה ופסיכיאטריה), ראומטולוגיה ואימונולוגיה, מחלות דם נדירות, רפואת עיניים, קרדיולוגיה, סוכרת ורפואה פנימית.

נטלי יבגי אוחנה, מייסדת שותפה ומנכ"לית Minovia Therapeutics, אמרה כי "מחלות מיטוכונדריאליות הן לעתים קרובות קטלניות ונתפסות כיום כבלתי ניתנות לריפוי, דבר שאנו פועלים ללא לאות כדי לשנות. עד כה 12 מטופלים הסובלים ממחלות מיטוכונדריאליות ראשוניות קיבלו מינון עם טכנולוגיית ההגדלה המיטוכונדריאלית שלנו, הן באמצעות תוכנית שימוש חמלה והן באמצעות ניסוי שלב 1/2 בישראל. מינוביה השקיעה רבות במחקר ופיתוח בשנתיים האחרונות, והקימה יסודות מדעיים ו-GMP חזקים, שיאפשרו לנו לבקש אישור לתסמונת פירסון ולהתרחב לתחומי מחלה נוספים. כחברת הנהלה במינוביה, נוכל להיעזר במומחיות ובניסיון הרב של מהא בתחום הרפואה, הרגולציה ופיתוח התרופות בהבאת טיפולים מוצלחים לחולים עם מחלות מיטוכונדריאליות ראשוניות ומשניות".

מהא הוסיפה: "מינוביה משנה את הדרך שבה אנו מסתכלים על טיפולים מיטוכונדריאליים. הם נמצאים על סף שיפור משמעותי ומדיד של חייהם של חולים נזקקים. אני מצפה לספק פיקוח ולעזור למינוביה להשיג את מטרותיה לאשר את הטיפולים החדשים שלהם בתאי המיטוכונדריה בתחומי מחלה רבים".

מינויה של מהא לחברת הנהלה ממשיך את השותפות האחרונה של מינוביה עם Astellas Pharma לפיתוח טיפולים חדשניים בתאים מיטוכונדריאליים, כמו גם את פרסום הנתונים הראשוני ב- Science Translational Medicine (https://www.science.org/doi/10.1126/scitranslmed.abo3724).

ליצירת קשר

[email protected]

אודות Minovia

Minovia Therapeutics היא חברה בשלב הקליני והראשונה להשתמש בגישת טיפול בתאים לטיפול בחולים המושפעים ממחלות מיטוכונדריאליות באמצעות פלטפורמת טכנולוגיית ההגדלה המיטוכונדריאלית (MAT) שלה. MAT מפותחת כפלטפורמה טיפולית חזקה ומדרגית המתמקדת בשורש המחלות הנוצרות על ידי תפקוד לקוי של המיטוכונדריה. המוצר המוביל, MNV-201  מורכב מתאי גזע המטופויאטיים אוטולוגיים המועשרים במיטוכונדריה אלוגנית בריאה. ההתמקדות הקלינית הראשונית של מינוביה היא במחלות מיטוכונדריאליות נדירות שאין להן טיפולים מאושרים בארצות הברית והצורך הרפואי הבלתי מסופק הוא עצום. לאחר השלמת ניסוי קליני שלב I/II  התומך ב-IND בתסמונת פירסון, מחלת ילדים קטלנית, מינוביה מתכננת להאיץ את הפיתוח הקליני של תסמונת פירסון ולהרחיב את הצינור למחלות המטולוגיות/מיטוכונדריות אחרות. תוך רתימת העוצמה של המיטוכונדריה, Minovia מחויבת לחקור את מלוא הפוטנציאל של הפלטפורמה הקניינית שלה לטיפול במחלות מיטוכונדריאליות, החל מהתוויות יתומות ועד למחלות נפוצות יותר הקשורות לגיל.

 

לקבלת מידע נוסף, בקרו בכתובת http://minoviatx.com/.

 

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire

סגור לתגובות על מינוביה תרפיוטיקס ממנה את מהא ראדהאקרישנן, מנהלת רפואית בביוג'ן, לחברת הנהלה

מאת:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

פרסם באתר כ - 438 מאמרים.

.

דילוג לתוכן