אביבה אהובתי: מרגש, נוקב, מענג – תיאטרון הבימה

11 בספטמבר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה תיאטרון

אביבה אהובתי

מרגש, נוקב, מענג – תיאטרון הבימה

מאת חיים נוי

ההצגה אביבה אהובתי , העולה בעקבות הסרט הקלאסי , היא מרגשת, נוקבת ומענגת. הבמאי משה קפטן, המנהל האומנותי של הבימה,  הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המשובחת והתוצאה היא הפקה מוצלחת של בבואת הסרט האייקוני על הבמה וחוויה תיאטרלית מקסימה.  ההצגה בתיאטרון הבימה היא בשיתוף תיאטרון באר שבע.

סרטו של שמי זרחין באותו השם, יצא בשנת 2006 וזכה בשישה פרסי אופיר ובהצלחה רבה.

העיבוד לבמה נעשה על ידי ארז דריגס. הדרמטורגית היא שחר פנקס.

העלילה עוסקת באביבה כהן מטבריה, העובדת כטבחית בבית מלון בעיר. מדובר במשפחה קשת יום. בעלה, מוני הוא נהג מונית מובטל השקוע בחובות. בבית גרים גם הבנים אלון ואפרת, האימא של אביבה, הלוקה בנפשה ומאיימת לקפוץ כל הזמן מהחלון וגם השכנה מרצדס, שיודעת כל דבר ותוחבת אפה בכל דבר במובן החיובי. במקום גרה גם אחותה של אביבה, אניטה הנשואה לאריה, בעל חשדן העוקב אחר אשתו ולא בוחל גם באלימות כלפיה.

אביבה כותבת סיפורים למגירה , אך פגישה עם עודד, סופר שמרשים אותה , גורמת לה להחליט להפוך את סיפוריה לספר. אולם, לעודד ישנה הצעה אחרת: לשלם לה שכר תמורת כתב היד שאותו יפרסם בשמו. העלילה מסתעפת עד להחלטה של אביבה לגבי עתידה.

להקה מוכשרת של שחקנים שזורה בהפקה.

ענת מגן-שבו מגלמת את אביבה (לסירוגין עם רונה לי שמעון) והיא מפגינה משחק מרגש ונבון. ענת מצליחה להפגין משחק תיאטרלי משובח. במהלך ההצגה היא גם מבשלת על הבמה שקשוקה שניחוחה מגיע לקהל הצופים וגם מגבבת במטבח סירים עם תבשילים טעימים.

הילה סעדה מגלמת בהצלחה רבה את אניטה, אחותה של אביבה, המוכנה להושיט יד תומכת בבני הבית ובלבד שאחותה תתמסר לכתיבה. הילה סעדה, שהיא גם זמרת מעולה,  מפגינה בהצגה כשרון משחק  מוצלח מאוד .     אין ספק כי מדובר בשחקנית עם פוטנציאל נהדר שעוד נשמע ממנה רבות.

רובי פורת שובל מגלמת נפלא את ויולט, האימא הלוקה בנפשה ואולם מסתבר שהיא גם יודעת לזקק את המתרחש סביבה והמונולוג שלה לפני שהיא מאשפזת עצמה הוא מרגש ועוצמתי.

מולי שולמן הוא כוכב במה נהדר שמגלם את מוני , בעלה של אביבה. מולי מצליח לגלם דמות קרועה וגם הנוטה לחרוג ממגבלות הנישואין. אין ספק כי מדובר בשחקן מצוין.

אורן כהן מגלם את אריה בעלה הקנאי של אניטה ומשחקו יפה, אמין ומוצלח מאוד.

שפי מרציאנו מגלם טוב מאוד את אלון בנה הצעיר של אביבה ומשחקו אמין ומרשים. כל הכבוד לתעוזה שלו בקטע עם מחבת הבישול.

נופר סלמאן (גם היא זמרת מוצלחת) מגלמת נהדר את   אפרת אחותו של אלון והיא מגישה משחק נהדר במיוחד .

עמית זיתון (שחקנית, זמרת ורקדנית מצוינת) מגלמת את יונה, הדמות שכותבת אביבה והיא מעין מקהלה יונית המספרת את הגיגיה של הסופרת ואת המתרחש. עמית היא שחקנית נפלאה ומוצלחת.

אודי רוטשילד מגלם נפלא את הסופר עודד. משחקו הוא כליל השלמות. ההתנסחות שלו וכל ביצועי המשחק שלו מותירים נופך תיאטרלי מהמדרגה הראשונה.

מי שגונבת את ההצגה היא תקוה עזיז, מוותיקות הבמה העברית והסרטים הישראלים, שמגלמת את מרצדס השכנה הכל יכולה ומשחקה הוא בית ספר למשחק וכל דקה שלה על הבמה היא שיר הלל .

להצגה יש עוד שני גיבורים. התפאורה של ערן עצמון היא עוצמתית. הבמה האלכסונית והמוגבהת והתקרה הגבוהה המרופדת בכביסה על חבל, היורדת לסצנת הגג – מרשימים ביותר.

עיצוב התאורה של אבי יונה בואנו (במבי) הוא מופלא וקטעי התאורה המרצדים על הבמה פשוט מדהימים.

ילנה קולריך עצבה תלבושות נהדרות. ליאור רונן אחראי לעיצוב המוזיקה המצוינת. תות מולאור עצבה את התנועה הקסומה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – רדי רובינשטיין

סגור לתגובות על אביבה אהובתי: מרגש, נוקב, מענג – תיאטרון הבימה

מאת:

פרסם באתר כ - 1266 מאמרים.

.

דילוג לתוכן