קצבאות – משפחה וילדים – ביטוח לאומי

9 בפברואר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה שיקום והידרותרפיה

דרך האתר של המוסד לביטוח לאומי אפשר להירשם לאזור אישי שבו יהיה מידע נכון וספציפי אודות אותו אזרח. מכיוון שהקצבאות רלוונטיות בהתאמה אישית לכל אדם על פי המצב האישי, משפחתי, תעסוקתי ובריאותי שלו – הרי שחשוב שכל מסמך שקשור למידע זה יהיה ידוע למוסד לביטוח לאומי ויהיה מעודכן בו. במידת הצורך אפשר לבצע זימון תור ביטוח לאומי ולגשת לאחת מבין לשכות המוסד בכל רחבי הארץ ולעדכן מידע שיכול לסייע או לזרז את קבלת קבצה זו או אחרת. בנוסף לכך מעמיד המוסד לביטוח לאומי מגוון רחב של ערוצי יצירת קשר על מנת שכל אזרח יוכל לקבל מענה ולוודא שהוא עומד בקריטריונים הדרושים לקבלת קצבה או הטבה על פי מצבו האישי. בניגוד לדעות הרווחות בקרב הציבור הרחב המוסד הוא גוף מסודר וברגע שמתקבל כל המידע הדרוש מצדו של האזרח העדכונים יבוצעו והקצבאות יגיעו על פי המתוכנן.

 

המצב הרגיל והרצוי הוא שבו משפחה מורכבת מזוג הורים עובדים שמשלמים את דמי הביטוח הלאומי שלהם ויש להם ילדים אשר עבורם הם מקבלים מדי חודש קצבת ילדים. במקרה של הורים גרושים למשל, המוסד לביטוח לאומי יתערב כאשר גובה המזונות שנקבע יהיה מתחת לרף שנקבע ולא מאפשר להורה לגדל את הילדים בצורה תקינה וראויה. בנוסף, דרך האתר של ביטוח לאומי אזור אישי אפשר להתעדכן בנוגע לתוכנית של המדינה של חיסכון לכל ילד. מדובר בסכום של כ- 50 ₪ שהמדינה משקיעה עבור כל ילד במשפחה באחת מתוכניות החסכון של בתי ההשקעות בארץ. ההורים יכולים לבחור האם המדינה תבחר עבורם את תוכנית החיסכון או שהם אלה שיחליטו לאן ינותבו הכספים האלה. את הכספים האלה יוכל הילד להוציא רק כאשר יגיע לגיל 21 וכך יוכל להתחיל את שלב החיים הבוגרים שלו עם סכום כסף שאיתו יוכל לבצע פעולות משמעותיות שיקדמו אותו – הקמת עסק, קניית דירה ועוד.

המוסד לביטוח לאומי קיים ונמצא על מנת לתת תמיכה וסיוע לאזרחי המדינה במגוון רחב של סיטואציות ומצבים אך גם באופן שוטף בשגרה היומיומית כאשר הכל בסדר ומתנהל כשורה. כאשר מדובר על ניהול משפחה וילדים יש הרבה מאד מה לדעת אודות כל מה שקשור למה שביטוח לאומי נותן למשפחות על מנת להתקיים בכבוד, לשמור על ראש מעל המים וכמובן גם לקבל תמיכה כאשר מתעורר מצב בריאותי בעייתי כלשהו. הורים לילדים, למשל, מקבלים אחת לחודש לחשבון הבנק קצבת ילדים שהגובה שלה משתנה כתלות במספר הילדים במשפחה, זאת על מנת לחזק את המצב הכלכלי של המשפחה ולאפשר להורים לדעת שסכום כסף יגיע אליהם מהמדינה ויעזור להם בהתנהלות הכלכלית של המשפחה שלהם. חשוב מאד לוודא שהתשלום של ביטוח לאומי שכל אזרח מחויב לו אכן משולם בצורה תקינה ורציפה, מה שיבטיח את אותן קצבאות והטבות למשפחה.

 

ישנם סוגים נוספים של קצבאות, הטבות או מענקים. כדאי להכיר למשל את מענק הלימודים, שניתן לילדיו של הורה עצמאי (משפחה חד הורית) או עבור כל ילד במשפחה מרובת ילדים. מענק זה מסייע לרכוש עבור הילדים את כל ציוד הלימודים שהם זקוקים לו במהלך שנות בית הספר שלהם וכך מקל מאד על חשבון הבנק של ההורים, בעיקר בתקופה שיש בה הרבה הוצאות כמו תקופת סיום החופש הגדול. בנוסף לכל זה ישנו מערך שלם של תשלומים וסיוע למשפחות אומנה או משפחות שאימצו ילדים וזאת מתוך שני שיקולים – האחד הוא באמת לתת למשפחות אלה עזרה כלכלית, שכן הן מפחיתות עומס חשוב ומשמעותית ממוסדות המדינה ובנוסף התשלומים האלה מיועדים לעודד עוד ועוד משפחות להצטרף למעגל של משפחות אומנה ואימוץ. הקשר בין משפחות גרעיניות לבין ילדי אומנה או ילדים מאומצים מתברר להיות קשר ייחודי ועמוק ולכן גם אם תחילתו של הקשר בתמריץ כספי – אין ספק שלאחריו יגיע גם הקשר הרגשי ויחזק את ההחלטה לפנות לכיוון זה. דרך אתר ביטוח לאומי אפשר להתוודע לכל סוגי הקצבאות, מי זכאי להן ומה הדרך לבקש ולקבל אותן. בנוסף באתר יהיה מעודכן המידע האישי של כל אזרח ואזרח וחשוב מדי פעם לוודא שהוא עדכני ונכון.

 

סגור לתגובות על קצבאות – משפחה וילדים – ביטוח לאומי

מאת:

פרסם באתר כ - 33 מאמרים.

.

דילוג לתוכן