כיפוף צינורות אלומיניום – המדריך המלא

7 בפברואר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה עסקים

אלומיניום הוא חומר גלם קל, נוח, מבריק ועמיד שלא סופג קורוזיה וחלודה. עם זאת, הדרך ליהנות מהיתרונות של צינורות אלומיניום עוברת בפעולת כיפוף שחייבת להתבצע בצורה מקצועית ונכונה. אז איך עושים את זה? הנה המדריך המלא

המטרה של כיפוף צינורות אלומיניום היא להתאים את חומר הגלם לשימושים שונים. בזכות פעולת הכיפוף ניתן להשתמש באלומיניום בענף הבנייה, התחבורה, התעשייה ועוד. בכל אחד מהמקרים האלה, הצורה החדשה של צינור אלומיניום עגול לא אמורה לבוא על חשבון האיכות והיתרונות שלו. לכן חשוב לדעת איך לבצע נכון את הכיפוף ועם מי להתייעץ לגבי הבדלים בין סוגים שונים של צינורות אלומיניום.

היתרונות של אלומיניום גם אחרי הכיפוף

צינור אלומיניום מגלם בתוכו יתרונות רבים. קודם כל, האלומיניום הוא חומר גלם קל במשקל נמוך שלא בא על חשבון עמידות גבוהה. מלבד עמידות מתכתית, האלומיניום מצופה שכבת אלומינה שמגנה עליו מפני חלודה וקורוזיה. כל זה מצטרף ליתרונות של אלומיניום בתור חומר גלם מבריק, שנוח לנקות אותו ושלא סופג את פגעי הזמן גם אחרי חשיפה לשמש ולגשם. 

איך מבצעים כיפוף צינורות אלומיניום?

התנאי היחיד לשמירה על היתרונות השונים של האלומיניום הוא כאמור לבצע נכון את הכיפוף. בשביל להגיע למצב של צינור אלומיניום ולא משטח אלומיניום, אפשר לבצע כיפוף מתכתי. במסגרת הכיפוף המתכתי משתמשים בתנור בשביל להתיך את הצינורות ולאחר מכן מחזיקים את הצינורות עם כלי מיוחד. לשם השוואה, שיטת כיפוף אחרת מבוססת על שימוש בכימיקלים ובה מחברים את הצינורות יחד כדי להעניק עמידות גבוהה לתוצאה הסופית. 

מהו תהליך כימי של כיפוף צינור אלומיניום?

אי אפשר לדבר על צינור אלומיניום בלי להזכיר את התהליך שמאפשר לכופף אותו בפעולה כימית. כאן המטרה היא להשתמש בכימיה כדי לחבר משטחי אלומיניום וצינורות יחד, בטכנולוגיה מתקדמת שגם בטוחה יותר לעומת השימוש בחומרים כימיקליים. בנוסף, כיפוף צינור אלומיניום בתהליך כימי אמור להיות זול ומשתלם יותר.

למי פונים על מנת לבצע כיפוף צינורות?

אפשר להשיג צינורות אלומיניום ישירות דרך חברות שמתמחות בכך. בשביל לבחור את החברה הנכונה, צריך לבדוק מה תחום ההתמחות שלה ואיזה עבודות קודמות היא ביצעה. כך למשל התמחות במתכות עוזרת לרכז את כל השירותים החשובים תחת קורת גג אחת. אם לחברה יש התמחות במתכות וניסיון מוכח, סביר להניח שהיא גם תמצא את הדרך הנכונה לבצע כיפוף של משטחי אלומיניו ולהפוך אותם לצינורות עגולים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר של כיפוף צינורות

כל פעולה שמאפשרת לכופף את משטחי האלומיניום בשביל לשנות את הצורה שלהם מתומחרת מעט אחרת. התמחור מבוצע על פי מידת ההתאמה של הפרויקט לדרישות של הלקוח ולציפיות שלו. בין היתר, מביאים בחשבון למשל את גודל המשטח שעובדים איתו, את העובי של האלומיניום ואת הצורה של הצינור. בשביל לקבל הצעת מחיר מנומקת, אפשר להסתכל על פרויקטים קודמים שבוצעו על ידי החברה ולשאול מה השפיע על העלות שלהם.

תוך כמה זמן מסיימים לכופף את הצינור?

אפשר לכופף צינורות אלומיניום בתהליך יחסית מהיר וזול. על מנת ליהנות מהיתרונות של התהליך, מבצעים אותו מול חברה שמתמחה במתכות ויש לה ניסיון מוכח. לאחר מכן, בודקים מה ההתחייבות של החברה מבחינת לוח הזמנים והאם היא גם מעניקה פיצוי במקרה של עיכוב או איחור. בכל מקרה של התלבטות לגבי פרופיל אלומיניום איכותי וברמה גבוהה, יש להיוועץ באנשי מקצוע בעל ניסיון רב שנים.

סגור לתגובות על כיפוף צינורות אלומיניום – המדריך המלא

מאת:

פרסם באתר כ - 2 מאמרים.

.

דילוג לתוכן