מדוע חשוב לאטום את הבית?

25 בינואר 2023 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בנייה ושיפוצים

קבלני איטום אחראיים בין היתר למנוע מצב שבו מים חודרים אלינו הביתה וגורמים נזקים לתשתית, לרכוש, לציוד ולמבנה. עם זאת, לא מספיק לבצע רק איטום של גגות או קירות חיצוניים כי צריך להתייעץ עם קבלנים מורשים לגבי פתרונות מקיפים. במאמר הבא נסביר מה החשיבות של איטום מן הסוג הזה ואיך מביאים אותו לידי ביטוי

בדיקת איטום בית צריכה להתבצע אחת ל-5 שנים או כאשר מופיעים סימנים המעידים על בעיות איטום. בדרך כלל אפשר לדעת שהגיע הזמן לחדש איטום חיצוני לבית או לאטום שוב פעם את הגגות בגלל סימני רטיבות בתקרה, בחיבור שבין התקרה לקיר או על הקירות עצמן. כמו כן, בעיות איטום מופיעות בדמות עובש ולעיתים קרובות גם ריחות של טחב.

היתרונות של איטום גגות בצורה תקופתית

איטום גגות היא אחת הפעולות הבסיסיות והחשובות ביותר למניעת נזקי מים בבית. בגלל שרוב המים עלולים לחדור פנימה מהגג, בעיקר אם יורדים גשמים ומשקעים, חייבים לאטום את האזור בצורה אפקטיבית. כמו כן, אפשר לבצע איטום גגות בשיטות שונות ובהן איטום ביריעות ביטומניות, זיפות גגות, שימוש בחומרים אקריליים ועוד. 

מתי אוטמים את הבית?

איטום בית פרטי הוא שלב מכריע בהגנה על הבית מפני נזקי מים. נזקי מים יכולים לגרום למגוון רחב של בעיות, לרבות נזקים מבניים, צמיחת עובש ואפילו בעיות בריאותיות. על מנת להבטיח שמירה על תקינות בית, חשוב לאטום כראוי את הבית כדי למנוע חדירת מים למבנה.

מהם הנזקים שהאיטום מונע?

אחת הסיבות העיקריות לכך שאיטום בית הוא כל כך חשוב, היא שהמים עלולים לגרום לנזק משמעותי למבנה המבנה. אם מים מסוגלים לחדור את הקירות או היסוד של הבית, זה יכול לגרום לעץ או חומרי בניין אחרים להירקב או להיחלש. זה יכול להוביל למספר בעיות, כולל דליפות, סדקים ואפילו קריסות. מים יכולים גם לחלחל לתוך מערכות החשמל ולגרום לתיקונים יקרים או אפילו שריפות.

מה הסכנות של איטום שגורם לעובש?

סיבה נוספת לכך שאיטום בית חשוב הוא שהוא יכול לסייע במניעת צמיחת עובש. עובש הוא סוג של פטרייה המשגשגת בסביבות לחות, והיא עלולה לגרום למגוון רחב של בעיות בריאותיות אם מאפשרים לה לגדול בתוך הבית. עובש יכול לגרום לבעיות נשימה, אלרגיות ואפילו גירוי בעור. זה גם מקור לריח מעופש שיכול להיות קשה להסיר. על ידי מניעת חדירת מים לבית, בעלי בתים יכולים לסייע במניעת צמיחת עובש ולשמור על בריאות משפחותיהם.

תדירות מומלצת לאיטום בתים

כאשר מדובר באיזו תדירות יש צורך לאטום בית פרטי, הדבר תלוי בתנאים הספציפיים ובהיסטוריה של הבית. באופן כללי, כדאי לבקש מאיש מקצוע לבדוק את הבית כל 5 עד 10 שנים כדי לבדוק אם יש סימנים לנזקי מים, ולבצע שוב איטום במידת הצורך. אם הבית ממוקם באזור המועד במיוחד להצפות, או אם יש לו היסטוריה של נזקי מים, ייתכן שיהיה צורך לאטום אותו בתדירות גבוהה יותר.

איך מבצעים את האיטום?

בכל הנוגע לבחירת קבלן איטום, בעלי בתים צריכים להקפיד לבחור בעל מקצוע בעל מוניטין ומנוסה. אחת הדרכים לעשות זאת היא לבקש הפניות מלקוחות קודמים, ולבדוק את חוות הדעת של הקבלן באינטרנט. כמו כן, חשוב לבקש אומדן בכתב, אשר אמור לכלול רשימה מפורטת של העבודה שיש לבצע, כמו גם עלויות החומרים ועלויות העבודה. במקביל, כדאי לקרוא המלצות על קבלני איטום מורשים באתרי אינטרנט, רשתות חברתיות וכן הלאה.

סגור לתגובות על מדוע חשוב לאטום את הבית?

מאת:

פרסם באתר כ - 3 מאמרים.

.

דילוג לתוכן