זוגיות טובה ושמחה

23 בדצמבר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה פייסבוק

בדיוק כמו שאנחנו משקיעים בכל דבר חשוב, גם כדי לשמור על הזוגיות שלנו צריך להשקיע ולעבוד. את הכלים לעשות את זה כמו שצריך לא תמצאו בחנויות, אז אנחנו מביאים אותם אליכם, כולל הסבר לשימוש נכון. כמה קשה להקשיב באמת? בזמן שבן הזוג שלנו מדבר, הראש שלנו כבר מכין את התשובה ה"נכונה" ואנחנו לא באמת פנויים להקשיב. מפתח מס' 1 לדיאלוג זוגי הוא הקשבה עמוקה מתוך סקרנות להבין באמת למה בן הזוג מתכוון. בסיום דבריו, כדאי לחזור במילים שלנו על מה שהוא אמר כדי לוודא שכאן הבנו את דבריו. אין תחליף לתחושה שבן הזוג מקשיב לנו באמת, ללא שיפוטיות ועם קבלת רגשותינו באשר הם. אחד הקשיים הנפוצים במערכת הזוגית הם מאבקי הכוחות. אותו אדם שאמור להיות החבר הטוב ביותר שלנו הופך לעיתים לזה בו אנחנו נלחמים הכי הרבה. כל אחד מושך את החבל לכיוון שלו, כל אחד רוצה שהשני ישתנה לפי צרכיו ובכך מפספסים את כוחה האמיתי של הזוגיות. שיתוף פעולה בזוגיות אומר שבני הזוג מבינים שהם פועלים יחד למטרה משותפת – זוגיות טובה ושמחה. שירותי ליווי

תקראו לזה עייפות החומר, השעמום בשגרה או החיפוש אחר ריגוש: לא מעט זוגות מבקשים להישאר ביחד אבל לרענן מעט את היומיום בפתיחת הזוגיות למערכות נוספות. האם זה נבון ואיך ניתן לעשות את זה בלי שזה ייגמר באקורד צורם? Social-icon-26X26px-facebook Created with Sketch. Social-icon-26X26px-Whatsapp Created with Sketch. Social-icon-26X26px-eMail Created with Sketch. זוגות רבים בוחרים יחד בהסכמה מודעת של בני הזוג, לחיות את חייהם באופן שמאפשר לשניהם להיפגש עם אנשים נוספים מחוץ לקשר ולפתח מערכות זוגיות או מיניות נוספות. מערכות יחסים אלו יכולות להיות חד פעמיות או מתמשכות ולכן הן דורשות מערכת יחסים מאוד טובה וגמישה בין בני הזוג. מערכות יחסים אלו יכולות גם להוביל להתאהבות ולקשר משמעותי עם בני זוג חדשים. פוליאמוריה הינה מערכת יחסים שמעבר להיותה מאפשרת קיום יחסי מין עם פרטנרים נוספים מלבד בן הזוג הרשמי (המקנן), היא גם מאפשרת התאהבות וניהול מערכות יחסים רומנטיות במקביל. האופן בו בני הזוג מממשים את היחסים הפתוחים לסוגיהם הוא מאוד אינדיבידואלי. ניסיון לייצר איזו נוסחה נוקשה לניהול מערכת זוגית שכזו נדון מראש לכישלון שכן לכל זוג יש את הדינמיקה שלו, את התקשורת שלו, את מבנה האישיות של כל אחד מבני הזוג, את תפיסות העולם השונות ואת רמת הפתיחות שלו.

האם אתם מזדהים עם אחד המשפטים הבאים: • כל הגברים נשואים, רק גברים נשואים מתחילים איתי. • כל הגברים רוצים רק סקס, גברים בגילי לא מחפשים קשר רציני. • אין לי מזל, לי זה לא יקרה, אני לא יכול/ה להשיג את זה. • איחרתי את הרכבת, בגיל שלי כבר לא קורים נסים כאלה. • אין לי את זה, אני לא בנוי/ה לזוגיות כנראה. • אני לא ראוי/ה – לא מספיק יפה ו/או חכם ו/או מצחיק ו/או מוצלח. טלי: "רווקים רבים מאשימים את הסביבה ואת הנסיבות, ומתארים מצב שבו כולם אשמים – חוץ מהם. ואנחנו אומרים שאם משהו לא קורה בחיים שלנו, זה מפני שאנחנו צריכים לשנות משהו בתוכנו. אם אין לי זוגיות – זה משהו שאני צריכה לעבוד עליו, בלי קשר לאקסים בפרט ולעולם בכלל. עכשיו, בהדרגה, אוכל לשנות את האמונות ואת החיים שלי. זה לא קורה בבת אחת. ‬מתחילים בשינוי קטן, רואים שזה אפשרי וממשיכים הלאה, עד שמבינים שהכול תלוי בנו".

זוגות רבים אוחזים בתפיסה מוטעית, לפיה "הביחד" אומר שהם אמורים לפעול, להרגיש, לחשוב ולרצות אותו דבר. זוגות אלו רואים אחד בשני שלוחה שלהם ולא אדם נפרד ועצמאי, הם מצפים מבן הזוג לקבל מענה מידי לכל צרכיהם ושוללים ממנו לפתח אישיות עצמאית. לכן כל ביטוי של עצמאות מעורר אצלם חרדה ואיום המביא אותם לתגובה תוקפנית או ריצוי. זוגות אלו יגלו התנגדות לפעילויות נפרדות של בן זוגם בשעות הפנאי, הם לא יעשו דברים לבד ללא בן הזוג, יצפו שהוא יהיה שם כל הזמן בשבילם. הם מצפים שהאחר יכיל, יתמוך ,יבין ויעודד אותם בכל עת. מציאות בה יש תחושה כי הזוגיות היא ישות אחת יכולה להתקיים רק בפנטזיה, בשל הצרכים השונים של כל אחד מבני הזוג, האישיות המיוחדת של כל אחד, רצונות וצרכים שונים שבהם לכל אחד מבני הזוג יש עולם נבדל וייחודי משלו. וכן אף אחד לא יכול לקחת את תחושת הכאב, העצב והבושה ששייכת לו, אלא רק להיות שם בשבילו. לכן הזוגיות אינה יכולה לבטל את האני הייחודי של כל אחד מבני הזוג.

סגור לתגובות על זוגיות טובה ושמחה

מאת:

פרסם באתר כ - 1 מאמרים.

.

דילוג לתוכן