סוגי מכונות אריזה בשוק

24 בנובמבר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה טכנולוגיה

מכונות אריזה מסוגים שונים יכולות להיות מועילות מאד ולחסוך עלויות גבוהות מאד שמושקעות בכוח אדם המבצע את העבודה באופן ידני, בתחום התעשייה קיימים אלפי מוצרים, אם לא יותר, הדורשים אריזות שונות ומגוונות – האם יש דרך לייעל את פס הייצור עם מכונות אריזה מתאימות?

כמובן שהתשובה לשאלה שנשאלה היא, כן. כיום, כמעט לכל סוג אריזה ישנו פתרון אוטומטי המסוגל לחסוך זמן וכסף לתהליך הייצור. סוגי מכונות האריזה הנמצאים בשוק בתקופה זו, בה הטכנולוגיה בשיאה, הם מגוונים באופן בלתי רגיל ויכולים להתאים עצמם כמעט לכל דרישה ולכל צורה של מוצר, בשימוש נכון כמובן.

סוגי מכונות אריזה לפי חומרים

אריזת מוצרים לא תמיד מתבצעת מאותו החומר. גם הצרכנים מסוגלים להבחין מתי הם מקבלים מוצר העטוף בניילון נצמד המכונה שרינק, ומתי הם מקבלים מוצר ארוז בקרטון, או פלסטיק. אם כך, ודאי שמי שעוסק במלאכה הזו לפרנסתו, יודע שמוצרים ניתנים לאריזה על ידי כל מיני חומרים.

איך מחליטים מה החומר המתאים לאריזת המוצר? שיקולים רבים, וביניהם – מה אורך החיים של המוצר, והאם ישנה אריזה שתאריך את חיי המדף שלו. מה דרגת ההגנה שהוא צריך לקבל מחבלות וטלטלות? האם הוא דורש קירור או שהוא יכול להסתדר בטמפרטורת החדר? האם על האריזה להיות אטומה או שקופה לזיהוי המוצר כבר מבחוץ? לאחר שכל השאלות הללו יקבלו מענה, יהיה ניתן להתאים את מכונת האריזה למוצר, על פי החומר הדרוש.

סוגי מכונות אריזה על פי גדלים

על מנת להבין איזו מכונת אריזה דרושה לתעשיית המוצר, כדאי גם להבין מה הגודל של המוצר הסופי. ישנן מכונות המותאמות לפסי יצור המייצרים מוצרים קטנים, כדוגמת אריזה של סלסלת עגבניות שרי, וישנן מכונות המותאמות לאריזה של מוצרים ופריטים גדולים כדוגמת סחורה שזה עתה הגיעה משטח חקלאי.

גם כאשר לא מדובר בפס ייצור הקשור דווקא במזון, שאלת הגודל היא רלוונטית מאחר ולעיתים מבקשים לעטוף חלקיקים קטנים כמו ברגים או חלקים אלקטרונים באריזה המקנה הגנה מסוימת ולעיתים את אותו סוג של הגנה מבקשים דווקא לפריטים גדולים. ישנן מכונות המסוגלות להתאים את עצמן גם לפרטים קטנים וגם לגדולים, אך כמובן שהטווח הוא לא בלתי מוגבל, ויש להבין מראש מה צורכי המפעל.

מה עוד צריך לדעת לפני שבוחרים את סוג מכונת האריזה?

הפרטים שחשוב לדעת קודם הרכישה, על מנת למנוע הפתעה ועוגמת נפש בהמשך התהליך הם חשובים לא פחות מהשיקולים שהוזכרו קודם לכן.

ראשית, כדאי להבין מה היא צריכת החשמל של אותה המכונה, והאם היא באמת חוסכת עלויות או שדווקא מייקרת את עלות המוצר. אותו כנ"ל לגבי אחריות על נזקים הנגרמים למכשירים מסיבות שונות. כדאי לקיים סקר שוק לפני ביצוע הרכישה, על מנת למקסם אותה.

סגור לתגובות על סוגי מכונות אריזה בשוק

מאת:

פרסם באתר כ - 109 מאמרים.

.

דילוג לתוכן