קלפי מודעות עצמית

23 ביולי 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה חינוך ילדים

נפש האדם היא אולי המערכת המורכבת ביותר הקיימת בטבע. לעתים רבים מאיתנו סובלים מבעיות בנפש עכב חוסר מיצוי עצמי בחיים הזוגיים, המשפחתיים, החברתיים או המקצועיים. יש מי שמצליחים לאסוף כוחות ולהתמודד עצמאית עם המצב ויש מי שניזקקים לליווי מקצועי על מנת להתאושש ולמצוא פתרונות שיאפשרו לנפש לשוב ולשמוח.

יש דרכי טיפול רבים סביב עניין ההגשמה העצמית, שיגרת החיים וחוסר מוטיבציה לשינוי משמעותי, ואחת השיטות שצוברות תאוצה בעשור האחרון היא זאת של קלפי מודעות ואימון.

מהם קלפי מודעות?

קלפי מודעות הינם קלפים ששמים להם למטרה להוציא את ריגשותיו ומחשבותיו של האדם המשחק בהם מהפנים אל החוץ ולאפשר לו להיות מודע למצבו וגם מודע לאפשרויות הגלומות בפניו לשנות את מצבו ולשפר את חייו היכן שהוא מרגיש כי הם אינם שלמים או מספקים.

כיצד משתמשים בקלפי מודעות?

השימוש באמצעות קלפי מודעות או ככל קלפי משחק אחרים – בדרך של משחק. האפשרות לשחק בקלפים ותוך כדי כך לחשוף את אשר על ליבו של המטופל (המשחק) מאפשרים לעתים להגיע לשורש הבעיה מהר יותר מאשר בשיחות חוזרות או נישנות או פתרונות אחרים. המשחק גם מאפשר במיקרים רבות להבין את המצב ולהית מודע לו ובה בעת למצוא לו פתרונות שעולים במהלך המשחק.

יש דוגמא לקלפי מודעות?

כדוגמא לקלפי מודעות ניתן לציין את "מעגלי שיח", משחק קלפים המיועד להתפתחות בפן האישי, המשפחתי או התעסוקתי ויכול להוות את הצעד הראשון של כל אחד בדרך להגשמה שלו בנושאים אלו.

המשחק כולל עשרות קלפים הכוללים משפטים מעצימים באופן כללי או ממוקד, ציורים לפיתוח החשיבה ושאלות בנוגע לחייו של המשחק במשחק.

המשחק יכול להיות משוחק במספר אופנים, ובין השאר באופן אישי, במסגרת טיפול חינוכי או ריגשי, או במסגרת של ייעוץ זוגי או משפחתי.

ישנם כמובן עוד שלל משחקים מבוססי קלפי מודעות נוספים, כאשר כל אחד מהם מתמקד בנושא מעט שונה והמשחק בו כמובן שונה וייחודי.

היכן רוכשים קלפי מודעות?

קלפי מודעות ניתן לרכוש בחניות ספרים ומוצרי טבע ורוח שונות או ישירות מאתרים של העוסקים בתחומים הללו ומתמחים בפיתוח ואו שיווק של משחקי מודעות שכאלו.

לסיכום נציין כי הדרכים להגשמה עצמית, שיחרור ממעצורי הנפש והראש וכמובן החיפוש אחר האושר האולטמטיבי הם רבים ואפשריים באופן אישי או טיפולי. השימוש במשחק בכלל ובקלפי מודעות בפרט הוא אחת הדרכים היותר מהנות וקלילות לנסות ולמצוא את הפתרון שמחפשים ולכן אנו ממליצים לנסות זאת לפני כל פתרון אחר אם עצמאית או במהלך טיפול מוסדר.

סגור לתגובות על קלפי מודעות עצמית

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן