מתי מומלץ לתקן את הכרטיס האלקטרוני במכשיר?

15 באוקטובר 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה מחשבים וטכנולוגיה

כרטיס אלקטרוני מהווה חלק חשוב מפעילותו של כל מכשיר חכם, כולל טלפונים ניידים, מחשבים ניידים ונייחים, טבלטים, ועוד. בעיה ברכיב האלקטרוני יכולה לא רק לשבת את פעילותו של המכשיר אלא אף להשבית אותו כליל. מכשירים חכמים מהווים חלק חשוב ואינטגרלי מהחיים שלנו, ולא רק לצרכיי תקשורת, אלא גם למטרות עבודה, לימודים ואף העברת זמן בשעות הפנאי. הטכנולוגיה מתקדמת ומשתכללת ללא הפסקה, ואתה גם כל תחום הרכיבים. כיצד נדע מה לעשות כאשר נוצרת תקלה? נחליף רכיב או שאולי כבר עדיף להחליף את המכשיר כולו? כל אפשרויות הנ"ל לגיטימיות והבחירה תלויה בגודל הנזק, זמינות הרכיבים, עלויות העבודה ונתונים נוספים.

מדוע נבחר דווקא לתקן את הרכיב האלקטרוני במכשיר שלנו?

ההתלבטות המוכרת בכל פעם שיש תקלה באחד המכשירים היא האם לתקן או לקנות חדש. כאשר מדובר בכרטיס אלקטרוניקה חשוב להבין כי רכישה של כרטיס חדשה יקרה באופן משמעותי מתיקון הרכיב. לעתים קרובות עלות הכרטיס החדש יכולה להגיע לזו של המכשיר. התיקון הוא אפוא אלטרנטיבה זולה ונגישה יותר במידה ומעוניינים לשמור על המכשיר הקיים. אין זו הסיבה היחידה. פעמים רבות אנשים פונים לכיוון של תיקון אלקטרוניקה כאשר הם קשורים למכשיר הישן שלהם. במקרה זה אין מדובר בעניין של עלויות אלה יותר עניין של נוחות או של ערך סנטימנטלי. במקרה זה מבצעים תיקון וחידוש לכרטיס על מנת לשמר כמה שיותר את חייה מכשיר. סיבה אחרת היא כאשר מופסק הייצור של מכשיר מסוים, וכתוצאה מכך מופסק גם הייצור של חלקי חילוף ורכיבים אלקטרוניים מתאימים. גם במקרה זה האופציה היחידה היא לתקן את הכרטיס.

כיצד מתבצע תיקון של כרטיסים אלקטרוניים?

מדובר למעשה בתהליך חידוש המתבצע בעזרת שימוש במכשור משוכלל ומתקדם המאפשר להעניק לרכיב אורך חיים ממושך יותר. תהליך החידוש מאפשר למעשה להפוך רכיב ישן למצב שבו הוא מתפקד כמעט כמו חדש. התהליך מתחיל בכך שהרכיב מוצע מהמכשיר, עובר תהליך מיוחד של תיקון ולאחר מכן מותקן בחזרה לתוך המכשיר.

מתי נרצה לתקן ומתי לקנות כרטיס חדש?

ההבדל העיקרי נעוץ בעלויות. מחירו של הרכיב האלקטרוני החדש הוא גבוה באופן משמעותי מתהליך החידוש. לכן מומלץ לקנות כרטיס רק אם התיקון אינו אפשרי. כאשר החידוש אפשרי הרי שמדובר בחיסכון עצום בעלויות. מכשיר אשר תוקן וחודש בצורה מקצועית אמור לעבוד בצורה טובה שאינה נופלת מזו של הרכיב החדש. על מנת לקבל החלטה נכונה ומושכלת, מומלץ להתייעץ עם מעבדת אלקטרוניקה מקצועית לקבלת חוות דעת של מומחים מהתחום.

סגור לתגובות על מתי מומלץ לתקן את הכרטיס האלקטרוני במכשיר?

מאת:

פרסם באתר כ - 1 מאמרים.

.

דילוג לתוכן