כיצד לעצב בית העשוי ממכולה?

3 באוקטובר 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בניה שיפוצים ונדל"ן

צעירים רבים נתקלים בקושי בבואם לגייס תקציב לרכישת או בניית בית חדש. עלויות גבוהות של הדיור, בשילוב יוקר המחיה, מקשים מאוד על מימוש החלום. רבים פונים לפתרון של המשכנתה על מנת לממן את הבנייה, אך אין זה הפתרון היחיד. קיימת גם אפשרות של בניית בית ממכולה. פתרון זה מאפשר לחסוך לא רק בעלויות, אלא גם בזמן הבנייה, שלרוב אינו נמשך מעבר לכמה חודשים. לא מעט אנשים מהססים לפנות לאפשרות זו בשל הדימוי שיש למכולה – מבנה מתכתי, אפור ומגושם. אך דימוי זה רחוק מאוד מהמציאות, מפני שקיום קיימות אפשרויות רבות לעיצוב של מכולה אשר יעזרו לכם ליצור מראה חמים, מודרני וביתי. העלויות הנמוכות יותר של הבנייה גם משאירות יותר תקציב להשקיע בעיצוב ובקבלת הבית שבאמת רוצים.

תאורה ואור טבעי

דבר ראשון שחשוב לשים עליו את הדגש בזמן עיצוב המכולה הוא האור. אור מכניס שמחה, חמימות ומשפר מצב רוח בכל בית. מחקרים רבים הוכיחו כי אנשים הנחשפים ליותר שעות אור ביממה נוטים לסבול פחות מדכדוך וירידות במצבי רוח. כבר בשלבי הבנייה הראשונים ניתן לקבוע את כמות וגודל החלונות. כל מכולה למכירה ניתן להתאמה מבחינת הגודל על מנת לתת מענה מתאים לכל אדם ולקוח. ניתן להתאים את מספר החלונות לגודל המבנה. בנוסף לחלונות, מומלץ גם להשקיע במערכת תאורה אשר תעניק הכי הרבה אור בהתאם לגודל החלל גם בשעות הלילה.

צבעים וטקסטורות

לצבע חשיבות רבה בעיצוב הבית. יש באפשרותו להגדיל חללים קטנים, להאיר פינות חשוכות וליצור אווירה חמימה, נעימה ומזמינה. טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות לצפות את המכולות בצבע עמיד ואיכותי מבפנים ומחוץ למבנה. ניתן גם להניח פרקטים, להוסיף עיצוב בגבס, חיפויי קרמיקה, ועוד. כל אלה מעניקים למכולה מראה של בית שאינו שונה מזה של מבנה רגיל.

ריהוט הבית

מאחר ותכנון המכולה נעשה בהתאם למה שדרוש לכם, ניתן כבר מהשלבים הראשונים לבנות את המבנה בהתאם לסוג הריהוט או הסגנון העיצובי שרוצים ליצור. חשוב להתאים את גודל וצורת הריהוט לגודל המכולה הרצויה. ריהוט מסיבי בחלל קטן מאוד ייצור תחושת צפיפות, בעוד ריהוט מניאטורי בחלל גדול ייצור יותר מדי שטחים וחללים ריקים.

פתרון זמני או קבוע

בית ממכולה יכול לשמש הן כפתרון זמני והן כמבנה קבוע. לא מעט אנשים בוחרים להציב מכולה בשטח בו נבנה מבנה אחר, על מנת לפקח על העבודה ולחסוך בעלויות האחסון. אחסנה במרכז ואזורים אחרים בארץ יכולה להגיע לעלויות גבוהות מאוד, במיוחד שמדובר על פרויקט של מספר שנים. אנשים אחרים בוחרים לבנות בית ממכולה בחלקה העומדת לרשותם על מנת לחסוך בעלויות הבנייה ולהשקיע יותר ברמת החיים.

סגור לתגובות על כיצד לעצב בית העשוי ממכולה?

מאת:

פרסם באתר כ - 4 מאמרים.

.

דילוג לתוכן