ביקורת: המחזמר היירספריי – חגיגה תוססת ושועטת של ריקודים ושירים

24 באוגוסט 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה תיאטרון

ביקורת: המחזמר היירספריי – חגיגה תוססת ושועטת של ריקודים ושירים

 

מאת חיים נוי

 

המחזמר היירספריי העולה בימים אלה ברחבי הארץ הוא חגיגה תוססת ושועטת של ריקודים ושירים. הלהיט שכבש את ברודווי בניו יורק והווסט אנד בלונדון והמשיך וצלח בהצלחה כמעט כל במה אפשרית בעולם, הגיע ארצה וההפקה היא צבעונית, קולחת, חגיגה של קצב ותנועה.

הבמאי המוכשר שוקי וגנר להטט עם להקת שחקנים-זמרים-רקדנים משובחת  והתוצאה היא נופת צופים, ממש ברודווי.

היירספריי הוא מעין בבואה של סרט קומיקס והדמויות הם מוחצנות, הזויות לפרקים וגם מלאות רגש. למעשה, ההצגה המוזיקלית מאפשרת לכוכבת שלו, רוני מרחבי, להוכיח כי היא פרפורמרית מוכשרת, המסוגלת להתנועע ביכולת מופלאה ולהוכיח כי היא בהחלט כוכבת הזורחת על במותינו.

המחזמר מבוסס על סרט הקולנוע באותו שם משנת 1988 והלחנים הם של מארק שיימן. חלק הארי של הלחנים הם בסגנון ריקודי שנות השישים ורית'ם אנד בלוז. המחזה נכתב בידי תומס מיהאן שגם כתב- בין היתר – את הטקסט של המחזמר אנני, שמת ביום ג השבוע.

העלילה עוסקת בנערה שמנמונת בשם טרייסי טורנבלד ששואפת לרקוד בתכנית ריקודים בטלוויזיה בשם "המופע של קורני קולינס". טרייסי מצליחה לצלוח את כל המכשולים ולהיות הזוכה הגדולה בתכנית והופכת לסלבריטאית ומקדמת קמפיין לקידום אינטגרציה גזעית בתכנית. המחזמר עוסק בין היתר בגילויי גזענות בחברה האמריקנית בשנות השישים ועל היכולת להצליח, גם אם לכאורה מדובר במשימה בלתי אפשרית.

המחזמר גרף פרסים רבים ועלה במשך שנים ברחבי תבל. שחקנים מפורסמים כיכבו בו (בין היתר מייקל בול מגדולי במת המוזיקה באנגליה). מקובל גם כי האימא של טרייסי מגולמת בידי שחקן גבר.

המחזמר בישראל הופק בידי חברת M-PRO  – מאור מימון והמופע שזור בכוכבים ושחקנים מנוסים, רבים מהם בוגרי בית צבי, לצד חברי קאסט חדשים, אף הם חלקם הגדול יוצאי בית צבי.

רוני מרחבי מגלמת בהצלחה מסחררת את גיבורת העלילה, טרייסי טרנבלד. רוני נמצאת כמעט כל העת על הבמה והיא רוקדת, שרה ומשחקת כמעט ללא הפוגה. רוני מפגינה יכולות מופלאות של תנועה ושירה ולפעמים אנו תוהים כיצד היא מסוגלת להתמזג עם המוזיקה והריקוד בצורה כה מושלמת. היא מקצועית ושולטת בכל הניואנסים הדקים של פרפורמרית וכאשר בלהט הריקוד באחת ההופעות ניתקה אחת מנעליה ונחתה עלי, חלצה את הנעל השנייה והמשיכה ללא היסוס יחפה בריקוד התוסס. אין ספק כי רוני מתגלית במחזמר הזה ככוכבת.

איציק כהן מגלם את עדנה טרנבלד, אימא של טרייסי והוא מגלם את התפקיד באורח נפלא ומעולה. חרף התלבושת הנשית הכבדה ורבת הרבדים, איציק מפגין קלות תנועה, יכולת קולית משובחת ומשחק מוצלח.

עידן אלתרמן מגלם את אביה של טרייסי והוא מגלם את התפקיד באורח טוב מאוד. הסצנה של הדואט בין ההורים היא מרגשת מאוד ויפה.

משי קליינשטיין מגלמת את חברתה של טרייסי והיא עושה זאת בנעימות ובטוב טעם, בקול צלול וענוג ומשחקה נהדר.

טלי אורן מגלמת את מפיקת התכנית הנמרצת והיא מוכיחה כי היא חיית במה , מוכשרת בטירוף וכל הליכותיה הם נופת צופים של קצב שועט ומרשים. טלי היא שחקנית ופרפורמרית מדהימה.

עידו רוזנברג המחוזר בידי הבנות מוכיח כי הוא רב שחקן וזמר נפלא ומדהים. עידו מגלם את התפקיד באורח מצוין ומשחקו הוא תענוג לעיניים ולאוזניים. עידו מוכיח כי הוא אחד מענקי הבמה המוזיקלית שלנו.

נוי הלפרין כבתה של המפיקה החותרת לכבוש את המקום הראשון בתחרות היא מוצלחת מאוד ויש לה יכולות משחק , תנועה וקול מעולים. נוי מרשימה מאוד בתפקיד , משחקה והופעתה הם נעימים מאוד וחוויה תיאטרלית.

רודי בינסיין גונבת לפרקים את ההצגה ביכולת השירה שלה והיא בעלת פוטנציאל נפלא.

עתליה פירס כבתה, חיננית מאוד ומוצלחת.

יפתח מזרחי כקולינס מנחה התכנית משובח במיוחד והוא שולט ברזי המשחק והתנועה באורח מצויין.

מתן און ימי כבנה של רודי,נפלא בתפקיד ויש לו יכולות ווקליות ותנועה מרשימות.

שלוש הגרציות, גל שדה, יפעת כהן ודור אוחיון – בולטות במיוחד בתנועה ובקול והן מאוד מרשימות.

הילה מערבי מוצלחת במגוון תפקידים והיא בעלת יכולת משחק מעולה.

אביתר בר דוד מעולה כבעל מפעל התרסיסים ובעל רשת הבגדים.

נדב רובינשטיין ניצח על התזמורת באורח מקצועי מעולה.

דניאל אפרת אחראי לנוסח העברי העכשווי והמוצלח.

אמיר לקנר אחראי להפקה המוזיקלית המשובחת.

עומר זמרי עצב את הכוריאוגרפיה שהיא בעצם עיקר מהותו של המחזמר הזה. הריקודים הם מעולים ותוססים והכוריאוגרפיה היא מהממת.

במבי פרידמן עצב את התפאורה הססגונית והיפה. מאיה מידר מורן עצבה את התלבושות הצבעוניות הנפלאות. קרן גרנק אחראית לתאורה המשובחת הנוטלת חלק חשוב בהפקה.

דוקי עצמון אחראית להדרכה הקולית.

הבמאי שוקי וגנר, שועל מחזות זמר ותיק, הצליח להפיק יצירת מופת מעולה שמאלצת את הצופים- צעירים כמבוגרים – להצטרף לחגיגה על הבמה ופשוט לא להפסיק לשיר ולהתנועע.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 

סגור לתגובות על ביקורת: המחזמר היירספריי – חגיגה תוססת ושועטת של ריקודים ושירים

מאת:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

פרסם באתר כ - 438 מאמרים.

.

דילוג לתוכן