המדריך המלא לבחירת דומיין מנצח

22 באוגוסט 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אחסון אתרים

דומיין נכון הוא כבר התחלה חיובית לאתר שלכם ברשת האינטרנט. אבל כיצד מוצאים אחד כזה שהוא טוב ומוצלח עבורכם? על כך במאמר שלפניכם.

כיצד רוכשים דומיין טוב?

קניית דומיין טוב מתחילה ראשית כל בהכנה של רשימת דומיינים אפשריים עבור האתר שלכם. הסיבה לרשימה היא שמרבית הדומיינים כיום כבר תפוסים, ולמעשה למרות שיש עשרות מיליוני דומיינים פעילים בעולם, עדיין נרכשים מעל חצי מיליון דומיינים חדשים מדי חודש. עם תחרות כזאת על כל דומיין פנוי באמת שקשה למצוא את זה שטוב עבורכם.

לכן רצוי להכין רשימה של 10 דומיינים אפשריים, מהכי טוב ואידיאלי ועד לזה שפחות אידיאלי.

איך מרכיבים את הרשימה?

רשימת הדומיינים שרלוונטית עבורכם צריכה להיות מבוססת על מספר פרמטרים:

אורך הדומיין – דומיינים מוצלחים הם לרוב דומיינים קצרים שקל לכתוב או לזכור ואין דוגמא טובה יותר כמו google.com, walla.co.il, zap.co.il ודומיינים קצרים רבים אחרים שהפכו למותגים בפני עצמם. כדאי לחפש דומיין שכולל עד 6-7 תווים לכל היותר, אלא אם אין ברירה.

משמעות הדומיין – אם האתר שלכם הוא סביבכם אז השם שלכם הוא הכי אידיאלי כשם הדומיין. במידה ואתם מציינים מקצוע מסוים אז כדאי להתמקד במקצוע עצמו. לדוגמא: doctor-levi.co.il או haifaplumbers.com וכדומה. אם מדובר במגזים ספורט אז משהו סביב נושא הספורט וכן הלאה.

סיומת דומיין – ניתן לרכוש כיום סיומת דומיין בעלת קשר לישראל או כזאת שהיא עם סיומת בינלאומית או אפילו דומיין בעברית מלאה. סיומות ישראליות הן לדוגמא: .co.il , .net.il וכדומה, בעוד סיומות בינלאומיות הן לדוגמא: .com , .org , co.uk וכן הלאה. לכל אלו נוספו לאחרונה סיומות בעלות הקשר גיאוגרפי לעיר ספציפית, למקצוע מסוים או לתחומי עניין שונים דוגמת: .newyork , .restaurants , .clubs וכדומה. העדיפות עבור כל מי שקהל היעד שלו הוא בעיקר ישראלים – דומיין עם סיומת מקומית.

עברית או לועזית – במשך שנים ניתן היה לרכוש רק דומיינים בעלי סיומת לועזית דוגמת: thesite.co.il ואילו כיום אפשרי לרכוש דומיינים גם עם כתובת בעברית דוגמת: .co.ilחנותנעליים וכדומה. למרות שעברית יותר ברורה למרבית הגולשים, הרי שמבחינה תדמיתית וגם קלות כתיבה למרבית הגולשים עדיף דומיין לועזי.

היכן מבצעים חיפוש וקניית דומיין?

דומיין מהרשימה שהכנתם תוכלו למצוא באמצעות חיפוש דומיין באתרי החברות לסחר בדומיינים ולאחר שמצאתם שהדומיין המתאים עבורכם פנוי – אתם רוכשים אותו און ליין בכרטיס אשראי. העלות היא בד"כ בין 50 ל 80 ₪ לשנה אחת של בעלות על אותו הדומיין.

סגור לתגובות על המדריך המלא לבחירת דומיין מנצח

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן