מתכוני וידאו הם החתולים החדש של האינטרנט

24 באפריל 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה טכנולוגיה

אחד הדברים האהובים עלי באינטרנט זה מתכוני וידאו. לא תכניות בישול, על אף שקל להתבלבל. לא מדובר בתכניות ארוכות בהם שפים מארחים אנשים אחרים ויחד הם מבשלים ומדברים על החיים ומנתחים את טעם הנענע הרעננה ובזיק הכורכום הטרי וכיצד הם משתלבים יחד בחייכם של אניני הטעם. אה, ואיך כמובן השפיעו עליהם הבישולים מבית אמא או סבתא או דודה רחל. לא בזה מדובר. מתכוני וידאו באינטרנט הם בדרך כלל סרטונים קצרים או אפילו סרטוני סטופ-מושן אסתטיים המלווים מוזיקה חביבה וכותרות המסבירות מה המרכיב שנשפך הרגע לקערה, איזו כמות ממנו נשפכה אליה ולכמה זמן ומעלות זה נכנס לתנור או להקפאה. זה בדרך כלל קצר ולעניין ובהתאמה גם קל ופשוט.

הרבה ממתכוני הוידאו הקצרים האלה משמשים כאלטרנטיבה לארוחות מסובכות ומורכבות שדורשות זמן רב והשקעה ואפילו מגוון גדול של מצרכים. אנחנו, בעידן האינסטנט, מחבבים כאלה דברים מסתבר. במילים אחרות, פחות דיבורים על בישולים מבית אמא ונוסטלגיה קולינרית מבית סבתא, אלא רשימה מדויקת, קצרה ומסודרת בליווי תמונות יפות וברורות ויאמי, נגמר הסיפור. ישנם ז'אנרים קצת יותר ארוכים ומורכבים של מתכוני וידאו אינטרנטיים מוצלחים מאד, אבל הם לרוב משלבים הומור פרוע ומתכונים מופרכים ומוגזמים מאוד. לפחות אחד משני האלמנטים האלה. בקיצור, בעידן של גירויים רבים באינטרנט צריך משהו שיצליח להחזיק אותי כדי שאשרוד מתכוני וידאו, גם אם מובטח שהמנה טעימה להפליא.

מתכוני וידאו לרוב מסתכמים בקינוחים קלילים או מנות פשוטות אבל תמיד עם טוויסט מסוים וייחודי ותמיד מעניינות. אבוקדו עטוף בביצה וממולא בשוקולד, או קרמבו מחצילים בציפוי מרשמלו וכל מני דברים שמעבר לזה שזה קצר ואסתטי ופשוט, זה גם די עושה לך חשק לנסות ולטעום ומפעיל אצלך את כפתור הסקרנות הבסיסי הזה של "מממ מה זה הדבר הזה אני רוצה את זה בפה שלי עכשיו ברגע זה ממש". כמו כן, זה הרבה פעמים נראה כמו משהו שקל לייצר והרבה אנשים מתפתים לנסות כי זה לרוב גורף המון צפיות ושיתופים, אבל זה לא תמיד קל כמו שזה נראה.

מעבר לזה שצריך מתכון מעניין ולא סתמי או בכל אופן מתכון שיהיה בו טוויסט מסוים או משהו שיפתה להכין אותו, צריך מצלמה מעולה, ידע וניסיון בעריכה, משטח אסתטי ומתאים, תאורה טובה, כלים יפים, עיצוב גרפי ודיוק בפרטים באופן כללי, גם של המתכון וגם של כל עבודת הצילום וההפקה. וזה גם לא פשוט וגם ככל הנראה כרוך בהוצאות. לאלה שהולכים על מתכוני הוידאו המושקעים והמוגזמים עם ההומור הפרוע זה כנראה פי 10 השקעה וכדאי לקחת את זה בחשבון ואולי פשוט להמשיך להסתפק במתכוני הוידאו שעולים אצלכם בפיד, להנות מהם לעשות לייק ואולי אולי אפילו לנסות להכין איזה אבוקדו מוקרם בשוקולד. בהצלחה.

סגור לתגובות על מתכוני וידאו הם החתולים החדש של האינטרנט

מאת:

אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים זה רק כיסוי. בחיים האמיתיים אני אוסף חתולים מהרחוב ומשקיע בהם את הנשמה למרות שאני יודע שאין להם טיפת הערכה כלפיי.

פרסם באתר כ - 29 מאמרים.

.

דילוג לתוכן