דשן – ארוחה דשנה ובריאה לצמחים שלכם

23 באפריל 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה גינון

כולנו גידלנו איזה צמח מתישהו. כלומר, מי מאיתנו שיכול לתחזק באופן שוטף הטיה של בקבוק או משפך מלא במים אל תוך כלי, ככל הנראה הצליח להיות בעליו הגאה של עציץ כלשהו בחייו (תתפלאו, לא לכולם זה עובד). יש כאלה שגם הספיקה להם ההתנסות עם הנבטת העדשים בצמר גפן בגן חובה כדי להבין שהם ותחזוקת צמח זה פשוט לא זה. וזה בסדר, הכל לגיטימי, אבל לאלה שרוצים לתת צ'אנס נוסף, יש כמה דברים שיכולים לעזור קצת עם העניין.

אז טיפ ראשון הוא פשוט להבין מה הצמח שאתם מגדלים ומה הצרכים שלו. זה לא צריך להיות מאוד מסובך, בדרך כלל הצמח מגיע עם הסבר ואם לא, תבררו את שמו וגוגל כבר יספק לכם את שאר הפרטים. מרגע שברורים לכם הפרטים, תעשו לכם תזכורות בטלפון או ביומן של זמני ההשקיה כדי לא לפספס או לשכוח ותמקמו אותו במקום הרצוי – עם שקצת שמש, הרבה שמש, גם וגם או רק צל. בשלב השני, תשירו לו שיר ערש מדי ערב. סתם, זו הייתה בדיחה שחוקה. אבל אם אתם ממש רוצים לשיר לו אני די בטוחה שזה עשוי לשמח אותו. אלא אם כן לא ניחנתם בכישרון והוא עלול להגיב בצורה ההפוכה מזו שקיוויתם לה.

מלבד לזכור להשקות את הצמח שלכם בזמן ולדאוג לו לכמויות אור מספקות, ניתן להשתמש בדשנים שמתאימים לו וישפרו פלאים את צמיחתו ובריאותו של הצמח. נכון, רוב הצמחים שאנחנו מגדלים לא תמיד זקוקים לדשן ופעמים רבות מספיקה אדמה טובה, מים ואור, אבל אם אתם רוצים להשקיע בצמח ולהיות בטוחים שיגדל היטב ויהיה חזק ובריא, דשן זה פתרון מצוין וישנם סוגים שונים של דשנים לבחור מהם כך שכשתבדקו מה סוג הצמח ומה מתאים לו, תבררו גם מהו הדשן המומלץ ביותר לצמח שלכם באותה הזדמנות.

מלבד סוגי דשנים המתאימים לצמחים שונים, הם מחולקים לשני סוגים נוספים: דשנים בסיסיים לגידול יחסית פשוט ובסיסי שעשוי להתאים לרוב סוגי הצמחים ולתת להם את המזון הבסיסי לו הם זקוקים כדי להתפתח כראוי וסוג שני הוא דשנים המספקים תוספי תזונה, ממש כמו שאנשים לוקחים ויטמינים כדי להתחזק או לטפל בבעיות מסוימות וכאן זה לעתים יותר ספציפי ודורש מעט ידע. כמובן שתמיד אפשר וכדאי להתייעץ כשקונים את הדשן, לספר קצת על הצמח והסוג שלו ואם יש לו בעיות מסוימות בגדילה או במצב העלים וכדומה, על מנת לדעת אם יספיק לו דשן בסיס או שמא דשן המהווה תוסף תזונתי לחיזוק או טיפול.

כך או כך, דשן תמיד טוב ומועיל לצמח אבל גם איתו צריך לדעת להתנהל וכיצד להשתמש שכן מאוד חשוב ליצור תמיסה מאוזנת ולתת אותה לצמח בכמויות הנכונות, פחות מעט עלול לא לעשות את העבודה ויותר מדי עלול להיות אפילו קטלני לצמח. גם במקרה הזה, ישנן טבלאות מיוחדות לכל אחד ממותגי הדשנים הקיימים בשוק והסברים מפורטים לגבי הדרכים להכנת התמיסה הרצויה.

סגור לתגובות על דשן – ארוחה דשנה ובריאה לצמחים שלכם

מאת:

אסטרטגיה שיווקית וקידום אתרים זה רק כיסוי. בחיים האמיתיים אני אוסף חתולים מהרחוב ומשקיע בהם את הנשמה למרות שאני יודע שאין להם טיפת הערכה כלפיי.

פרסם באתר כ - 29 מאמרים.

.

דילוג לתוכן