מה זה איטום?

27 במרץ 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בנייה ושיפוצים
איטום הוא פעולה שנועדה למניעת חדירה של מים או רטיבות אל תוך החלק הפנימי של המבנה. כדי לאטום מבנים צריך להתחיל במעטפת של המבנה, ועם החלקים הפנימיים, שהם מערכות האינסטלציה וצינורות המים, הנמצאים בעיקר במטבח ובחדרי השירותים והאמבט. בשלב הבא עוברים לאזורים בבית שחשוב לאטום אותם נגד רטיבות כמו מקלטים ומרתפים. רטיבות בחלק זה של הבית יכולה לגרום לעובש שיביא לפטרייה שתתפשט ותוכל להזיק לכל הרכוש והחפצים האישיים שאחסנתם במרתף הבית.
הגגות בישראל
רוב גגות הבתים בישראל נבנו מבטון, אך יציקת הבטון לגג אינה מושלמת וכבר בזמן היציקה נוצרים סדקים כתוצאה מהתייבשות והנפח המשתנה בעת כיווץ החומר, בעיקר כאשר משתמשים בתערובת בטון לא מקצועית ובעלת צפיפות נמוכה. כמו כן האקלים הישראלי והשינויים החדים  בטמפרטורות, גורם במשך הזמן לבקעים וסדקים שנוצרים עקב כך. המים שחודרים פנימה גורמים לבעיות בתשתית הבית ונזק לרכוש הנמצא בו.
אתה כבר לא רוצה לחזור הביתה
מאזור מבטחים המגן עלייך מהגשם והקור, הבית המוגן שלך הפך להיות מקום הפרוץ לשלל נזקי מזג האוויר. מכיוון שהמבנה שלך אינו אטום באופן הרמטי, נוצר חלל שאינו מוגן ולא נעים לשהות בו. בכדי להחזיר או לשמר את הבית כמקום האהוב שנעים לחיות בו, וכיף לשוב אליו, עלייך לבצע כמה שלבים חשובים בכדי שלא תצטרך לבצע איטום כל מספר שנים.
תזמון
ראשית, תזמון הוא הרבה בחיים. לא צריך לחכות לדקה התשעים ולרגע בו הטיפות נופלות לך על האף, כדי להזמין מישהו שיאטום לך את הגג. הזמן הטוב ביותר לבצע איטום בגג הוא כבר בקיץ, בו הביקוש לעבודה מועט ומזג האוויר יבש. תוכלו לחסוך לעצמכם כסף וזמן המתנה.
הכנה
שנית: הכנה, הכנה ושוב הכנה. הכנה נכונה של הגג היא החלק הקשה והחשוב ביותר באיטום. בחלק זה צריך לנקות את הגג באופן יסודי מכל שאריות האיטום הישן. כמו כן צריך להרים את כל דודי השמש והאנטנות הנמצאות שם, בכדי שעבודת האיטום תתבצע בבת אחת, ולא בשלבים. במידה ושכרתם חברת איטום, בדקו שהיא אינה מזלזלת בניקיון הגג, מכיוון שביצוע לא מקצועי בשלב הזה, עלול לגרום לחורים באיטום, בועות אויר ורווחים באיטום שיפגעו בטיב העבודה ויגרמו לכם לחזור ולבצע את האיטום מספר שנים מועט אחר כך.
חברה מקצועית לאיטום גגות
לסיום, כדי שאיטום הגג יחזיק שנים רבות ויעבור בצורה נקייה ויסודית בלי הרבה תקלות, חשוב לפנות לחברת איטום המעניקה תעודת אחריות. כך תדעו שהחברה רצינית ובטוחה באיכות העבודה שלה.

 

סגור לתגובות על מה זה איטום?

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן