תחושת הביאוס הזאת, כשהמסעדה עולה באש חודשיים לפני ל"ג בעומר

16 במרץ 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה עסקי מזון

נכנסתי למסעדה וראיתי את חלל החדר מתמלא בעשן, "מה לעזאזל קורה פה?" צעקתי, "מה נשרף? ולמה לא חיכיתם חודשיים עד ל"ג בעומר, זו היתה יכולה להיות אחלה של מדורה." (מה גם שקשה מאוד למצוא מרחב בירושלים לעשות בו מדורה.) נכנסתי למטבח, הנחתי שמשם התחילה הצרה, וראיתי את אסי השף מנפנף מעל הגריל עם היעה, בעוד בני ממשיך להגיש אוכל כאילו כלום לא קרה.

המנדפים לא עובדים

"אתם מודעים למה שהולך בחוץ?", "מודעים מודעים" ענה לי אסי, "אבל מה לעשות שיש בחוץ גם פיות שצריך להאכיל, אי אפשר לתת להם לחכות, אלא אם כן את רוצה פה מכות". "אז העשן מאיפה? הרי שום דבר פה לא נשרף". "אה, זה כי המנדפים לא עובדים", "המה?" שאלתי, "המנדפים, אלא שמוציאים את העשן החוצה, כדי שאת ואני נוכל לנשום אוויר נקי ולא מזוהם, כמו הקולט אדים שיש לך בבית, למסעדה יש מנדף". "אוקיי, ומה צריך לעשות כדי שהם יעבדו?", שאלתי. "תחילה צריך לקנות מנדף טוב, ולא חובבני, אחרת אנחנו נעשה משמרות גם בנפנופים". "למה אתה מנפנף אם יש לך מאוורר למעלה?" המשכתי לנסות להבין. "ראשית, זה לא מאוורר זה מפוח", "אוקיי, אבשלום קור". "שנית, תפקידו לטהר את האוויר מזיהומים ורעלים, מנדף טוב לעומת זאת –אמור לקלוט את העשן, האדים והשומן".

אויר זה שם או שם עצם?

"מישהו פה ממורמר אני מבינה…" עקצתי, "לא ממורמר, מתוסכל" השיב אסי, "בזבוז בעיני לקנות את הזול ולא את האיכותי". "אוקיי, ואיפה קונים משהו איכותי?", "דבר ראשון במקום שמבין במנדפים, ומשווק אותם במיוחד למסעדות, שמותאם לסביבת העבודה הזו. דבר שני, מקום שיש בו מבחר סוגים וגדלים של מנדפים ככה שאם משהו לא עובד, ניתן יהיה להחליף למשהו אחר שכן עובד". "והמלצת המומחה היא?" "לא מומחה, רק שף כבר 30 שנה, אבל כן, בפעמים בהם היה במטבח בו עבדתי מנדף של חברת אוויר היו לי כמעט אפס תקלות, ולכל בעיה הם נתנו לי פתרון שמתאים עבורי". "אז אוויר, זה השם?", "כן", ענה לי אסי.

סגור לתגובות על תחושת הביאוס הזאת, כשהמסעדה עולה באש חודשיים לפני ל"ג בעומר

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן