א"ב באיטום גגות

12 בפברואר 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה ריצוף וחיפוי

מתי בפעם האחרונה ביצעתם איטום לגג?
האם שאלתם את עצמכם את השאלה הזו לאחרונה? האם בדקתם את הגג לא מזמן? האם אתם זוכרים מתי היתה הפעם האחרונה שבה ביצעתם איטום? אם אתם לא בטוחים, או לא זוכרים מתי היתה הפעם האחרונה שבה ביצעתם איטום, או שיש לכם קצת ספק לגביי האיטום שביצעתם לא מזמן, המאמר הזה הוא בשבילכם.
הגג, נחשב לאחד האזורים החשובים ביותר בכל מבנה. במידה והוא לא יהיה אטום כמו שצריך, אנו עלולים להכניס את עצמנו לסכנות רבות ומגוונות, כמו למשל הרס ודהייה של חפצים, כתמים ועובש על הקירות, וסכנה חמורה יותר חלילה, בקריסה של המבנה ובפגיעה בגוף או בנפש. לכן, מדובר על דבר חשוב ביותר.
שיטות לאיטום הגג

ניתן לסווג את השיטות לאיטום הגג לשלוש.
1.מריחה של זפת- מדובר על שיטה עתיקת יומין, עוד מימיי נוח והמבול, מורחים מספר שכבות של זפת, ולאחר מכן מבצעים הלבנה. שיטה זו זולה יותר מן השיטות האחרות, אולם דורשת תחזוקה שוטפת אחת לכמה שנים.

2.הלחמה של יריעות ביטומניות –שיטה זו הפכה בשנים האחרונות לאחת השיטות הפופולאריות ביותר לאיטום הגג, אבל בכלל, היא יעילה גם לאיטום קירות ורצפות. מדובר על חיבור של יריעות אחת לשנייה, כאשר הן יוצרות מעיין "שטיח" ומתחברות זו לזו. יריעות אלה חזקות במיוחד, הן עמידות בפני תנאי מזג אוויר קשים ומחזיקות לשנים רבות.
3.מריחה או התזה של חומרים אקריליים או פוליאוריטניים. שיטה זו, יעילה למקרים בהם יש צורך לבצע תיקונים של סדקים קטנים בגג, אבל לא יעילה בתור שיטה לאיטום הגג כולו.

מי אחראי לבצע איטום לגג?
במידה ומדובר בבית משותף, האחריות על איטום הגג, היא על בעל הבית. במידה ומדובר בבניין עם מספר קומות, האחריות על איטום הגג היא על וועד הבית. החוק במדינת ישראל אומר, שהגג הוא איזור משותף ולכן, כאשר מדובר בבניין, חלה אחריות להשתתף בהוצאות, בהתאם לשטח של כל אחד מהם. במידה ויש דייר אשר מסיבה כלשהי, מסרב לשלם עבור הוצאות איטום הגג, על וועד הבית לשלם במקומו, ולאחר מכן ניתן להגיש תביעה כנגדו.

כיצד תבחרו חברת איטום מקצועית?
יש להקפיד על שלושה דברים עיקריים, כאשר באים לבחור חברת איטום מקצועית שתצבע עבורכם את איטום הגג: מקצועיות, כמה שנים החברה בתחום? אילו פרויקטים החברה ביצעה? האם יש לה מספיק ניסיון? הדבר השני הוא האמינות. כיום, לא פשוט למצוא חברות איטום אשר יספקו את השירות המקצועי, עם המחיר ההוגן. והדבר השלישי הוא תודעת השירות. היחס האישי ללקוח. אם שלושת הפרמטרים הללו מתקיימים, אזי מדובר בחברת איטום מקצועית ששווה לשכור את שירותיה.

סגור לתגובות על א"ב באיטום גגות

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן