כיצד נרחיק את החולדה???

31 בינואר 2017 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הרחקת והדברת מזיקים

היא סוג של יונק, ממשפחת העכברים בסדרת המכרסמים. יש לה חוש ריח ושמיעה מפותחים. היא ידועה בכושר הישרדות בלתי רגיל. היא מסוגלת למצוא את דרכה במבוך ולקשר בין אירועים כמו אכילת מזון מורעל ומוות חבריהן. היא מגיעה אלינו בעונות הסתיו והחורף, כאשר היא מחפשת מקום להתחמם. היא יכולה להעביר איתה מחלות, ולסכן אותנו- בני האדם.

מי היא המזיקה?

החולדה….   

החולדה היא אחד המזיקים הכי מטרידים שיכולים להיכנס אלינו הביתה. ראשית, יש להבחין בין חולדה לבין עכבר. עכבר מגיע עד לאורך של 10 סנטימטר, וזנבו קצר. ואילו חולדה יכולה להגיע לאורך של 20 סנטימטר, ויותר, והזנב שלה ארוך. הבדל נוסף קשור לתחום המחיה והפעילות. חולדות חיות על עצים, בעליות גג, בקומות עליוניות, מחילות, בורות של ביוב. הן יכולות לטפס בצורה מדהימה, ולהיכנס לכל חור אפשרי. אם חולדה מכניסה את ראשה לפתח כלשהו, אז גם אם יתר גופה הוא גדול, היא עדיין תצליח לעבור את הפתח, בזכות יכולת הגמישות הגדולה שלה. בניגוד לחולדה, עכבר לרוב חי במחילות באדמה, ובמקומות מתור כמו בגינות או בבתי קרקע.

אז מה עושים אם רואים חולדה?

אין ספק שמדובר במזיק שאינו סימפטי בכלל. במידה ואתם רואים שהחולדה בורחת, נסו לעקוב אחריה ולנסות לתחום אותה עד שיגיע המדביר, כך שהמדביר יוכל לדעת בדיוק איפה נמצא המכרסם, וכך יוכל לתפוס אותו באותו מקום. לאחר מכן יש להתקשר למדביר, מאחר וידע או חוסר ניסיון בתחום, יכול להבריח את החולדה במקום לתפוס אותה.

לכידת חולדות

כאשר מדביר מגיע, הוא יבצע לכידת חולדות.בשיטה זו, המדביר משתמש במלכודות, אשר לוכדות את החולדה. לשיטה הזו, יש מספר יתרונות בולטים. ראשית, פינוי של החולדה מהמקום בטווח המידי, מה שמפיג מיד את הלחץ והחרדה שכרוכה בעצם הידיעה שמסתובבת בבית חולדה. והיתרון הנוסף, שחשוב לא פחות, היא שבניגוד למקרים בהם מבצעים הדברה, או חולדות ברעל, אין את הסכנה שהחולדה תמות במקום, ולא יהיה ניתן לפנות אותה, וכתוצאה מכך, לסבול מריח של נבלה, וסיכוי להתפרצות של פרעושים, מה שמצליח להחמיר את המצב. בשיטה זו, משתמשים במגוון רחב של מלכודות" קפיץ, דבק, מוטות לכידה, מלכודות אל הרג שלוכדות את החולדה, ולאחר מכן, אפשר לשחרר אותה במקום אחר.

לכידת חולדות, אפקטיבית עבור כל חולדה. ולא משנה כיצד היא נראית, או מה סוג הגודל שלה. במקרים מסוימים, החולדה תעביר על הדוף שלה את הרעל ממקום אחד למקום אחר, מה שעלול לסכן אותנו – בני האדם. במידה והחולדה, אכן פיזרה את הרעל, ייתכן שיעברו מספר ימים עד שנמצא את הנבלה. במהלך ימים אלו יצטבר ריח לא נעים במקום. בסיטואציה שבה חולדה נלכדת במלכוד, נחסך מכם כל המחזה והריח הלא נעים!

סגור לתגובות על כיצד נרחיק את החולדה???

מאת:

פרסם באתר כ - 84 מאמרים.

.

דילוג לתוכן