עורך דין תאונות דרכים

16 בנובמבר 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה נזיקין

 

אנו חיים את חיינו בשלווה יחסית, צופים את עתידנו כהמשך ישיר לשגרת החיים היומיומית שלנו, אולם ברגע אחד יכול עולמנו להיטלטל – ואירוע קשה מזעזע את חיינו מן המסד ועד הטפחות. כשאדם מעורב בתאונת דרכים, קיימים אספקטים רבים של נזק ושל זעזוע – החל מפגיעה פיזית, שעלולה לגרום גם לנכות, וכלה בפגיעה ברכב. בכל מקרה של פגיעה, אדם זכאי לפיצויים בגין תאונות רכב. עורך דין תאונות דרכים דואג לכך שלקוחותיו יקבלו את מירב הסעד לו הם זכאים, הן מן המוסד לביטוח לאומי והן מחברות ביטוח חיצוניות.

 

גורם מבטח

 

על פי החוק בישראל, כל אדם שהיה מעורב בתאונת דרכים ונגרם לו נזק הפוגע באיכות חייו ובכושר ההשתכרות שלו – זכאי לפיצוי. בתחילה, יש לבדוק מיהו הגורם המבטח שאליו כדאי לפנות. גורם זה יכול להיות המוסד לביטוח לאומי, חברת הביטוח או קרנית – תאגיד שהוקם למטרת מימון תשלומים לנפגעי תאונות דרכים שהרכב בו נהגו אינו מבוטח בביטוח חובה. יש לשים לב במיוחד לעובדה, שבמקרה של תאונות דרכים לא ניתן לקבל כפל תשלומים, לכן יש לבדוק עם מומחה לאיזה גורם מבטח כדאי לפנות.

 

ליווי של מומחה

 

תאונת דרכים היא אירוע טראומטי, וההתמודדות עם תוצאותיה קשה: הצורך לעסוק במהלך תקופת ההחלמה וההתמודדות גם בבירוקרטיה ובניירת הכרוכה בתביעת פיצויים, עלול להוות נטל גדול מדי על כתפיו של הנפגע. עורך דין תאונות דרכים ברחובות יעניק לך ליווי צמוד ותומך, ישחרר אותך מהנטל וינהל עבורך את התביעה בבטחה – עד לקבלת מלוא הפיצוי והסעד להם אתה זכאי. אין הכרח שתעמוד בודד מול גלגלי הבירוקרטיה של חברות הביטוח. הרשה לעצמך להיעזר במומחה, ולהישען על הידע המעמיק שלו בסוגיות השונות בנושא תאונות דרכים. ידע זה, שעורך דין ברחובות תאונות דרכים רכש במשך שנים של עיסוק בתחום, יביא לתוצאה מיטבית עבורך.

 

 

בשנת 1975 נחקק חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים והפריד אותו מדיני הנזיקין, אומר עו"ד בתחום תאונות דרכים ועבודה ברחובות. עד אז, הוא מסביר, הייתה חובה על הנפגע להוכיח כי נגרם לו נזק בשל רשלנות הצד השני וזה בעצם היה תנאי לקבלת הפיצוי.

עורך דין ברחובות אומר הרפורמה החוקתית, קבעה כי כל נפגע תאונות דרכים זכאי לפיצוי ולא חשוב אם הייתה זו אף רשלנותו שלו שגרמה לתאונה או שנגרמה בלא רשלנות הצד השני.

במרכזו של החוק  פיצוי מהיר וחלקי לנפגע עד לפסק דין בעניינו.

בעקבות החוק הוקמה קרן בשם קרנית בעיקר למי שלא יכול לתבוע חברת ביטוח (למשל בתאונת פגע וברח), למי שהוא חדל פירעון ולכן לא יוכל לשלם פיצוי ולנהג פוגע נעדר ביטוח.

חוק פיצויי תאונת דרכים בשלושה שלבים:

  • השופט יקבע אם תרחיש התאונה אכן נכנס להגדרה של תאונת דרכים בשישה סעיפים: מאורע, נזק גוף, עקב, שימוש, ברכב מנועי, למטרות תחבורה.
  • אם התאונה נעדרת את אחד מששת המרכיבים הללו, היא לא תיחשב כתאונת דרכים.
  • קיומה של חזקה חלוטה מרבה יכניס את האירוע להגדרת "תאונת דרכים" גם בהיעדר סעיף מההגדרות הבסיסיות הנ"ל.
  • הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים יהיה על בסיס עובדות ממוניות ושאינן כאלה.
  • נכון לשנת 2013 תקרת הפיצוי בגין נזק שאינו ממון עומדת על 170,000 ₪.
  • למי שמוקנית עילת תביעת תאונת דרכים לא יכול לתבוע פיצויים על פי דיני הנזיקין.
סגור לתגובות על עורך דין תאונות דרכים

מאת:

פרסם באתר כ - 6 מאמרים.

.

דילוג לתוכן