אך האם כולנו נוהגים כך

23 בדצמבר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה קופירייטינג

אהבת אמת מבטאת את השתוקקות האדם להעניק ולהקריב מעצמו למושא אהבתו את כל שנדרש כל זאת מבלי לחפש תמורה. אך האם כולנו נוהגים כך? חכמי הקבלה לימדו כי זיווג אמיתי בין גבר לאישה מתחלק לשני חלקים. האחד עוסק בזיווג גופני, קרי יחסי אישות שלגביהם קיימות הלכות ברורות והשני עוסק בזיווג "נשיקין", מלשון משיקים אחד לשני- הוא הזיווג הרוחני. אחד הנושאים השנויים במחלוקת בזמן החדש הוא מוסד הנישואים. מספר כללי ברזל העשויים לסייע , לאוורר ולהגדיר מחדש את הזוגיות. כולנו שואפים לדבר הבא שאנחנו פשוט חייבים להשיג ואת מרבית הזמן אנו מקדישים למחשבה ותכנון איך נגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו. אבל גם אם נממש את כל הרצונות, תמיד יתעורר חשק למשהו חדש. הדוגמאות הבודדות שאנו מקבלים הינן מערכות היחסים של הורינו, שגם הם קיבלו אותם מהתבוננות במערכות היחסים של הוריהם וחוזר חלילה. כך נשארים זוגות רבים בתוך תבניות, והבנה שזו הדרך לנהל מערכת יחסים. הגיע הזמן לנער את האבק מעל "החטא הקדמון". שנים רבות מדי נושאת האישה על כתפיה את "האשמה" בחטא המפורסם. ולא, זה ממש לא כמו שלימדו אותנו בבית הספר – סיפור גן העדן מזווית קצת אחרת. אני לא יכולה בלעדיך? כשאת רווקה, את מגיעה הביתה אחרי יום עמוס וקשה ואין שם אף אחד שמחכה לך. אין מי שיכין לך ארוחת ערב, ואין מי שיקשיב לך ויעטוף אותך בחיבוק אוהב. החיפוש אחר משמעות החיים הולך אחורה בזמן עד ליום בו נברא האדם. מאז ועד היום אנחנו מחפשים תשובה פשוטה לשאלה כל כך עמוקה: למה אנחנו חיים? גלגול נשמות – מציאות או אגדה? ישנה שאלה אחת שנשאלת מאז תחילת הדורות, ועודנה חסרת תשובה ברורה והחלטית. אותה השאלה שעליה ניסו לענות כל המדעים וכל החוקרים מאז ומעולם. שאלה שגרמה להתפתחותן של כל הדתות וכל האמונות הקיימות בעולם. מה באמת קורה לאחר המוות? בכל היצורים מוטבעת מעין תוכנה הגורמת להם לבצע בכל עת פעולות הנדרשות לשמירת האיזון שלהם. רק בנו לא מוטבעת תוכנת איזון שכזו.

כמובן שבמקרים של אלימות מוכחת יש בהחלט מקום להרחיק את הילדים מההורה האלים. ס לעניין סדרי דין ברשות בה מתגוררים הילדים להכנת תסקיר. ס לעניין סדרי דין, ועדת תסקירים, ועוד ניתן לקרוא בהרחבה כאן. על מרכזי הקשר ניתן לקרוא כאן. ס לעניין סדרי דין ולנסות להוכיח שהמסקנה ו/או ההמלצה לא נכונה או לא מוצדקת. ניתן גם לבקש ועדת תסקירים או לפנות לפקידת סעד ארצית. לרוב, במהלך הדיונים או לאחר מתן פסק הדין, בית המשפט ממנה את העו"ס לעניין סדרי דין להמשיך בתפקידה לזמן מוגבל ונותן לה סמכויות לשנות ולהתאים את חלוקת זמני השהות על פי הצורך. לעיתים במקום עו"ס לעניין סדרי דין ימנה בית המשפט מתאם הורי פרטי. היתרון? פתרון מהיר של בעיות שצצות בשוטף. יש חשיבות עליונה לכך שוויכוח בין ההורים ייפתר בצורה מהירה. ס והמלצות לפגישה איתה ראו כאן. ס לעניין סדרי דין ובדיקת המסוגלות ההורית כולם משמשים עבור השופט גורם חיצוני, מומחה ברמה כזו או אחרת בתחום הבין-אישי, עליו הוא יכול להישען כדי להגיע להחלטה. נערות ליווי

מהו הצורך או הרצון הבסיסיים ביותר בקשר? הרצון באהבה, כלומר במימוש עצמי מלא יותר באמצעות קשר זוגי, או שמא הביטחון והיציבות שחוזה הנישואין מקנה לגבר, לאשה ולילדים? ניתן לראות את הנישואין בצורות שונות. יש שיראו בהם חוזה שמטרתו לשמור על יציבות החברה, ולהבטיח את בטחונה הכלכלי והפיזי של האישה ואת רווחת הילדים. מנגד, יש שיראו בהם מסגרת לביטוי עוצמתי יותר של אהבה ומיסוד של קשר הדדי. שני מובנים אלו אינם סותרים בהכרח זה את זה, אך הם בהחלט עלולים לעשות זאת ולגרום לסבל ולמועקה בתוך הקשר. מתוך כך, ישנה שאלה בסיסית הרבה יותר מאשר איזו פרדיגמה צריך או נכון לממש בתוך מסגרת זוגית, והיא: מהו הצורך או הרצון הבסיסיים ביותר בקשר? הרצון באהבה, כלומר במימוש עצמי מלא יותר באמצעות קשר זוגי, או שמא הביטחון והיציבות שחוזה הנישואין מקנה לגבר, לאשה ולילדים? שאלה זו מהותית בעיני הרבה יותר מאשר איזו היררכיה או אילו יחסי כח נכון יותר לאמץ. בחברות שמרניות, הן בעבר והן כיום, המטרה הראשית של הנישואין היא להבטיח את יציבות החברה ואת המשך קיומה, התפתחותה ושגשוגה.

אם הדבר החשוב בנישואין הוא יציבות החברה, מועמדים אשר להם נתונים המבטיחים את ההישרדות ואת השמירה על עקרונותיה של החברה, נחשבים ונחשקים יותר. מאחר שהמקצוע של הכלה נקשר עם ביטחון ועם יציבות כלכלית, ממילא טמונה בו הבטחה שבן הזוג יוכל להמשיך וללמוד תורה בכולל. חמות לכלה "מתכנתת" יכולה להיות רגועה באשר לשני דברים: לרווחתם הכלכלית של צאצאיה, ולכך שבנה לא יצא חלילה לעבוד ויחרוג מהמקובל בחברה. מה הפסול אפוא בשמחתה? גישה אחרת של נישואין מדגישה את היותם מסגרת למימוש אהבה וקשר בין שני אנשים. בגישה הקודמת, שהנישואין נדרשים בראש ובראשונה לשם יציבות החברה, מודגש יותר הצד החוזי שבהם ופחות מתבטא בה הצורך שלהם בקשר אוהב וקרוב. ההיבט החוזי של הנישואין מבטא את החשש שאנשים לא יוכלו להתקיים ללא הביטחון שהם מעניקים. מנגד, הגישה הרואה בנישואין מסגרת לביטוי קשר אישי מדגישה בעיקר את הנאמנות ההדדית של בני הזוג, הנובעת מרצון וממחויבות לברוא וליצור משהו משותף, דווקא באמצעות החיבור זה עם זה. גישה זו מאפשרת לבני הזוג לגלות נאמנות ומחויבות זה לזה, לאו דווקא בשל הפחד מבדידות ומצורך ביציבות חברתית, אלא מתוך התמקדות והתכוננות פנימה איש אל אחיו.

ל מוקד טלפוני צבאי למענה לפצועי ונכי צה"ל ולבני משפחותיהם כחלק מהענף החדש לליווי נכי צה"ל, במסגרת רפורמת "נפש אחת". תומר מספר: "בענף הזה יש היום קצינה כמעט בכל חטיבה. התפקיד של הענף זה לקבל טלפונים מהמוקד אחרי שמישהו פתח קריאה כי יש לו בעיה של פוסט טראומה וללוות אותו יד ביד עד ההכרה המיוחלת. זה משהו שלא היה קיים, פעם היית צריך להוכיח שהיית במילואים, בשטח ושחווית את כל מה שאתה מספר. היום זה עולם אחר לגמרי. בעבר השמות לא היו עוברים אוטומטית מאגף השיקום של משרד הביטחון לצה"ל. עד עכשיו מי שחווה פגיעה טראומתית והתנתק מיחידת האם שלו – הוא נשאר לבד, זה מתסכל. היום זה השתנה, יש את החיבור. מדי פעם אני מעביר שיחות לחיילים בחטיבה, מעבירים אלי חבר'ה. כנרת כל הזמן אומרת וצודקת. עד המקרה של איציק סעידיאן בנות הזוג בכלל לא היו רלוונטיות. אחרי שזה קרה פתאום נפתחו קבוצות לנשים ודברים שלא היו קיימים קודם לכן.

סגור לתגובות על אך האם כולנו נוהגים כך

מאת:

פרסם באתר כ - 1 מאמרים.

.

דילוג לתוכן