דיני עבודה – כיצד הם תורמים לכלכלה

9 ביוני 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה חברה ומדינה

חוקי העבודה נקבעים כדי להגן על העובדים ולקבוע סטנדרטים למקום העבודה. משרד העבודה הוא הסוכנות המופקדת על אכיפת החוקים הללו.

דיני עבודה הם סוג של חוק המסדיר את יחסי העבודה בין מעסיקים לעובדים. מעסיקים נדרשים לציית לחוקים אלה, אשר נאכפים על ידי משרד העבודה (DOL).

ישנם שלושה סוגים עיקריים של דיני עבודה: תקנות שכר, שעות ותנאי עבודה; כללים המסדירים גיוס עובדים ופיטורין; וכללים המגנים על הטבות לעובדים.

דיני העבודה הם מכלול החקיקה המסדיר את יחסי העבודה. חוקי העבודה בארצות הברית נשלטים על ידי חוקים פדרליים ומדינתיים כאחד, כאשר לחלק מהמדינות יש כללים מחמירים יותר מאחרות.

חוקי העבודה חשובים בהסדרת יחסי העבודה מכיוון שהם מספקים יציבות ויכולת חיזוי לסביבה העסקית. הם מבטיחים שמעסיקים יפעלו על פי מערכת סטנדרטים משותפת, המאפשרת להם לתכנן תוכניות ארוכות טווח עבור החברה שלהם ללא חשש שיתבעו או יפגעו בעונשים על הפרת חוק לא ידוע.

חוקי העבודה נקבעים כדי להגן על זכויות העובדים ולהבטיח שהם יזכו ליחס הוגן. הם גם מספקים מידה של הגנה למעסיקים. הגנות אלו כוללות שכר מינימום, תשלום שעות נוספות והגנות מפני אפליה והטרדה במקום העבודה.

דיני עבודה הוא מונח רחב המתייחס לחוקים המסדירים את היחסים בין מעסיקים לעובדים. חוק העבודה קיים כבר מאות שנים, אבל הוא התפתח עם הזמן.

חוקי העבודה נגזרים ממספר מקורות. אלה כוללים חקיקה, החלטות שיפוטיות, אמנות בינלאומיות וכללים מנהליים.

חוקי העבודה נגזרים מהחוקה ומגילת הזכויות. חוקים אלו הם שמגנים על העובדים וקובעים סטנדרטים לשכר מינימום, תשלום שעות נוספות, עבודת ילדים ושאר נושאי עבודה.

החוקה קובעת תקדים כיצד להתייחס לאנשים כאינדיבידואלים ולא כרכוש. זה מוצג בתיקון ה-13 שביטל את העבדות ובתיקון ה-14 שהעניק אזרחות לאפרו-אמריקאים. מגילת הזכויות כוללת תיקונים המעניקים לאזרחים הגנה מפני חיפוש ותפיסה בלתי סבירים, עונשים אכזריים או חריגים, מניעת חיים ללא הליך חוקי, ערבות או קנסות מופרזים, או עיכוב בלתי סביר בהבאת נאשם למשפט.

חוקי העבודה נגזרים מהחוקה, מחוק יחסי העבודה הלאומי ומחוקים פדרליים ומדינתיים אחרים.

החוקה מתארת את זכויות העובדים להקים איגודי עובדים, לנהל משא ומתן קולקטיבי ולעסוק בפעילויות מתואם מוגנות אחרות. חוק יחסי העבודה הלאומי (NLRA) מספק מסגרת למשא ומתן קיבוצי בין איגודי עובדים למעסיקים.

בנוסף לשתי סעיפי החקיקה הללו, ישנם מספר חוקים פדרליים ומדינתיים המשפיעים על דיני העבודה במקום העבודה. חוקים אלו כוללים חוקים נגד אפליה המגינים על עובדים מפני אפליה על רקע גזע או מין; חוקי השכר והשעות המסדירים כמה זמן עובדים יכולים לעבוד ביום או בשבוע; תקנות בטיחות המחייבות ציוד בטיחות מסוים לעובדים; וחוקי חופשת משפחה המחייבים חופשה מסוימת לאמהות או אבות טריים.

למידע נוסף מומלץ לקרוא את המאמר של אוריאל אילון מומחה מוביל

סגור לתגובות על דיני עבודה – כיצד הם תורמים לכלכלה

מאת:

פרסם באתר כ - 181 מאמרים.

.

דילוג לתוכן