עמיל מכס

26 במאי 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה דיני מיסים

עמיל מכס הוא הדמות שמייצגת את בעל העסק מול הרשויות,
כמתווך וסוכן שבאחריותו כל הליך הסחר הבינלאומי.

ההסמכה לעמילות מכס מתבצעת במסגרת קורס מיוחד שבסופו לאחר עמידה במבחנים וצליחת תקופת ההתמחות, זוכה עמיל המכס לרישיון "סוכן מכס", על ידי רשות המיסים בישראל, אגף המכס והמע"מ.

עמיל מכס נמצא במסופים בתחנות המכס, ניתן למצוא אותו בעמדות ובסניפים. עמיל המכס גובה תשלום יחד עם התשלום למדינה על מנת לשלם את מיסי המדינה.
כחלק מתפקידו, מסווג את הסחורות ומוציא את הטפסים והניירת הרלוונטיים לתהליך ייבוא וייצוא סחורות, כפי שמקובל על ידי השלטונות.
כחלק מתעסוקתו הוא מתמקצע בהובלות יבשתיות, ימיות, מחסני ערובה וביטוחים ימיים.

בנוגע להובלות עצמן, מבחינה לוגיסטית, מרבית מחברות עמילות המכס משנעות את הסחורות בין מדינות והשאר מתקשרות עם גורמים מחו"ל ורשויות רלוונטיות על מנת לבצע את העברת הסחורות.

עמיל מכס נמדד במהירות ביצוע ודיוק בעבודתו, כמו כן עליו להיות אמין, מנוסה בשחרור סחורות ובקיא בפעולות הבירוקרטיות הנדרשות לעניין זה.
אי לכך, עמיל המכס נדרש לידע מקצועי רחב בענף זה, הטומן בתוכו את הקריטריונים לבחינות של גובה המיסים על ידי המדינה, לא בכדי שכן ברגעי מחלוקת הקיימים ומתרחשים באופן יומיומי בענף זה, עמיל המכס יהיה האסמכתא לכך שהמס אותו נדרש בעל העסק לשלם, הינו הנמוך ביותר.

במערכת המיסוי במדינת ישראל השאיפה היא שהמדינה שתהיה אחת כזו, ובפועל אי היציבות המאפיינת את הממשלה בעניין זה, משפיע על הגורמים בבחינת הסיווג והמוצרים מקבלים אפיון שאינו הולם את המידע שנוכח וקיים בספרי המס.

בהתאם, עמיל המכס הינו האחראי על התשלום גם בעבור השילוח וככל שיצליח להשיג מחיר נמוך יותר כך בעל העסק ידע שהוא בידיים טובות יותר.

סגור לתגובות על עמיל מכס

מאת:

פרסם באתר כ - 5 מאמרים.

.

דילוג לתוכן