פיצויי פיטורין וכל מה שחייבים לדעת

15 בפברואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה דיני עבודה

במדינת ישראל קיים חוק שמחייב את המעסיק לשלם פיצויי פיטורין לעובד שפוטר, במידה ואותו עובד עבד אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה במהלך 12 חודשים אחרונים. חשוב שתדעו שכל עובד שפוטר זכאי לקבלת פיצויים ללא קשר לסיבה שבגללה פוטר. בדרך ככל עובד שפוטר צריך לקבל את דמי פיצויים במהלך 15 ימים מהרגע שפוטר.

מה קורה במידה ועובד התפטר מרצונו?

ישנם לא מעט מקרים, שבהם גם אם העובד התפטר מרצונו הוא זכאי לקבלת פיצויי פיטורין. למשל התפטרות התרחשה אחרי שעובד עבד במהלך שנה רצופה והתפטר עקב מצב הבריאותי שלו או של בן המשפחה הקרוב. דוגמא נוספת זה התפטרות של אותו עובד עקב שינוי במצב של תנאי העבודה או עקב מעבר מקום מגורים. במידה ומדובר על מעבר מקום מגורים ליותר מ40 קילומטר ממקום המגורים הישן וגם בתנאי שגר במקום חדש לפחות 6 חודשים. סיבות למעבר יכולים להיות עקב נישואין, מעבר ליישוב באזור פיתוח או יישוב חקלאי ועוד.

גם במידה ומדובר על הרעה בתנאי העבודה באופן מוחשי זכאי יהיה העובד לקבל דמי פיצויים. אך חשוב להבין שבמקרה כזה אין מקום להרגשה של עובד עצמו אלא רק להוכחה שבאמת יש מקום להרעה. לדוגמה ניתן להביא סיטואציה שבה לאותו עובד הורידו את גובה השכר, או היו מקרים של פיגור בתשלומי המשכורת. כמו כן מקרים של השפלה מצד המעסיק גם מזכים את העובד המתפטר בדמי פיצויים.

במרים נוספים, שבהם החליט העובד להתגייס למשטרת ישראל או לקבע בצה"ל גם יש מקום לתשלום של פיצויים.

יש עוד לא מעט מקרים שבהם ניתן לקבל פיצויים. לצורך בירור מקיף תוכלו לפנות להתייעצות עם איש מקצוע או עורך דין אשר מתמחים בתחום.

אם מעסיק מסרב לשלם

במידה ומעסיק בוחר לסרב לתשלום דמי הפיצויים אתם יכולים לפנות לבית הדין לעבודה ולהגיש טביעה נגד אותו מעסיק.

בתקופת הקורונה היו לא מעט מקרים שבהם עובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום ולאחר מכן פוטרו או התפטרו. במקרים כאלו על נושא הפיצויים חייבים לדון בנפרד.

סגור לתגובות על פיצויי פיטורין וכל מה שחייבים לדעת

מאת:

פרסם באתר כ - 15 מאמרים.

.

דילוג לתוכן