איך מקבלים כסף בביטקוין בתמורה למוצר או שירות, ואיך רושמים חשבונית על תשלום בביטקוין

9 בפברואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה מימון וכספים אחר

איך מקבלים כסף בביטקוין בתמורה למוצר או שירות, ואיך רושמים חשבונית

המאמר הקצר הבא יכול להיות שימושי עבור כל בעל עסק עצמאי.

כדי להבין איך מקבלים כסף בביטקוין בתמורה למוצר או שירות, ואיך רושמים חשבונית על תשלום בביטקוין, כדאי קודם כל להגדיר מה זה ביטקוין.

מה זה ביטקוין?
המילה מורכבת משתי מילים.

\"ביט\" (bit) הוא יחידת המידע הבסיסית ביותר במחשב – הספרה 0 או הספרה 1. שמונה ביטים מרכיבים \"בייט\", לדוגמא הסדרה הבאה \"01001101\" מרכיבה \"בייט\" שמשמעותו האות \"ק\". עוד שמונה ביטים 11011100 כדי להרכיב בייט אחד שמשמעותו האות \"ל\", וכך הרכבנו את המילה \"קל\". מחרוזות אלה יוצרות כל מידע שמאוחסן במחשב. טריליוני ביטים מרכיבים כל פיסת מידע במחשב או בתקשורת בין מחשבים. לדוגמא מאמר זה מורכב ממאות אלפי ביטים אשר הועברו דרך האינטרנט למחשבך.

מתכנתים ואנשי מחשבים השתמשו במילה \'ביט\' בשמות של העסקים שלהם ובשמות התוכנות שלהם, פשוט כי זה מונח שקשור למחשב ויש לו שם מגניב. לדוגמא bitdefender, הוא בסה\"כ שמה של תוכנת אנטי-וירוס.

קוין (coin) היא מילה שמשמעותה \"מטבע\".

לכן מילולית המילה ביטקויין (bit-coin) הוא השם של מטבע שמורכב מביטים, כלומר מטבע שמורכב מפיסות מידע של מחשב.

הביטקוין הוא למעשה מטבע וירטואלי – כסף מדומה. זה כסף ממוחשב שערכו נמדד בכסף אמיתי כגון דולרים, יורו וכו\', ולפיכך גם בשקלים.

\"החשבון\" שבתוכו מפקידים ביטקוין נקרא \"ארנק\". כל התשלומים באמצעות הביטקוין מתבצעים באמצעות העברות מ\"ארנק\" ל\"ארנק\". ההעברות מתבצעות דרך האינטרנט. ההבדל היחיד הוא שאין שטרות ומטבעות פיזיים שמחליפים ידיים. אותו דבר כמו כסף אמיתי, פשוט בלי המאפיין הפיזי של שטרות ומטבעות.

USDT
USDT הוא סוג של מטבע וירטואלי, אשר ערכו צמוד לערך הדולר כמעט לחלוטין. זהו קיצור של US Dollars Tether. המילה Tether משמעותה \"קשור\" או \"מתייחס ל\" או \"מהודק ל\". מטבע אחד של USDT שווה דולר ארה\"ב אחד. על כן, מדובר במטבע וירטואלי נפוץ מאוד, שנמצא בשימוש רב על ידי יודעי-דבר.

בכך שמטבע ה-USDT צמוד למטבע הדולר, הוא איננו תנודתי וניתן לשמור אותו למשך זמן ארוך יחסית בלי להיות חשוף לסיכון של תנודתיות הביטקוין. בכך ה-USDT פותר את הבעיה שיש לכל המטבעות הווירטואליים האחרים. הסיכון העיקרי שבמטבע זה הוא אותו סיכון של להחזיק דולרים או להשקיע במניות או אג\"ח דולריים – שער הדולר לעומת השקל עלול לרדת עם הזמן וליצור הפסד.

אז איך מקבלים תשלום בביטקוין תמורת מוצר או שירות?
פשוט מאוד. מה שצריך לעשות זה רק לפתוח ארנק (wallet) חדש עבור אותו מטבע שאותו אנחנו רוצים לקבל, לסכם עם הלקוח את כמות הביטקוין או ה-USDT או כל מטבע וירטואלי אחר תמורת המוצר או השירות, ולאחר מכן לבצע את ההעברה. לאחר שההעברה נקלטה אצל המוכר בארנק, המוכר יכול לתת את המוצר או השירות.

בדרך זו ניתן אף למכור נדל"ן תמורת תשלום במטבעות וירטואליים.

ואיך מוציאים חשבונית תשלום בביטקוין?
פשוט מאוד – מוציאים חשבונית בשקלים. התשלום התקבל בשווה כסף, אך יש להוציא את החשבונית על השווי בשקלים שהתקבל. לדוגמא אם התקבל USDT בכמות של 3,000 ₪ כולל מע\"מ, יש לרשום חשבונית ע\"ס 3,000 ₪ כולל מע\"מ. הנהלת החשבונות היא רגילה לחלוטין.

בנקודה זו, יש לציין כי מאמר זה אינו נכתב בכוונה לספק עצה משפטית ואין להסתמך עליו בעת ביצוע פעולות פיננסיות במטבעות וירטואליים. על מנת לבצע פעולות מומלץ לקבל יעוץ מקצועי.

סגור לתגובות על איך מקבלים כסף בביטקוין בתמורה למוצר או שירות, ואיך רושמים חשבונית על תשלום בביטקוין

מאת:

עו"ד תמיר חודורוב הוא מנהל החטיבה הבינלאומית, שוק ההון והמטבעות הוירטואליים. תחומי עיסוק: משפט מסחרי בינלאומי, הייטק, סטארטאפים, חברות בחו"ל, חוזים, בלוקצ'יין, מטבעות קריפטוגרפיים (מטבעות וירטואליים), ביטקוין, קניין רוחני, נדל"ן, ועוד. בנוסף, עו"ד תמיר חודורוב הינו בעל הכשרה במשפט טכנולוגי ולימודי סייבר - אינטרנט. עו"ד תמיר חודורוב בעל ניסיון רב ובקיא במספר רב של תחומים משפטיים, בעל זווית ראייה רחבה ובעל פתרונות משפטיים מחוץ לקופסא לבעיות מורכבות. עו"ד תמיר חודורוב מטפל בעסקאות גם בארה"ב, אירופה, אנגליה, מזרח אירופה, ועסקים הפועלים באינטרנט והמשווקים מוצרים או שירותים בינלאומיים ועוד. בזמנו הפנוי עו"ד חודורוב מתנדב כחבר בוועדה למשפט ופסיכיאטריה. שפות: עברית, אנגלית, רוסית (בסיסית)

פרסם באתר כ - 6 מאמרים.

.

דילוג לתוכן