עיצוב גינה בזול

2 בפברואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה צרכנות וקניות

החלום של כל מי שיש בבעלותו דירה עם גינה או בית פרטי, שתהיה גינה מעוצבת, שיהיה כייף לבלות בה עם בני המשפחה וחברים. הטרנד הכובש בתקופה האחרונה כולל הקמת מטבח חוץ עם גריל, טבון, מעשנת, כיור ומקרר חוץ. אם עושים, אז למה לא לעשות הכל כבר כפי שרואים על התמונות של פרסומים עם עיצוב. העניין שלא תמיד מתכננים הכל עד הסוף, ואז יוצא שגריל למעשה קטן למספר הנפשות בבית, בטוח נתקעתם במושג "שטח הצלייה", שבעצם קובע עד כמה ניתן להעמיס על הגריל בפעם אחד. אם יש משפחה גדולה, אז שטח קטן רק יעצבן אתכם, כי תהליך הכנת ארוחה יקח הרבה זמן. כבר לא נדבר על טבון, שלו יש את המאפיינים משלו וחשוב להבין בהם, אחרת אתם עלולים להיתקע במשהו שלא יתן לכם תמורה, למרות שיראה מרשים. כרגע הזכרנו רק חלק מהדברים שעלולים להשפיע על עיצוב של הגינה, בואו נעבור בקצרה גם על הדברים האחרים ואז נעשה סיכום.

מטרת העיצוב של כל שטח וגינה בפרט זה להשיג את אותו אפקט "וואו" קודם כל בשביל עצמכם, זה אומר שאתם צריכים לאוהב את התוצאה הסופית. בדרך כלל ניתן להשיג את האפקט הזה בעזרת תכנון ובחירה קפדנית של הפרטים שישתלבו בצורה הרמונית אחד עם השני וגם לא יעמיסו על המקום.

אז דבר ראשון שלרב כולם שוכחים, זה צורך לשדרג אזור יציאה לגינה, הרי זה הרושם הראשוני שאתם וגם אורחיהם תחוו. אחרי שהגדרתם איך זה יראה, תתכננו איזה סוג של רצפה יהיה האם זה יהיה דשא טבעי או סינטטי, או יכול להיות דק, מרצפות או שילוב של הדברים. בשלב הזה חשוב גם להגדיר איפה תהיה פינת ישיבה, פינת משחקים לילדים, פינת מבטח חוץ וכמובן איך תפזרו ותסדרו את הצמחייה במקום. אם יש לכם כבר נקודות מים וחשמל ואתם לא רוצים לשנות אותן, אז הן ישפיעו על סידור של שאר הדברים. אם עדיין ניתן לשנות מיקום של נקודות אז יהיה לכם קל להחליט איפה ואיזו נקודה אתם צריכים.

אחרי שסגרתם את עניין של תשתיות וריצוף, תתחילו לחשוב על הרהיטים. כיום יש מגוון כל כך רחב של רהיטי חוץ, כך שניתן למצוא בכל גודל ובכל צורה. הטיפ המנצח בנושא לחשוב יזה רהיט ישרת אותכם הכי טוב. למשל אם נדבר על נדנדה לגינה, אז היא יכולה לשמש גם ילדים וגם מבוגרים, יכולה להיות גם חלק ממקומות ישיבה ליד השולחן. אם תבחרו בנדנדה מעץ, אז תמיד תוכלו לשנות את צבעה ולהתאים אותה לרהיטים חדשים במקרה ותחליטו להחליף.

דרך אגב, משום מה קיימת נטייה אצל מין האנושי להוציא לגינה את הרהיטים ודברים הישנים שכבר לא משתמשים בהם בתוך הבית. כמובן, שזו טעות, מכיוון שרהיטי פנים אינם מיועדים להיות באקלים של חוץ, לכן אחרי תקופה מאוד מאוד קצרה הם נראים ממש לא טוב. אז לא כדאי לעשות את זה מלכתחילה. עוד טיפ קטן, אל תרכשו דברים זמניים, אפילו שזה במבצע ובזול,  תמיד עדיף לחכות ולרכוש בדיוק מה שרציתם ואם זה יקר מאוד חפשו מבצעים והנחות.

לסיכום:

עיצוב גינה חייבים להתחיל מתכנון קפדני. חשוב מאוד לראות את דוגמאת באינטרנט, בקטלוגים ועוד, אך חייבים לא לשכוח להתאים את הכל לאורח החיים שלכם. לא רוכשים דברים זמניים ולא משארים דברים ישנים "בינתיים". תזכרו את הפתגם כל הזמני הופך להיות קבוע.

 

סגור לתגובות על עיצוב גינה בזול

מאת:

פרסם באתר כ - 15 מאמרים.

.

דילוג לתוכן