משל הגפן והענפים שנעשו פשוטים (יוחנן ט"ו:1-17)

19 בינואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אינטרנט

ב- Digg1שתף מאמר זה על Redditשתף מתיו רוברט פיין
יוחנן 15:1 אומר 1 "אני הגפן האמיתי, ואבי הוא הכרם."

אנו רואים כאן שישוע הוא הגפן; והאב הוא באמת האחראי, בהיותו הכרם. כל ענף בנו שאינו מניב פרי, הוא חותך. וכל ענף שנושא פרי, הוא גוזם כדי שיוכל לתת יותר. תמלול ראיון דוגמא

ברגע שאתה מתחיל להניב פירות, לעשות עבודות מלכות גדולות, להתקדם ולהצליח בממלכה, ישוע משפר אותך וגורם לדברים לשיפור שלך. דברים מסוימים יכולים להתרחש דרך ניסויים, ייסורים, והדברים האלה עשויים להיראות כמו באים נגדך. הדברים האלה, כמו גם מחלות והרס, למעשה לא באים מאלוהים, כי הוא אלוהים טוב. אבל הוא יעביר אותנו בקצב שלנו כמו שמאמן מעביר אתלט מרוץ אחר מרוץ, אימון אחר אימון כדי לדחוף אותו ולאמן אותו. ישוע אומר כאן שאלוהים יאמן אותנו. הוא יגזום אותנו. הוא יקצץ אותנו ויגרום לנו להופיע טוב יותר.

פסוק 3, "כבר אתה נקי בגלל הדבר אשר דברתי אליך".

ישוע אמר כאן, "אתה צדיק; אתה נקי; אתה רחוץ. הכל בסדר."

פסוק 4, "שכן בי ואני בכם. כמו שהענף אינו יכול לשאת פרי מעצמו, אלא אם כן הוא שוכן בגפן, גם אתם לא יכולים, אלא אם כן תשבו בי".

להישאר בישוע זה לא כל כך פשוט ללכת לכנסייה, להתפלל ולקרוא את התנ"ך שלך. מדובר על כך שהוא ינהל את חייך ושרוח הקודש תיתן לך כיוונים בחיים. וכולם יכולים לשמוע מרוח הקודש. כל מה שצריך זה תפילה וקצת אימון. הישארות בישוע היא בדיוק כמו שהמוהל שלו יצא מהגפן דרך הענף כדי להניב פרי. אז אם אנחנו מחוברים לישו ואפשרנו למוהל לזרום, אנחנו עומדים. זה בעצם לעשות ולחיות כפי שרוח הקודש אומרת. אם אתה מקבל את כל ההחלטות בעצמך, אתה לא מקיים. החיים מהנים וקלים יותר כאשר אתה מאפשר לרוח הקודש לתת לך הנחיות בכל יום.

ישוע אמר שהוא רוצה שאתחיל לעשות סדרה של המשלים בווידאו. עכשיו סיימנו עם כשישה סרטונים. הוא אמר לי שהוא רוצה שאכתוב אותם לספר. חשבתי שאני הולך לשלם לספר 200 דולר כל שבועיים עבור המתמללים והעורכים. והיום ישוע אומר, "לא, אתה מקבל הלוואה של $1000. אתה הולך לשלם הכל במכה אחת ולבצע את זה ממש מהר." עלות שעת תמלול

זו דוגמה לעמידה. הוא מקבל צעד אחר צעד הוראות מרוח הקודש לעבוד בשלמות. מצאתי את רשימת המשלים בגוגל, אבל אני פשוט לא מאמין איך ישו פירט אותם בשלמות. הוא פשוט עובד אותם כל כך טוב. הישארות בגפן היא עבודה יד ויד עם רוח הקודש, שהיא רוחו של ישוע.

משל הגפן והענפים הוא אחד הקטעים האהובים עלי. להטיף לזה כמה פרקים מהסוף זה פשוט מדהים.

"אני הגפן, אתם הענפים. מי ששוכן בי, ואני בו, נושא פירות רבים, כי בלעדיי אינכם יכולים לעשות דבר." יוחנן ט"ו:5

בעוד שבוע ו-$1000, אני עומד לשאת כמות עצומה של פירות וזה דבר מדהים. אני ממליץ לך לקנות את הספר אם יש לך את המשאבים. או שאתה יכול להסתכל על גרסת ה-PDF החינמית שאתה יכול לפרסם בפייסבוק או לתת ללא כל עמלה. כשאתה שוהה בישוע, כשאתה עושה את מה שישוע אומר לך לעשות באמצעות רוח הקודש ובאמצעות קולו עצמו, אתה תישא פרי רב.

"כי בלעדיי אתה לא יכול לעשות כלום." יוחנן ט"ו:5

זה אכן נכון שאנו חסרי תקווה; בלי אלוהים אנחנו לא יכולים לעשות כלום, אני חסר תקווה לבד. אבל כנוצרי, אנחנו לא בלי אלוהים, יש לנו את ישוע. הבעיה שיש לרוב הנוצרים היא שהם לא משתמשים בישוע. הם לא מקשיבים לו. הם לא יכולים לשמוע את רוח הקודש. אם נקרא את התנ"ך ונתחבר למשיח, נדע לשמוע את רוח הקודש שלו.

"אִם אֵין אִישׁ שֶׁלֹּא יִתְיַחֵר בִּי, יוֹדֵשׁ כַעֲנֵף אֶל הַקָּמוֹל וְיוֹסְפִים וְיוֹטְלִים אוֹתָם אֶל הָאֵשׁ וּבְרִיפוֹת." יוחנן ט"ו:6

אנו רואים כאן שאם לא נישא פרי – למשל, נלך לכנסייה, מתפללים ועושים דברים אלוהיים, אך מעולם לא מסרנו את חיינו במלואם לישו – אנו נבול. דבר אחד בטוח: ישוע שוב הזכיר שהולכת להיות אש עבור אנשים שלא מקבלים אותו והולכים איתו בחיים האלה.

"אם תשבו בי ודברי ישבו בך, תשאלו מה שתרצו, ויעשה לכם." יוחנן ט"ו:7

אני חייב לומר שאני לא חזק בעניין הזה, מבקש את מה שאני רוצה. אבל אני כן מבין שלפעמים כשאני מתפלל עבור אנשים אחרים לרצונותיהם; התפילות שלי עבורם נענו.

ג'יימס ד':3 אומר: "אתה מבקש ואין לך, כי אתה מבקש למלא את ההנאות שלך."

יש טיפוסe של לבקש שאלוהים לא יתן, זה כאשר אתה רוצה דברים אנוכיים ולבזבז אותם על המותרות של העולם. אתה יכול לבקש מאלוהים דברים מסוימים אבל הם לא יינתנו לך. אבל אם יש בך רוח הקודש, היית יודע על מה להתפלל. וכשאתה שוהה במשיח, תבקש רק את רצון האל.

"בזה מתפאר אבי כי אתם נושאים פירות רבים, כך תהיו לתלמידי." יוחנן ט"ו:8

האם אתה יודע שהדרך למצוא תפוזים עוברת באזור הכפרי שבו יש הרבה פירות תלויים על עץ? זה צריך להיות אותו הדבר עם נוצרים. כאשר אנו נתקלים באדם כה מלא באהבה, חמלה, שמחה ושלווה, תדע שפגשת חסיד אמיתי של ישוע המשיח. אולי תצפה בכמה ראיונות של היידי בייקר ביוטיוב, ותראה את אהבתו של אלוהים נשפכת ממנה. אתה תראה שהיא משיח קטן מבורך. אם אי פעם פגשת את הכומר שלי, רובין בכנסייה, תבין שישו חי. ולכן להניב פירות רבים זה להיות בעל האישיות והיצירות שמראות שאתה נוצרי. אנשים שואלים אותי, "למה אתה עושה מה שאתה עושה? למה שתעשה דבר כזה?" למה אני עושה את זה? זה בגלל שישוע אוהב אותי וזה רצונו שאעשה את זה. בזה נגמר העניין.

"כפי שאהב אותי האב, גם אני אהבתי אותך, הישארו באהבתי." יוחנן ט"ו:9

אנשים רבים מפחדים מאהבתו של ישוע. הם נדחו ונפגעו כל כך הרבה פעמים שהם לא יקבלו את אהבתו של ישוע. הם לא יאפשרו לישוע לאהוב אותם. ישוע אומר, "תן לרוח הקודש שלי להראות לך שאני אוהב אותך. הישארו בי. התחל לקבל את אהבתי. התחל להקשיב לי. התקשר איתי; התחל איתי חברות והכל יהיה פנטסטי."

"אם תשמרו את מצוותי, תשמרו באהבתי, כשם ששמרתי את מצוות אבי ואשאר באהבתו." יוחנן ט"ו:10

ישוע ירד ועשה כל מה שהאב אמר לו לעשות. באותו אופן, ישוע רוצה שנעשה כל מה שהוא אמר לנו לעשות. זה לא כדי לתת לנו תחושה של מחויבות לאדון שאנחנו הולכים לגיהנום אם לא, אבל אנחנו עושים את זה כי אנחנו אוהבים אותו וזו הדרך המעשית והרוחנית ביותר לחיות את חיינו. אז אם תקיים ותציית למצוותיו של ישוע, אז תתמיד באהבתו.

"הדברים האלה דברתי אליכם למען תשאר שמחתי בכם ושמחה שלכם תהיה מלאה." יוחנן ט"ו:11

אני פשוט כל כך מלא בשמחה מאז יולי, כאשר הפכתי לתורת החסד. מאז, עומס הצדקנות, האשמה, הבושה והגינוי ירד לי מהגב. כל חיי היו מלאי שמחה; אני נמרצת. אני מרגיש שאני על סמים חצי מהזמן. אני כל כך שלווה ושמחה. הפסוק ביוחנן 15:11 נכון בחיי.

"זוהי מצותי שאהבתם זה את זה כמו שאהבתי אתכם". יוחנן ט"ו:12

אנשים מסוימים עשויים לחשוב שישוע לא אהב אותם הרבה. לא הלכנו ודיברנו איתו ולא ראינו אותו בבשר כמו שעשו התלמידים. עבור חלק, הוא רק מישהו בשמיים. לכן קשה להם לאהוב אחרים; וזה מובן. אתה צריך לעקוף אנשים מלאים בישוע ולתת להם לאהוב אותך כדי שתקבל דוגמה לאהבה הזו לאנשים אחרים.

הכומר שלי ובתה הם הביטוי לאהבתו של ישוע אליי. כפי שאני רואה את הדוגמה שלהם, אני מסוגל לאהוב כמוהם. מעל הכל, ישוע אהב אותי כל כך. יש לי מערכת יחסים אדירה איתו ודיברתי איתו הרבה הרבה פעמים ולכן אני אוהב הרבה אנשים.

"אין אהבה גדולה יותר מזה, מאשר למסור חיים למען חבריו." יוחנן ט"ו:13

ישוע עשה זאת עבור כולנו. באותו אופן, כולנו יכולים לקבוע את אורח החיים שלנו עבור אדם אחר. אנחנו יכולים להוציא פחות על הרצונות שלנו ולתת כסף לאנשים שמצבם לא טוב. הנחת חיינו למען אחרים היא מה שישוע רוצה מאיתנו.

"אתם החברים שלי אם תעשו כל מה שאני מצווה עליכם." יוחנן ט"ו:14

במשל אחר, ישוע אמר שאנו חכמים כאשר אנו בונים את חיינו על פי פקודותיו. לחיות את הדרך שישוע מצווה עלינו פירושו שהוא יהפוך לנו יותר מסתם בנו של אלוהים, אבל הוא יהפוך לחבר שלנו.

"לא עוד אקרא לכם עבדים, כי עבד אינו יודע מה עושה אדוניו, אלא קראתי לכם חברים, כי כל אשר שמעתי מאבי הודעתי לכם. בי לא בחרתם. אבל אני בחרתי בך מנייתי אותך ללכת ולהניב פירות, ושפריך יישאר, כדי שכל מה שתבקשי מהאב בשמי יתן לך." יוחנן ט"ו:15-16

אז כשאתה שומרת בישוע, אתה תעשה מה שרוח הקודש מכניסה ללב שלך. כשאתה שומר בישוע, אתה מוכיח שאתה אוהב אותו. כאשר אתה עומד בישוע, אתה תשא הרבה פירות. אם חייך חסרי כיוון וחסרי תכלית, עליך להקשיב לרוח הקודש. הכירו את אותו; אפשר לו לתת לך כיוון ותמצא תכלית בחיים ותשא פרי.

סגור לתגובות על משל הגפן והענפים שנעשו פשוטים (יוחנן ט"ו:1-17)

מאת:

פרסם באתר כ - 386 מאמרים.

.

דילוג לתוכן