מיתוג ספרים נחשבים – מיתוג ראשוני ו-ZAG

19 בינואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אינטרנט

המלץ על מאמר מאמר הערות הדפס מאמרשתף מאמר זה ב-Facebookשתף מאמר זה בטוויטרשתף מאמר זה ב-Linkedinשתף מאמר זה ב-Deliciousשתף מאמר זה על Diggשתף מאמר זה על Redditשתף מאמר זה ב-PinterestExpert Lance Winslow
אם אתה משווק עסקי או אי פעם למדת מיתוג, אני רוצה להמליץ ​​לך על ספרי מיתוג הגונים מאוד. הבה נשווה בין השניים ונדון בכמה מהנושאים העיקריים ומאיפה מגיע כל אחד מהכותבים. שני הספרים בהם נדון הם: תמלול הרצאות

"ZAG – האסטרטגיה מספר 1 של מותגים בעלי ביצועים גבוהים" מאת מרטי נוימאייר; New Riders Press, ברקלי קליפורניה; 2007.
"מיתוג ראשוני – צור קנאים עבור המותג שלך, החברה שלך ועתידך" מאת פטריק הלון, Free Press, מחלקה של סיימון ושוסטר, ניו יורק ניו יורק; 2006.
מיתוג ראשוני היה קריאה מהירה, כמו ZAG, אם כי מיתוג ראשוני חזר על עצמו מאוד. פטריק הנלון הסופר עשה את מה שמרטי נוימאייר הבטיח לא לעשות; זהו ספרו של פטריק לקח נושא קטן שיכול היה להיות חיבור של 15-20 עמודים ומתח אותו לספר בן 245 עמודים.
אכן, אני חושב שפרטיק הנלון, עשה את מה שהרבה כותבי משרדי יחסי ציבור עושים; להדגיש את הלקוחות שלהם, לקוחות פוטנציאליים ולקוחות של חברים כדרך גם להתבסס וגם לעזור להבטיח את המורשת שלהם יחד עם קהל הלקוחות שלהם. זוהי אסטרטגיית יחסי ציבור שרבים בתעשייה השתמשו בה, שכן הם לווים לקוחות משלהם כמקרי מקרה, מה שעוזר להם להיכנס לדפוס ולכותב כ-CBO במיקור חוץ או כמנהל מיתוג ראשי.

ובכל זאת, מיתוג ראשוני היה ספר ראוי ונושא טוב ובהחלט היה שווה את ה-25.00$ עם הנחה של 10% בכרטיס נאמנות של בארנס ונובל. חיוך. אחד מלקוחותיו של פטריק הנלון מאז 2003.
ואכן, אהבתי ששני הים לוקחים על עצמם תוכניות נאמנות. אני רואה שפטריק היה מאוד ממוקד ב-Fortune 500, וזה עשוי להסביר מדוע הוא נכשל למעט בכמה הזדמנויות לציין שאתה יכול להפוך כל דבר למותג איכותי עם מספיק כסף. זה כמו שאתה יכול לנהל את הכלב שלך כנשיא ארה"ב ולמעשה לגרום לו להיבחר גם בלי מסמכים תמורת 750 מיליון דולר. זה לא כל כך מרשים, כמו בנייה ללא תקציב הפרסום או השיווק.

במהלך השנים רבות מהחברות שהייתי מציין ששימשו ב-Primal Branding כדוגמאות, ברור שלא היו לקוחות של פטריק או בתוך מאגר הידע שלו, אז הן לא היו רשומות, אלא היו צריכות להיות במקום כל החזרה. הנושא הראשוני היה מעניין, אבל "פרימל" שימש בהצלחה בעבר בכותרות ספרים, אז אולי זו הסיבה שהם השתמשו בו.

אתה יודע, כל אחד יכול לעשות אנלוגיה ולנסות להכניס הכל בכוח כדי להתאים את כל נקודות התבליט, אבל מיתוג פרימל קצת החטיא את המטרה, את זה ציינתי מיד בהקדמה עם אזכורו של סטארבקס, מבלי שהיה לי את הידע של הווארד ספרו של שולץ; "שפוך את הלב שלך לתוכו" או איך המעבר של סטארבקס מדיה והווארד ללוס אנג'לס והוליווד כדי לסייע במאמצי הפופ-טרנד שלו למיתוג בשלב מוקדם.

בכל מקרה. אני חושב שפטריק הוא מישהו שלא הייתי שוכר למיתוג ומרטי, "זאג", הייתי שוכר. אבל, גם קיבלתי את הרעיון שפטריק היה אולד-סקול (גם אם לשפוט לפי הביוגרפיה שלו) ומרטי הוא שניהם או לפחות יש לו בסיס ידע טוב של שנות ה-70, ה-80 והקודמים בגלל לימודי רקע אישיים ועניין רב, אבל יש הטביע את חותמו בשנות ה-90 והיום. אם זה נשמע לך הגיוני.

מבחינת פטריק, הסיכום החשוב ביותר שלו היה בתחתית עמוד 236 ובראש עמוד 237. אני חושב שזה מה שצריך לקחת מהספר הזה, זה פורמט הגון. אשמח להתחרות מול פטריק בשוק, עם כל חברה שיש לו כלקוח. כשזה מגיע למרטי, הייתי רוצה לעבוד בצוות שלו נגד כל אחד אחר בשוק.

ספרו של פטריק אכן דן במובן מאליו כמו היררכיית הצרכים של מאסלו, אבל נו באמת? האם הספר שלו נכתב עבור טירון? למישהו בתעשייה? לטירון עשוי להיות חברה קטנה, אינו מנהל חברה גדולה, והעצות שלו אינן מיועדות לעסקים קטנים למרות שהוא מתיימר להיות כך, אולי כדי להוסיף למכירות הספרים על ידי הרחבת קהל הקוראים המשני.

עבור מישהו בתעשייה, הצהרת המובן מאליו מעמידה את הקורא בפני ציפיות נמוכות, מה שלדעתי טוב, כי זה כל מה שהוא באמת מספק. כל הדוגמאות שלו הן חברות גדולות יותר למעט זוג, ולכן הספר אינו מספק לשוק העסקים הקטנים, שהוא חלק ניכר מאלה שקונים את הספר.

בעמוד 209 מר הנלון מדבר על כמה ספרים שהוא ממליץ עליהם, קראתי הרבה מהם, רובם לא היה אכפת לי. ההמלצה שלו על "נבנה להחזיק מעמד" מאת קולינס ממש בסימן, כמובן שרשימת הספרים של מרטי מפרטת גם את הספר הזה, והרשימה של מרטי הרבה יותר טובה וגם קראתי מספר כאלה, אני מסכים עם כל הספרים הטובים. הרשימה של מרטי בחלק האחורי של ZAG, אהבתי במיוחד את הסיכום הקצר ליד כל כותרת של למה. יש לי כוללהעלה זוג שלא קראתי ברשימת הקריאה שלי לשנת 2009.

הרגשתי בזמן שקראתי את סוף ספרו של פטריק שהוא שאל איזו עבודה ישנה שעשה והכריח אותה לדפים, הרגשתי שהסיכומים שלו של אירועים קודמים לא בדיוק נכונים ושהוא מוגבל ובתיבה שהוא מתיימר לספר. לנו לצאת. ההערות שלו בפרקים האחרונים של ההיסטוריה היו מבוססות פרספקטיבה, לא ממשיות ולמען האמת קצת מוטעות, והוא ייחס תוצאות של אירועים לפעולות שכנראה לא היה קשור אליהם.

הביבליוגרפיה של פטריק הייתה שבועית לחלוטין, זה כמעט נראה כמו מחשבה שלאחר מכן וגרם לי לשאול את מה שקראתי זה עתה, למרות שלמעשה אני יודע שהרבה מהעצות שלו רלוונטיות, כי אני מבין את המיתוג לרוב, לאחר שחייתי את זה באמצעות הכסף שלי בעולם העסקים. לפיכך, אני רואה את חוכמתו מצד אחד ומניח מצד שני שהצלחתו בחיים הייתה יותר ממי שהוא מכיר מאשר מה שהוא הצליח להשיג מגאונות המיתוג שלו.

בהיבטים רבים פטריק לדעתי הגיע להאמין במיתוסים שנוצרו בעצמו ובמיתוסים שיצרו אחרים בתחומו, או לפחות כך הוא מתיימר בספרו. כמו שאמרתי, אשמח לראות את הבחור הזה בשדה הקרב בשוק. למרות שהספר היה מעוטר סביב נושא מהנה, הייתי אומר שהוא אילץ יתד מרובע בחור עגול, לכן, אני תוהה אם הוא בכלל נהנה לכתוב את הספר הזה או שהוא באמת כתב אותו או רק דיבר לתוך רשמקול והיה לו מישהו אחר יכתוב את זה. תמלול שיחה

למה? פשוט, אם אי פעם עשית זאת, תמצא את עצמך חוזר על עצמו לעתים קרובות, במיוחד אם אתה מכתיב לעתים רחוקות למתמללים. תשאלו כל מתמלל, זו בעיה גדולה, ואם זה המקרה אז תתביישו שהוא שם את שמו על משהו, הוא בקושי נגע, זה לא הוגן כלפי הקורא.

אם הוא כן כתב את זה בעצמו עם כל החזרות האלה, אני תוהה אם זה כל מה שהוא יודע או שהוא רק מזדקן ולא זוכר. אם מישהו נמצא בטופ של התחום שלו הוא אמור להיות מסוגל לעשות טוב יותר. עכשיו עם זה, אני מבין שיש לו קשרים בניו יורק, הרבה מהם, ויש לו לקוחות נהדרים בגלל זה, ולכן קל להשיג עסקת ספרים. הלוואי שהוא היה משקיע את מאמציו בזה טוב יותר. ברור שפטריק מקבל שכר מופרז, ואינו עובד קשה כפי שהוא צריך בהתחשב בחומרת העצות שלו ובגודל הלקוחות שלו. [לדעתי].

זה לא מוריד מההצלחה העסקית של הג'נטלמן, אבל זה קצת חושף אופי. עכשיו אפילו עם כל מה שנאמר, כן, זה היה שווה את הזמן שלי לקרוא וזה היה שווה בקלות את $25.00 אבל, זה מה שקראתי בין השורות בספר הזה.

אז אני מאוד שמח שמומחה מיתוג עמית המליץ ​​לי לקרוא אותו, למדתי כמה דברים והבנתי את הנחת היסוד שלו, אבל הוא יכול לכלול את שתי הפסקאות האלה בעמוד 236-237 למאמר של 250 מילים. אני רק בטוח שמרטי, ZAG יסכים איתי, אני צריך לשאול אותו. כשסיימתי את קריאת מיתוג ראשוני, רשמתי את שתי הפסקאות הללו מילה במילה ביומן הנאמן שלי כדי להשתמש בפרויקט מיתוג חשוב קרוב.

עכשיו, לגבי הספר ZAG, הוא מבטיח באותה מידה על הכריכה, אפילו יותר, ותופתעו לטובה לאחר קריאתו. הפורמט מבריק וקל לקריאה, לא מבזבז את זמנך בחזרות או בשטויות. זה קצר, מתוק ולעניין. שווה בקלות את $25.00 וזה משהו שכל יזם, איש עסקים, מחלקת שיווק, ראש סוכנות ממשלתית או איש יחסי ציבור ללא מטרות רווח צריך להחזיק. זה יושב בגאווה בספרייה העסקית שלי, זה שומר.

סגור לתגובות על מיתוג ספרים נחשבים – מיתוג ראשוני ו-ZAG

מאת:

פרסם באתר כ - 386 מאמרים.

.

דילוג לתוכן