לימוד נגינה על שירי גיטרה למתחילים – שיעור בגיטרה טאבים

19 בינואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אינטרנט

אם יש דבר אחד שכמה גיטריסטים של פעם למדו ממנו הכי הרבה, אפשר לטעון שזה יהיה טאב גיטרה או טבלטורה. אם אתה מנגן בגיטרה במשך זמן מה, כנראה שאתה כבר מכיר את שיטת התווים הזו, ואולי למעשה כבר השתמשת בה בעצמך. אם אתם עדיין לא מכירים מהי לשונית ולהוטים לגלות, הגעתם למקום הנכון! כאן אני אתן לך פריימר בסיסי על כרטיסיית גיטרה, שאמור לתת לך מספיק מידע להמשך לימוד. תמלול הקלטות

Guitar tab היא שיטת סימון שבה התווים על לוח הלחיצה של הגיטרה מיוצגים בצורה גרפית על גבי רשת. משמאל לימין, הרשת מתקרבת ללוח הלחיצה של הגיטרה מהראש לכיוון הגוף. קווים אופקיים מסמלים את המיתרים של הגיטרה, וקווים אנכיים מייצגים את רצועות הגיטרה. על המיתרים של ייצוג גרפי זה ממוקמים מספרים המייצגים את האצבעות שישמשו כדי לעצבן את הפתק. טבלטורת גיטרה נותנת לך אפוא את המידע הבא: היכן ייפול התו על לוח היד ובאילו אצבעות תשתמש כדי לעצבן את התו.

כעת, כפי שאתה יכול לדמיין, זה גורם למערכת תווים קלה להבנה, וזו הסיבה שרוב המתחילים נמשכים באופן לא מפתיע לטבלטורה ככלי למידה. זה מאפשר למתחילים ללמוד את השירים האהובים עליהם במהירות, מכיוון שיש שם שפע של טבלאות גיטרות שמכסות את רוב השירים הפופולריים הנוכחיים. במובן מסוים, טבלטורת גיטרה יכולה לעזור למתחילים להשתפר הרבה במהירות, מכיוון שהוא או היא יכולים להתחיל מיד לנגן אפילו חלקים מסובכים למדי מבלי ללמוד כיצד לקרוא מוזיקה בפועל.

עם זאת, החיסרון בכל זה הוא שטבלטורת גיטרה היא צורה מוגבלת יחסית של תווים מוזיקליים, במיוחד בהשוואה לתווי סטנדרטי. טבלטורת גיטרה למשל מציינת רק את התווים שיש לנגן ואת האצבעות, ולא ממש נותנת לך מידע הנוגע לדקויות של הבעה ותזמון שאתה יכול להשתמש בהם בזמן הנגינה. בעוד שלימוד טבלטורת גיטרה בהחלט ילמד אותך כמה דברים, תרצה להגדיל את הידע הבסיסי הזה בהמשך על ידי חקר שיטות למידה מסורתיות.  תמלול בזמן אמת

אתה צריך גם לזכור שרוב טבלטורת הגיטרה שאתה מוצא באינטרנט כמעט תמיד מתומללת על ידי נגני גיטרה כמוך. זה לא בהכרח דבר רע, למרות שאתה צריך להיות זהיר לגבי טבלטורת גיטרה שתומללה פחות ממדויק.

בעוד טבלטורת גיטרה בהחלט תביא אותך רחוק בהתחלה, יש לראות בכך אמצעי להשגת מטרה. השתמש בו כנקודת התחלה לחקירה נוספת של ההיבטים השונים של לימוד גיטרה, ותהיה בדרך לעתיד גדול כגיטריסט מוכשר.

סגור לתגובות על לימוד נגינה על שירי גיטרה למתחילים – שיעור בגיטרה טאבים

מאת:

פרסם באתר כ - 386 מאמרים.

.

דילוג לתוכן