ראיונות עיתונאיים – מדריך העזרה בששת השלבים

18 בינואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אינטרנט

יש אנשים שפשוט נולדו להיות עיתונאים. הם סקרנים ונועזים ויש להם את הפיאזז המכריע עבור כל סופר מצליח. ואז, יש כמה מאיתנו, שלמרבה הצער יש להם את הכישורים החברתיים של לפת ומוצאים את עצמנו לועסים את הלב בכל פעם שהמילה 'ראיון' מוזכרת. כישורי כתיבה אינם מספיקים לבדם כשמדובר בטיפול בראיון. הטיפים הבאים עשויים לעזור לך להתגבר על כמה מהעכבות שלך ולהתמודד עם שד הראיונות ביתר ביטחון. תמלול הקלטות

* אל תירתע ממחקר:

בין אם המרואיין שלכם הוא סלב מפורסם ובין אם מזכיר מועדון הרוטרי המקומי, רצוי לעשות עליו בדיקת רקע מלאה. חפש בגוגל את כל המידע שאתה יכול לקבל או לדבר עם מקורבים. ודא שאתה יודע כל מה שאתה צריך לדעת על המרואיין שלך ועוד.

* היה מוכן:

בעקבות המוטו של הצופים של הנערה יגיע רחוק לעריכת ראיון מוצלח. הכן רשימה של כל השאלות שברצונך לשאול את המרואיין שלך. אם אתה באמת מכיר את הנושא שלך, אז אתה אמור להיות מסוגל לצפות חלק מהתשובות ולהיות מסוגל לבסס חלק מהשאלות שלך על התגובה הזו. זה יגרום לחקירה שלך להיראות ספונטנית וגם ירשים את המרואיין שלך.

* צור קשר עם המרואיין:

יש אנשים שמעדיפים ראיון מהיר, חד ומקצועי בעוד שאחרים עשויים להעדיף סגנון נינוח יותר. שפוט בשלב מוקדם את העדפת הגישה של המרואיין שלך וערוך את הראיון שלך בהתאם.

* השאירו את העצבים בבית:

זה אולי הראיון הראשון שערכת אי פעם, אבל השתדלו לא להראות את הפרפרים בבטן. המרואיין כנראה חרד לא פחות ולא היה רוצה שיהיו לך גם את הרעידות. היו רגועים ומרוכזים. רק בראש צלול אתה יכול לחשוב ישר ולהניח גם את המרואיין בנחת. הקפד לסמן את השאלות שכבר שאלת במהלך הראיון או בעצבנות שלך אתה עלול לחזור עליהן. תמלול בזמן אמת

* בצע הקלטת אודיו:

לרשום כל מילה שנאמרת בראיון זה לא קל. פעמים רבות אתה עלול לפספס איזו נקודה חשובה שנאמרה על ידי המרואיין בזמן שאתה כותב את תגובתו הקודמת. אמנם אין שום דבר רע בלבקש ממנו לחזור על עצמו או לגרום לו לחכות בזמן שאתה מסיים לרשום נקודות, אבל עדיף להימנע מכך. אתה עלול לנטוש את החוט לאן אתה רוצה להוביל את המרואיין ולהחמיץ את הספונטניות. כמו כן, תמיד עדיף ליצור קשר עין מאשר לשרבט בת שלך בזמן שהנושא מדבר. האפשרות הטובה ביותר היא להשקיע במקליט שמע באיכות טובה. בדוק את המקליט לפני יד ולמד את כל הפונקציות שלו. לאחר מכן תוכל לקיים טייט-א-טייט רגוע ולתת לרשמקול לעשות את עבודתו. לאחר מכן ניתן לתמלל את קבצי האודיו על ידי כל חברת תמלול במחיר סביר. האזנה להקלטה גם גורמת לך להבין את הטעויות שעשית במהלך הראיון ותעזור לך להימנע מכך בעתיד.

* שמרו על האדיבות:

לאחר פרסום הראיון, ודא שאתה שולח למרואיין עותק של המגזין או העיתון עם מכתב תודה. גם אם הוא גדול, הוא לא צריך לקנות את הכתב כדי לקרוא את הראיון שלו. מחווה זו גם תוכיח שאתה איש מקצוע מתחשב ותחבב אותך עליו.

כישורי ראיון, כמו יין, משתפרים עם הזמן. אז אל תשבור את הראש שלך יותר מדי לדאוג לגבי זה. אתה אולי לא איזה מכונה עיתונאית חמה, אבל כן נבחרת לעשות את הראיון. תהיה טבעי ואל תנסה להיות מישהו שאתה לא. האמן בעצמך והתמודד עם הנושא שלך בביטחון מלא.

בהצלחה.

סגור לתגובות על ראיונות עיתונאיים – מדריך העזרה בששת השלבים

מאת:

פרסם באתר כ - 386 מאמרים.

.

דילוג לתוכן