איך מוסיקאי ג'אז שומרים על האש היצירתית

18 בינואר 2022 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אינטרנט

כריס Punis
בשיעור האחרון של "21 דרכים נהדרות להפוך למוזיקאי ג'אז מפלצתי" דיברנו על החשיבות של ללכת "לשני הכיוונים" בו זמנית – במילים אחרות, בו זמנית ליצור מוזיקה מקורית משלך תוך לימוד המסורת. העבר משמש כמקפצה שלך לעתיד. זה הדלק ליצירתיות שלך. זה חלק כל כך קריטי בלהיות מוזיקאי גדול שלא אכפת לי לחזור על עצמי לרגע. חפירה בעבר היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות כשחקן. יצירתיות לא מתרחשת בחלל ריק. אנשים יצירתיים מאוד פשוט האכילו את מוחותיהם בדלק לשריפות היצירתיות שלהם. הדלק הזה מגיע מהעבר. כך אתה מקבל "שורשים", למרות שעלית בשנות ה-2000, לא בשנות ה-40. קיימים גורמים אחרים כמו "האזור", אמון וביטחון עצמי – אבל בלי דלק לא יכולה להיות אש יצירתית. עכשיו בואו נדבר על כמה דרכים מעשיות בהן תוכלו לחפור במסורת ולהאכיל את האש שלכם. תמלול לעורכי דין

צור רשימת השמעה בהיסטוריה. כשבאתי, המורה שלי (מורה ומוזיקאי מדהים לגמרי בשם האל קרוק, תבדוק אותו אם אתה יכול) ביקש ממני ליצור "קלטת" היסטוריה. הוא ביקש ממני לבחור רצועה מכל תקופה של 20-25 שנה של ג'אז, מההתחלה ועד היום. לאחר מכן ליקטתי את הרצועות האלה על קלטת קלטת (ברור שכעת תשתמש בתקליטור, ברשימת השמעה ב-iTunes וכו') בסדר כרונולוגי. לאחר מכן, הייתי מאזין לקלטת הזו מדי יום כחלק משגרת התרגול שלי. המפתח לתרגיל זה הוא שיהיה לך "פוקוס" להקשבה שלך. לדוגמה, תרצה להקשיב עם נושא אחד בראש, כגון אוצר מילים, תחושת זמן, ניסוח, ניסוח וכו'. שאל את עצמך תוך כדי הקשבה כיצד הנושא שלך השתנה במהלך השנים ומשחקן לנגן. מה נשאר אותו הדבר והועבר? מהם קווי הדמיון? מה שונה? מבחינתי, לתרגיל הזה היה "לפתוח את הדלתות" לכל המסורת. לפני זה הייתי תקוע בשנות ה-50 וה-60. פתאום, כל המסורת הפכה למשחק הוגן ללימוד ואהבתי הכל.

בדוק את החבר'ה "ביניהם". מיילס וטריין נהדרים. הם שניים מהמוזיקאים הגדולים ביותר שחיו אי פעם. אבל הם לא שני המוזיקאים היחידים. יש ממש אלפי מוזיקאים נהדרים ומופתיים שפשוט לא זכו להצלחה מסחרית כמו מיילס וטריין, או שההיסטוריה הפופולרית כנראה שכחה מסיבה זו או אחרת. יש הרבה מה ללמוד ולהפיק תועלת מלימוד מאמני הג'אז הפחות מוכרים הללו. התחל עם הצדדים של הגדולים שאתה כבר מכיר. חפש אותם בגוגל ומצא את הדיסקוגרפיות שלהם. עם מי עוד שיחקו? ואז תשאל, עם מי עוד ניגנו המוזיקאים האלה וכו'. זה מרדף אינסופי. לעולם לא תיגמר לך המוזיקה לבדוק.

בחר מאסטר להתמקד בו. רעיון נוסף הוא לבחור רק שחקן אחד להתמקד בו. לדוגמה, אתה יכול לקבל "שחקן החודש". תגיד שהחלטת להתמקד בלני טריסטנו. במשך חודש אחד היית מקדיש כל יום פרק זמן מהתרגול שלך להאזנה וללימוד לני טריסטנו. קנה כמה מההקלטות שלו. קרא את הביוגרפיות שלו. (ביוגרפיות נוטות להיות פגיעה או החמצה. לחלקן יש חומר נהדר. חלקן פשוט מעורפל.) חפש ביוטיוב את הצילומים שלו בהופעה. תמלל כמה מהסולואים שלו. למד לשחק בהם. תחקו את הניסוח שלו, הביטוי, התחושה הקצבית, הטון, הדינמיקה וכו'. לאחר מכן, לאחר תקופה עם לני, עברו למישהו אחר. אולי תעבור לבן זמנו של לני. או לקפוץ במסורת, למשל, למקוי טיינר משנות ה-70. תמלול לשעה

הפוך ל"ראש ויניל". אם עדיין לא עשית זאת, התחל לקנות תקליטי ויניל. אני לא מאותו אודיופילים שחושבים שויניל נשמע טוב יותר מתקליטור. זה בהחלט נשמע שונה ממוזיקה דיגיטלית. אבל אני אישית אוהב את שניהם. אני קונה ויניל בגלל המוזיקה שזמינה שם שאינה זמינה בתקליטור. יש המון מוזיקה ישנה שאזלה אבל עדיין זמינה בחנויות תקליטים משומשות. אתה יכול למצוא הרבה דברים ישנים נהדרים, בזול. אתה יכול גם לשלם $87 או יותר עבור תקליט אחד אם אתה אספן רציני. אבל יש הרבה רשומות זמינות עבור כמה דולרים או אפילו דולר. ושוב, יש דברים שאתה פשוט לא יכול למצוא בתקליטור או ב-iTunes. אין באמת סיבה לא לקנות תקליטים.

לכתוב על מוזיקה. כתוב מאמרים ומאמרים על מוזיקה. אוקיי, כשאני אומר את זה, אנשים חושבים, "זה נשמע מאוד כמו שיעורי בית." למרבה הצער, לבית הספר יש לעתים קרובות את ההשפעה של דחיית אנשים מלמידה. ובכן, לא מוזיקאי ג'אז מפלצתי. זה הזמן לזרוק את ה"מטען" של בית הספר ולהפוך לתלמיד רציני לג'אז. אף אחד מעולם לא הפך למוזיקאי ג'אז מפלצתי מבלי להיות תחילה סטודנט רציני לג'אז. כתיבת מאמרים ומאמרים מאאתה חושב ואז ממקד את המחשבות שלך. אתה יכול לכתוב חיבורים המשווים בין שני סקסופוניסטים גדולים, או שני סולואים. אתה יכול לכתוב מאמר מידע המתאר את סגנון הבלדה של אלווין ג'ונס. בחרו מוקד לחיבור שלכם, ערכו את המחקר שלכם (האזינו לרשומות, רשמו הערות, חשבו וכו'), כתבו את המתאר ולאחר מכן כתבו את המאמר. הפעולה של הסבר משהו במילים כתובות לקהל (הקורא) תעזור למקד את החשיבה והידע שלך בנושא בצורה עצומה. חוץ מזה, כמוזיקאי ג'אז מפלצתי, יום אחד אולי תכתוב ספר משלך על מוזיקה, או מאמר למגזין JazzTimes. לכתוב על מוזיקה (ולדבר על מוזיקה, לצורך העניין) בתקווה ללמד מישהו אחר את הרעיונות שלך היא אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד מוזיקה.

האכילו את המדורות היצירתיות שלכם בעבר. תגלו שהרבה מהמוזיקה ה"חדשה" ההיפטית ביותר נוצרה והתנגנה בימי סבא שלכם. האנשים היצירתיים ביותר הם אלה שהכי ספוגים במסורת. תגלו רעיונות ושדרות מוזיקליות שתוכלו לחקור. לעולם לא תיגמר לך מוזיקה לבדוק או רעיונות משלך. הפוך לסטודנט רציני לג'אז. הפוך לתלמיד כל החיים של המסורת.

שלב פעולה

צור רשימת השמעה בהיסטוריה. הרכיבו אוסף כרונולוגי של רצועות ג'אז מופתיות משנות ה-20 ועד היום. בחר מיקוד ועקוב אחר ההתפתחות שלו דרך רשימת ההשמעה שלך.

שלב פעולה

בחר שחקן החודש. קנה הקלטות, מצא סרטונים ביוטיוב, תמלל כמה סולואים, תחקה את הנגן הזה, קרא ביוגרפיה. שקע במוזיקה של נגן אחד למשך תקופה. ואז עברו למאסטר אחר שלו

סגור לתגובות על איך מוסיקאי ג'אז שומרים על האש היצירתית

מאת:

פרסם באתר כ - 386 מאמרים.

.

דילוג לתוכן