מתי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ זוגי?

5 ביולי 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בריאות נפשית

עולם הזוגיות והיחסים הרומנטיים מורכב מהרבה מאוד גורמים, שחלקם יכולים להיות מורכבים בדיוק כמו האנשים המשתתפים בהם. החיים שלנו מלאים בדברים שיש להם את היכולת לפגוע באיכות הקשר בין בני הזוג: מתיחות, כעסים, לחץ בעבודה, חוסר הבנה ותסכולים אישיים שונים. יכולת להתגבר על הקושי ביחד מסייעת לבניית והעמקת הקשר. עם זאת, במקרים מסוימים הפערים כה גדולים עד כי בני הזוג אינם מצליחים לגשר עליהם בכוחות עצמם ופונים לקבלת עזרה מקצועית. ייעוץ זוגי מקצועי יכולה לסייע לגשר בין בני הזוג ולמצוא שפה משותפת להעמקת ההבנה והאכפתיות בקשר.

ייעוץ זוגי מקצועי – מה זה?

קיימות גישות טיפוליות רבות, המבוססות על תיאוריות שונות. לרוב הטיפול מותאם לזוג, בהתאם לקשיים הייחודיים אתם הוא מתמודד. שיטת הטיפול המוצעת יכולה להשתנות ממטפל אחד לאחר, ולכן מומלץ לפנות לאיש המקצוע שאתו מרגישים הכי בנוח. הטיפול נערכים בנוכחות שני בני הזוג או עם כל אחד מהם בנפרד בהתאם לדרישה ולצורך. קיימת האפשרות לשלב בין טיפולים משותפים לטיפולים פרטניים. ייעוץ זוגי יסייע לבני הזוג לגשר בין הפערים ויקנה להם כלים לתקשורת תקינה ולהתנהגות מכבדת. הבעיות והקשיים ייבחנו לעומק על מנת ליצור שיח, שותפות והזדהות הדדית.

למי מתאים לפנות לטיפול זוגי?

הטיפול מתאים לבני זוג הנמצאים בקשר ארוך, זוגות לפני נישואין שרוצים לחזק את הקשר, זוגות במשבר יחסים ואנשים המעוניינים לשפר את הקשר שלהם לרמה עמוקה יותר של הבנה. למעשה, כל זוג הנמצא במערכת יחסים יכול לפנות לקבלת ייעוץ זוגי, על מנת לשפר את איכות הקשר ולגשר על הפערים.

מתי פונים לקבלת ייעוץ זוגי?

קיימים טריגרים רבים שיכולים להביא את הזוג לחפש טיפול זוגי. לרוב מדובר במצב המקשה על שני בני הזוג ומייצר תחושת מצוקה בקשר. הפערים יכולים לנבוע מסיבות רבות, הכוללות: מטראומות קודמות, בגידה, חוסר סיפוק מהחיים האינטימיים, סכסוכים על רקע כלכלי, דיכאון אחרי לידה, כעסים מודחקים, תחושה של חוסר התקדמות בחיים, אי הסכמה לגבי עקרונות חינוכיים, ועוד.

סגור לתגובות על מתי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ זוגי?

מאת:

פרסם באתר כ - 4 מאמרים.

.

דילוג לתוכן