רכישת דירה

1 באוקטובר 2021 | מאת: | מאמרים בקטגוריה בניה שיפוצים ונדל"ן

מזל טוב! אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, ומדובר באירוע משמח לכל הדעות. ומה עכשיו? כיצד מתחילים? דבר ראשון יש להדרש לסיעור מוחין וקבלת החלטות. ניקח בחשבון את גובה התקציב שלנו, מחסכונות ומכירת הדירה הקודמת למשל, גיבוש החלטה לגבי העתיד לבוא- היכן אנו מעוניינים לגור כעת. וגם, האם אנו דרושים במשכנתה ואם כן, מהי יכולת ההחזר שלנו לבנק. עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון הן כמובן עלות מס רכישה, מס שבח אם אין מדובר בדירה יחידה (או סייג אחר בחוק), וכמובן עלויות שכר טרחת עורך דין ובעלי מקצוע נוספים, אם נצטרך.

לאחר שגיבשנו את כלל הפרטים העניינים, ניתן לצאת לדרך. ההמלצה היא לצאת לדרך כאשר התקשרנו מול עו"ד מתחום הנדל"ן, למען מניעת טעויות או תקלות מתחילת התהליך וכמובן חסכון בהוצאות כמו מיסוי למשל.

לאחר שביצענו את כל הפעולות הסטנדרטיות וצלחנו אותן, נמשיך אל הכיף האמיתי: חיפוש דירה לרכישה. נוכל להתחיל בחיפוש עצמאי או בעזרתו של מתווך מוסמך, שיעשה עבורנו את העבודה נאמנה שימנע מאיתנו כאבי ראש בנושא. כיום, המידע נגיש וזמין מאד וניתן, מעבר לסיוע עצמאי כמובן, למצוא את דירת החלומות שלנו אפילו בפרסום בעיתון או ברשת האנטרנט.

כשמצאנו מספר דירות שמתאימות למטרותינו וחלומותינו, ביצענו סיור בהן, התרשמנו והתרגשנו, נוכל לבחור את דירת המגורים הבאה שלנו. כאן, ניקח בחשבון גם את פרמטר מחירי הדירות אל מול התקציב שלנו. זהו הזמן לשקול ולגבש החלטות. עוד פרמטרים שניתן לקחת בחשבון הם אופי השכנים, אופי השכונה, נראות הדירה והשכונה בשעות היום וגם בשעות הערב. כמו כן גם המצאותם של תנאים מסוימים כמו מרפסת, כיווני אוויר למיניהם, חדרי מדרגות, חנייה, האם ישנו מחסן בנמצא ועוד.

לכתבה של אשת הנדל״ן רחל מנדי

סגור לתגובות על רכישת דירה

מאת:

פרסם באתר כ - 15 מאמרים.

.

דילוג לתוכן