איך מתמודדים עם משבר בזוגיות?

19 באפריל 2016 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אימון לזוגיות

אין זוג שלא רב ואין משפחה ללא ויכוחים או משברים. אלה הם הדברים המאפשרים לנו לגדול, ללמוד ולהתחזק כזוג וכמשפחה. עם זאת, לפעמים הזוג נקלע לתחושה מתמשכת של משבר שאין להם יכולת לצאת ממנה או להתגבר עליה. התחושות הקשות השוררות בין בני הזוג מחלחלות אל הילדים ויוצרות אווירה לא נעימה בבית. ולהפך, משבר ביחסים עם הילדים יכול להוביל ליצירת קשיים ביחסים בין ההורים. פעמים רבות, קיום המשברים נובע מכך שכולנו בני אדם שונים המתמודדים עם דברים בצורה שונה, שלא תמיד תואמת לזו של בני הזוג או שאר בני המשפחה. במקרים אלה, המשפחה שלא מצליחה להתגבר על הקשיים בכוחות עצמה תפנה ביוזמתה או תופנה ע"י גורם חיצוני לקבלת טיפול מקצועי להשבת שלום בית וחידוש האושר הזוגי.

למי מתאים טיפול זוגי?

הטיפול נותן מענה מקצועי לכל מי שמתמודד עם זוגיות במשבר או קשיים בקשר בין בני המשפחה. המטרה של הטיפול הינה מציאת פתרון ונתינת מענה למצוקות ולקשיים של בני הזוג, על מנת לסייע להם לשפר את הקשר והיחסים ביניהם ובתוך המשפחה. בין הפונים ניתן לפגוש זוגות בכל שלבי הקשר, החל מזוגות בתחילת דרכם המעוניינים בבניית בסיס יציב יותר לקשר העתידי, זוגות נשואים או במערכות יחסים ארוכות, ובני זוג העומדים לפני גירושים ומעוניינים לסיים את הקשר בצורה יפה ומכבדת. בין הפונים ניתן למצוא גם הורים החווים קשיים בחיי המשפחה על רקע חוסר תקשורת עם הילדים.

כיצד נוצרים משברים בתוך המשפחה?

קיימים גורמים רבים שיכולים להשפיע על טיב הקשר בין בני הזוג: לחצים, מתחים, כעס, עייפות משגרה, עומס, מצב כלכלי ירוד, ויכוחים עם ילדים, חוסר הסכמה לגבי אופן גידול הילדים ולגבי המטרות המשותפות לעתיד, מצב בריאותי ירוד, ועוד. גם לטראומות שהאדם חווה בעבר יש השפעה על מערכות יחסים נוכחיות במישור הרומנטי והמשפחתי. פעמים רבות בעיות מהעבר מקבלים ביטוי בהווה בצורת חששות, חשדות, חרדות, עלבונות ועוד. לא מעט זוגות חווים קשיים בזוגיות בשל חוסר שביעות רצון מהחיים האינטימיים או בגלל חוסר נאמנות של אחד מבני הזוג.

לא פעם קורה גם שהילדים חווים קשיים ומצוקות אישיות המשפיעות על ההתנהגות שלהם וכתוצאה מכך גם על הקשר עם ההורים, מה שיוצר משברים נוספים בתוך המשפחה.

וזו רק רשימה חלקית. קיימים גורמים רבים היוצרים תחושת מצוקה, תסכול, חוסר שביעות רצון ורגשות לא נעימים אחרים, אשר משפיעים על מערכת היחסים.

טיפול משפחתי וזוגי – מה זה?

טיפול משפחתי זוגי נועד לתת מענה מקצועי וממוקד לכל אחד מבני המשפחה לחוד וביחד. הטיפול מאפשר למצוא פתרון למצוקות ולקשיים, לטהר אווירה ולהקנות כלים שימושיים לבניאת דיאלוג ויצירת תקשורת תקינה. במסגרת הטיפול בני הזוג ושאר בני המשפחה ילמדו כיצד יש באפשרותם להתגבר על הקשיים, לחדש את האהבה והאמון, ךבנות בסיס יציב לתקשורת בונה, קבלה הדדית ויכולת הקשבה.

סגור לתגובות על איך מתמודדים עם משבר בזוגיות?

מאת:

פרסם באתר כ - 2 מאמרים.

.

דילוג לתוכן