מדריך לרכישת רכב בצפון

29 בדצמבר 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה כלי רכב אחר

רכישה של רכב חדש או יד שניה מצריכה השקעה כספית לא מבוטלת, ולכן מומלץ להתייחס להתייחס לתהליך הבחירה והבדיקה של הרכב בצורה רצינית ומעמיקה. הדבר נכון במיוחד לאזור הצפון הכולל סוכנויות רכב וצוכרים פרטיים רבים. שפע של היצע וריבוי ההצעות יכולים ליצור בלבול והטעיה מכוונת או לא של הקונה. בדיקה מהירה ובסיסית של הרמזים הנכונים יכולה לסייע להימנע מרמאים ומקניית מכונית שאינה עונה על הדרישות שלכם. מצורפים טיפים ועצות שימושיות לקניית רכב מיד שנייה.

הגיעו לפגישת ההתרשמות באמצע היום – יש חשיבות לזמן שאתם מגיעים להתרשם מהרכב, מפני שתמיד מומלץ להתרשם מהדגם שמעניין אותכם בחוץ ותחת אור שמש טבעי. הסיבה העיקרית לכם היא שתאורה מלאכותית יכולה לשחק עם הצבע והמרקם ולהסתיר הרבה פגמים אפשריים של הרכב. גם תאורה טבעית לא מספקת יכולה לגרום לכם לפספס פרטים חשובים אודות מצב הרכב.

בדקו את רשיון הרכב של המוכר – כשאתם מגיעים לפגישה עם מוכר פרטי שאינו מוכר לכם הקפידו לוודא כי תעודת הזהות שלו תואמת לרשיון הנהיגה. בדקו גם כי מספר הרכב תואם למספר הרשום על גבי הרשיון.

בעלויות קודמות – כשהקנייה נעשית בסוכנות או מגרש רכב מומלץ לברר מי היו הבעלים הקודמים של רכב. מכוניות רבות הנמצאות במגרש היו בשימוש ע"י חברות השכרה, ליסינג, משרד הבטחון ועוד.

אחידות הצבע – התבוננו היטב בצבע הרכב. גלים בצבע יצביעו על תיקוני פחחות. סימני חלודה יכולים להצביע על כורוזיה.

בדיקת המנוע – חממו את המנוע ובדקו מתחת לרכב אחר כתמים ונזילות שמן. בדקו גם את פתח הכנסת השמן. אדים היוצאים מהפתח מהווים סימן אזהרה שיש להתייחס אליו.

היסטוריית טיפולים – ביקשו מהסוכנות להציג בפניכם את ספר הטיפולים ואת היסטוריית הטיפולים המלאה של הרכב לפני קבלת החלטה סופית.

נסיעת התרשמות – קחו את הרכב לנסיעת הכרות כדי להתרשם מחוויית הנסיעה בו ומאיכות הנהיגה. שימו לב לרעשים, ריחות וכל סימן חשוד אחר הנובע מהרכב במהלך הנסיעה.

עריכת חוזה  – על החוזה להיות מנוסח בצורה ברורה ומובנת. במידה ויש סעיפים שאינם מובנים לכן בררו אותם לפני שחותמים. על החוזה לכלול את כל מה שהוסכם עם הלקוח. אבטחות בעל פה אינן שוות כלום ואינן מחייבות את העסק או האדם. שימו לב לכך שהמסמך כולל את השם המלא של שני הצדדים, כתובת, טלפון, מס' רכב, דגם, שנת ייצור, סכום רכישה, תאריך וחתימות.

כשמחפשים רכב למכירה בצפון חשוב לפנות למקום שאתם סומכים על היושרה וההגינות שלו, עם זאת תמיד מומלץ לבקש מהעסק לספק לכם קבלה או חשבונית המאשרת את העסקה. בנוסף, במידה והרכב נקנה ממוכר פרטי, הקפידו להעביר בעלות כמה שסמוך למועד חתימת החוזה וקבלת הרכב לידיכם.

סגור לתגובות על מדריך לרכישת רכב בצפון

מאת:

פרסם באתר כ - 4 מאמרים.

.

דילוג לתוכן