כיצד ניתן לצאת מחובות מבלי לקרוס כלכלית לחלוטין?

12 ביולי 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה הוצאה לפועל

לא נעים להגיע למצב בו אין אפשרות לכסות את המינוס, לשלם הלוואות או את המשכנתא ובטח לא נעים כאשר יש צ'קים חוזרים, אבל זה המצב עבור אלפי ישראלים חדשים מדי חודש בחודשו.

במידה והמצב הכלכלי הקשה אליו נקלעו נעשה בתום לב והחובות שלהם תפחו אל מעבר לסך של 150 אלף שח הרי שהפתרון כדי להימנע מבעיות רבות נוספות על הבעיה הכלכלית הוא באמצעות בקשה של צו חדלות פירעון ושיקום כלכלי או תהליך שהיה ידוע עד לאחרונה בשם "פשיטת רגל".

מהו צו חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

אנו מדברים על חוק חדש שנחקק לפני פחות משנה אחת ונועד לעשות סדר בעומס התיקים שנידונים בבתי המשפט בישראל בנוגע לחובם של אזרחים רבים שאינם יכולים לשלם את חובם.

תיקים שכאלו התגלגלו לעתים לאורך שנים ארוכות בהן החייבים היו תחת צווי עיקול, הוצאה לפועל ועיכוב יציאה מהארץ או אפשרות לנהוג ברכב במהלך תקופת החוב שלהם, דבר שגרר מחזות קורעי לב של מעקלים ואנשי גבייה המופיעים אחת לכמה ימים בביתם של בעלי משפחות עם ילדים קטנים או של קשישים.

באמצעות צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי נכנסים לתהליך בו מרוכזים כל החובות לכל הנושים השונים (פרטיים, בנקים, חברות ועסקים וכן הלאה) לתיק אחד שבמהלך ההתנהלות בו ועד פסיקת השופט בעניין הם גם תחת הגנה של הקפאת הליכים כמו אלו שתיארנו.

כעת, כאשר הכל מתנהל בצורה רגועה יותר עם היקף חובות ברור, נושים רשומים ובעיקר בדיקה לעומק אודות כל הנכסים, הרכוש והממון שיש ברשות החייב בארץ או בחוץ לארץ, ניתן להגיע לשורה התחתונה – יכולת ההחזר של החייב לנושים שלו בצורה שתאפשר לו להישאר עומד על רגליו, שורד כלכלית וגם חברתית (ואף ברמה המשפחתית פעמים רבות) וגם מאפשרת לנושים לקבל נתח מהיקף החובות הצבורים עבורם.

הפריסה של תשלומי החייב היא לאורך מספר שנים ובאישור של כל הצדדים הנוגעים לדבר. אם יעמוד החייב בכל ההחזרים הללו הרי שיזכה להפטר המיוחל – אישור על כך שהוא פטור מכל החובות שלו לנושים הללו והוא מתחיל מנקודת האפס מחדש והחיים בעקרון חוזרים למסלולם הרגיל.

כיצד מתנהלים לקבלת צו חדלות פירעון ושיקום כלכלי ומגיעים לזכאות של הפטר חובות?

ראשית כל נציין שניתן לפנות בבקשה בצורה עצמאית בתור חייב או בתור הנושים של חייב כלשהו. מעשית במרבית המקרים נעשה שימוש בשירותי עורך דין חדלות פירעון שמתמחה ביעוץ וליווי של תיקים מסוג זה.

עורך דין מקצועי יוכל לנסות ולקצר את משך התהליך כולו עבור החייב וגם להמעיט את רף ההחזרים שיידרשו ממנו. עורך דין מהצד שמנגד יוכל לבוא ולדרוש החזר חובות גדול יותר עבור הנושים וכן הלאה. על כן חשוב לקחת בחשבון שכירת שירותי עורך דין מקצועי מהרגע הראשון של ההליך המורכב ורב השנים הזה.

סגור לתגובות על כיצד ניתן לצאת מחובות מבלי לקרוס כלכלית לחלוטין?

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן