איך מתמודדים עם עבירות מין

21 באפריל 2020 | מאת: | מאמרים בקטגוריה אזרחי

עבירות מין נחשבות לעבירות חמורות ביותר מבחינת החוק הישראלי, והוא כולל פירוט של שורה ארוכה של עבירות אינוס, מעשי סדום, מעשי בעילה אסורה, סחיטה באיומים ועוד. מערכת המשפט רואה בעבירות מסוג זה עבירות חמורות ביותר, ועל כן בנסיבות מחמירות יכול הנאשם לקבל גם עונש של 20 שנים. אבל לפני הכול, חשוב להבין איך מתמודדים עם עבירות המין, ומה צריך לעשות לאחר הפגיעה.

מי מטפל בעבירות מין?

תחום עבירות המין הוא תחום רגיש ביותר הדורש התייחסות מיוחדת. לא אחת מסרב הקורבן לפנות לעזרה מכיוון שהוא מאשים את עצמו במקרה, או משום שהנזק הנפשי שנעשה הוא בל ישוער. ועדיין, כל עוד העבריין מסתובב לו חופשי, הוא עלול לפגוע בקורבנות נוספים. מסיבה זו, וגם במטרה להעניש את העבריין כגמולו, חשוב לפנות לעורך דין מתאים. עורך דין לעבירות מין הוא האדם שמטפל במקרים מורכבים כמו בעילה ללא הסכמה, בעילה תוך ניצול יחסי מרות ועוד.

רק עורך דין לעבירות מין שיש לו ניסיון רב ועשיר בתחום יכול להתמודד עם מקרים מורכבים שמביאים אליו לקוחותיו. מסיבה זו, כדאי לפנות לעורך דין מומלץ ואף לנסות ולבחון את תיק העבודות שלו. מעבר לכך, גם כשזה קשה, כדאי להביא כמה שיותר ראיות למשרדו של עורך הדין, וזאת במטרה להפליל את התוקף. עורך דין מקצועי מתייחס בעדינות וברגישות ללקוחותיו, והוא עושה כל שביכולתו במטרה לגבש ראיות חותכות, לנסח כתב תביעה ולהעניש את הפוגע למען השקט הנפשי של לקוחותיו.

מעריכים את מסוכנותו של התוקף

עבריין מין מורשע נכנס לכלא, בהתאם לחומרת העבירה שהוא ביצע. אבל זה עוד לא הכול. על מנת להגן על הציבור ועל הקורבנות מפני העבריין, מעריכים את המסוכנות שלו. דבר ראשון, כדי להעריך את מסוכנותו של העבריין, מפנים אותו למרכז להערכת מסוכנות. בהתאם לתוצאות שמתקבלות, מחליטים כיצד לנהוג באסיר: האם לשחרר אותו לחופשה? כמו כן, כאשר מדובר באסיר שעבר עבירות מין בתוך המשפחה או באסיר שיש לו היסטוריה של גילוי עריות, מקיימים ועדה מיוחדת שדנה בתנאי המאסר שלו ובאילו תנאים ראוי לשחררו לחופשה עם בני המשפחה.

סגור לתגובות על איך מתמודדים עם עבירות מין

מאת:

פרסם באתר כ - 3 מאמרים.

.

דילוג לתוכן