איך לבצע חיפוש דומיין בצורה נכונה ?

15 באוקטובר 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה פיתוח אתרים

חיפוש דומיין הופך עבור רבים למשימה מתישה שמוציאה את האוויר ומייאשת לאחר שמגלים כי שם מתחם שחשבו עליו כאידיאלי לאתר שלהם – תפוס כבר. המדריך שלפניכם יעזור לכם להגיע לחיפוש מוכנים טוב יותר ועם אפשרות גבוהה הרבה יותר למצוא במהרה את הדומיין המתאים לכם.

כל מי שאי פעם ערך חיפוש אחר שם דומיין באינטרנט יודע כי מדובר במשימה שמתחילה עם הרבה מצב רוח והרגשה שרוכשים וממשיכים הלאה, אך בפועל אותו חיפוש דומיין הפך לפעילות מתישה ומעייפת שכן מגלים כי רוב הדומיינים שחשבו עליהם כבר תפוסים על ידי אחרים.

הסיבה לכך די טבעית – מדי חודש נרכשים מעל חצי מיליון דומיינים ברחבי העולם כולו, עם שלל סיומות דומיינים שונות, כאשר אלו המבוססות על סיומות פופולאריות דוגמת זו של .com הלועזית או .co.il המקומית תפוסים מזה זמן רב על ידי מי שמצאו להם שימוש הרבה לפניכם.

חיפוש דומיין הפך למשימה שאינה פשוטה אך אם מנהלים את העניין נכון ומגיעים מוכנים לתהליך החיפוש, אפשר לנטרל את הייאוש ובזבוז הזמן ולמצוא דומיין (שם מתחם) המתאים עבורם במהרה יחסית.

שלב ראשון – בחירת רשם דומיינים ישראלי מקומי

בהנחה שאתם ישראליים ומקימים אתר בעברית הפונה בעיקר עבור ישראלים, הרי שרצוי שתערכו חיפוש דומיין באתר של רשם דומיינים ישראלי. הסיבה לכך היא שרשמי דומיינים בחוץ לארץ במרבית המקרים לא יאפשרו לכם רישום דומיין ישראלי ובטח לא את כל האפשרויות הקיימות עבורכם כישראלים (נגיע לכך בהמשך).

שלב שני – החלטה על סדר עדיפויות לדומיין

בשלב זה רצוי שתהיו מודעים לכל האפשרויות העומדות בפניכם ברישום דומיין ותבחרו בסדר עדיפויות המתאים עבורכם. ניתן כיום לרשום דומיינים בשלושה דרכים מקובלות לאתר ישראלי:

דומיין באנגלית עם סיומת מקומית – דומיין לדוגמא: Walla.co.il או One.co.il

דומיין באנגלית עם סיומת עולמית – לדוגמא: HaifaLawyers.com או RonMagnetim.net

דומיין בעברית עם סיומת מקומית\עולמי – לדוגמא: .co.ilשייקתקליטנים או .comתקליטןבקריות

כמו כן ניתן להשתמש במקפים בכל אחת מהדוגמאות שהצגנו – לדוגמא: .co.ilאפרים-חוקר-פרטי או Seo-Masters.org וכדומה.

יש להחליט אם בודקים אפשרויות בכל הדרכים, האם לוקחים בחשבון שימוש במקפים והאם דומיין בעברית על הפרק עבורכם.

שלב שלישי – הרשימה הסופית

כעת מכינים רשימה עם 10 דומיינים אפשריים מבחינתכם על בסיס כל האפשרויות הקיימות עם סדר עדיפויות מהכי מתאים לפחות מתאים ומתחילים בחיפוש אחד אחר השני עד שמוצאים את זה שפנוי ורוכשים אותו.

בדרך זו מגיעים מוכנים לחיפוש דומיין ועם הבנה מה הכי מתאים עבורכם מבין האפשרי ולא מבין הרצוי אך אינו מצוי.

סגור לתגובות על איך לבצע חיפוש דומיין בצורה נכונה ?

מאת:

עידן שלומן הוא מומחה לקידום אתרים בחברת Signup. אם אתה רוצה להתקדם בגוגל, צור עימנו קשר עוד היום באמצעות האתר (http://www.signup.co.il/) - אנו עובדים עם לקוחות מרוצים בישראל ובעולם, מידי יום כבר מעל 15 שנה.

פרסם באתר כ - 103 מאמרים.

.

דילוג לתוכן