חגים בחכמת הקבלה

15 באוקטובר 2015 | מאת: | מאמרים בקטגוריה חגים

חג הפסח הוא לא רק הנצחה של יציאת מצרים, אלא כמיכאל לייטמן מסביר את זה גם מסמל את לידתה של האומה הישראלית. יהודים יכולים רק להיות מדינה ריבונית לאחר ששוחרר מכוחות אינטרסנטיים שמפרידים ביניהם ולאחר שהתחייבו לאחד \"כאיש אחד בלב אחד\", להיות אחראי באופן מלא לרווחתם של אחד את השני.

נושא זה של אחדות וערבות הדדיות מלווה את היהודים לאורך כל ההיסטוריה וגם היום את אחדותם הלאומית ורק כגון ערבות הדדיות יכול להגן על הישרדותם בעתיד.
באותו קבלה לעם הזמן מסתכל על היהודים בישראל ובתפוצות סימני ההיכר הבולטים ביותר הן מחלוקות עמוקות, הפרדות לאורך קווים חברתיים, פוליטיים, תרבותיים ואפילו דתיים. זה היה חד מאוד במערכת הבחירות הישראליות האחרונות או בדרך כלשהי קהילות תפוצה יהודיות מתייחסות זה לזה ולמדינת ישראל.

יהודים רבים גאים במיוחד של דעותיהם השונות, האופי פולמוסי ורקעים מגוונים. וכמובן שזה כל טבעי ובריא. מיכאל לייטמן האגדי וחיפש אחרי אחדות לאומית יהודית אינו אמור למחוק את ההבדלים כאמור. אהבה לא אמורה לבער שנאה.

אחדות אמיתית ומוחשית, אהבה יכולה להתקיים רק לעיל ולמרות הבדלים ושנאה טבועים. קודם כל תפיסת מציאות שלנו מבוסס על השוואות, גילוי ההבדלים החדים בין תחושות ורגשות מנוגדים. הרב לייטמן ותכלית קיומנו היא למעשה נכנסת כי \"מצב הביניים\", \"האבק של בחירה חופשית\" במקום להיות מושרש ב, נמוג אל תוך שני קצוות כאינסטינקטיביים אנו נוטים לעשות.

מחזיק רק הקרקע שלנו מעל נטיות הטבועות ואינסטינקטיביות, להישאר בתוך זה תחום הצר של תפיסה בין טוב ורע, מתוקה ומרה, אהבה ושנאה, דחייה ומשיכה אנחנו יכולים לתפוס את המציאות באופן אובייקטיבי. רק בצורה כזאת אנחנו יכולים לשחרר את עצמנו מהעבדות של חישובים ופעולה אנוכיים וסובייקטיבי. רק בדרך זו, באמצעות \"אקסודוס\" זה יכול להיות שאנחנו בני אדם חופשי ועצמאי מוכן להתאחד אחד עם השני בערבות הדדית אמיתית.

והיום זה לא מספיק שיהודים עצמם לשים מושגים כגון לפועל אבל הם גם צריכים ללמד אותה לשאר העולם הגלובלי, תלויים זה בזה באמצעות הדוגמא החיובית שלהם, כמו שרק קשרים כאלה אנוכיים, \"על טבעיים\" יכול לפתור את הבעיות הגלובליות של האנושות .

סגור לתגובות על חגים בחכמת הקבלה

מאת:

פרסם באתר כ - 2 מאמרים.

.

דילוג לתוכן