פציעת קרסול וכף רגל בכדורגל

22 בדצמבר 2019 | מאת: | מאמרים בקטגוריה טיפול בכאב

עונת הכדורגל 2019/20 החלה ואיתה הגיעו גם הפציעות, זה לא שבענף הכדורגל יש יותר פציעות מענפים אחרים אך התעסקותינו במאמר זה יהיה על פציעות הקרסול הנפוצות ביותר וכיצד הן קורות בענף הכדורגל.

אז קודם אם נכנסתם למאמר זה אומר שאו שמישהו שאתם מכירים נפצע או שאתם נפצעתם אך שימו לב כי במאמר זה לא נפרט כיצד לטפל בפציעות אלו אלה רק נפרט את הפציעות וכיצד הם קורות.

לכן  לצורך הבנת המאמר קודם כל נחלק את הפציעות לשתי סוגי פציעות.

  1. טראומה- פציעה הנגרמת כתוצאה מחבלה- מכה חזקה, דריכה לא נכונה.
  2. שימוש יתר- עבודה מאומצת על שריר ללא זמן מנוחה נכון.

ומפה נחלק את הפציעות לשתי אזורים האזור הראשון קרסול, והאזור השני הינו כף הרגל.

קרסול:

הפציעה הכי נפוצה ומוכרת הינה נקע בקרסול, למי שאינו יודע נקע בקרסול הינו מתיחה של רצועות הקרסול פירוט בנוגע לרמות הפציעה ודרכי הטיפול בא תוכלו לקרוא בקישור הבא – נקע בקרסול מידע ודרכי טיפול

נקע בקרסול בכדורגל קורא לרוב עקב שתי מקרים

  1. כניסת חזקה של היריב בקרסול השחקן הפצוע
  2. דריכה לא נכונה של השחקן הפצוע

לתוהים מכן נקע בקרסול לא רק נפוץ לכדורגל אלה יכול לקראת בענפים נוספים כגון כדורסל, גול, רוגבי ואפילו ירידה במדרגות.

נקע בקרסול בכדורגל לרוב ישבית את השחקן למספר ימים  ועד לחודשיים אח"כ השחקן ירגיש את הנקע בעת ריצה על הדשא לכן מעבר לחבישה כמה ימים לאחר הנקע יש לדאוג לחבוש את הנקע בכל פעם שנפגע עושה פעילות ספורטיבים כידוע לנו נקעים אלו דברים שלרוב חוזרים על עצמם.

 

הפציעה השניה הינה פציעה בכף הרגל ופציעה זו תגיע מכיוון של שימוש יתר-

שימוש יתר כפי שהגדרתי למעלה מדברת על פציעה שקוראת לאורך זמן, הגוף שלנו הוא כמו מכונה וכמו שמכונה צריכה דלק ושמן הגוף שלנו צריך אוכל ומנוחה, וכאשר אנחנו שוללים ממנו אחד מאלו מתחילות הבעיות.

פציעות של שימוש יתר ברגל במהלך הכדורגל יתבטאו בשתי פציעות עיקריות:

  1. דורבן- או בלועזית PLANTER FASCIIATIS  הפציעה הזו קוראת כתוצאה מקריסה של קשת כף הרגל וכתוצאה מהקריסה העצם לוחצת על ה planter fasciia  מה שגורם לתחושה של דקירה בעקב (מכאן השם דורבן)
  2. tibialis anterior syndrome – אמנם פציעה זו איננה מגיעה מכף הרגל אלה משריר השוק אך סיווגתי אותה מאחר וחלק מהאנשים אינם מרגישים אותה באזור השוק אלה מרגישים אותה בבוהן של הרגל.

ככה או ככה בעת פציעה רצוי ללכת למומחה לצורך אבחון וקביעת פרוטוקול טיפול נכון לצורך הערכת הנזק כמו טיפול נכון והערכת זמן החלמה משוער עד לחזרה לפעילות מלאה.

למידע בנוגע לשרותים אותם אנו נותנים במעוז ספורט אתם מוזמנים להכנס לאתר האינטרנט שלנו בקישור הבא מעוז ספורט 

 

סגור לתגובות על פציעת קרסול וכף רגל בכדורגל

מאת:

שלום רב, שמי שירה מעוז אני עוסקת מזה עשור בתחומי הרפואה והספורט והיום מנהלת בית עסק בשם מעוז ספורט בו אנו נותנים שרות בתחום הרפואה והספורט החל משיקום פציעות ספורט בקליניקה ייעודית, אבטחות רפואיות ע"י חובשי רפואת חרום, ניהול חדרי כושר במקום עבודה ואימוני כושר אישיים.

פרסם באתר כ - 1 מאמרים.

.

דילוג לתוכן